PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie a umowa zlecenie

  • 1. Data: 2010-03-14 14:43:06
    Temat: zwolnienie lekarskie a umowa zlecenie
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W firmie, w której obecnie pracuję na umowę zlecenie, potrącane są
    składki na ubezpieczenie chorobowe, ale powiedziano mi, ze okres
    potrącania składek musi wynosić 3 miesiące.
    Wcześniej pracowałem w innej firmie na umowę o pracę i zatrudniony byłem
    do 31.12.2009. W obecnej firmie zacząłem pracę od 14 grudnia 2009 na
    umowę zlecenie. I skoro miałem ciągłość opłacania składek chorobowych, a
    nawet w grudniu zapłaciłem składki z obu umów, to chyba jak zachoruję,
    to otrzymuję wynagrodzenie za czas choroby? A może moje rozumowanie jest
    błędne i przepisy stanowią inaczej? Bo zachorowałem 11 marca i
    zwolnienie mam do 15 marca. I w obecnej firmie twierdzą, że nie minęły 3
    miesiące i za te 2 dni nic nie dostanę.

  • 2. Data: 2010-03-14 20:33:06
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a umowa zlecenie
    Od: badzio <b...@g...com>

    Zaraz ktos Ci napisze ze nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie :)

> [...]
    > nawet w grudniu zapłaciłem składki z obu umów, to chyba jak zachoruję,
    > to otrzymuję wynagrodzenie za czas choroby? A może moje rozumowanie jest

    A to wynagrodzenie to kto mialby placic? pracodawca czy zus? te
    skladki to nie byly czasem po to zebys mogl sie 'za darmo' leczyc w
    razie choroby?

  • 3. Data: 2010-03-14 22:29:08
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    badzio pisze:

    > Zaraz ktos Ci napisze ze nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie :)

    ty też mogłeś...
    wykonywanie czegokolwiek na podstawie odpowiedniego kodeksu wiąże się z
    określonymi konsekwencjami.
    w przypadku umów cywilno-prawnych nie obowiązują te same zasady co w
    przypadku KP. to samo dotyczy się odprowadzanych składek, podatków itp.
    Zasady często są podobne, ale nie dokładnie takie same.

    i zresztą tu BQB może szukać odpowiedzi na swoje pytania

  • 4. Data: 2010-03-15 13:35:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    badzio pisze:

    > A to wynagrodzenie to kto mialby placic? pracodawca czy zus? te
    > skladki to nie byly czasem po to zebys mogl sie 'za darmo' leczyc w
    > razie choroby?

    Więc wiem już wszystko, wynagrodzenie za czas choroby mi przysługuje,
    nie jestem jeszcze pewien, kto będzie to wypłacał, czy ZUS, czy
    zleceniobiorca.
    Kolego Badzio, mylisz składkę zdrowotną ze składką chorobową. Przy UZ
    zdrowotna jest obowiązkowa, natomiast chorobowa dobrowolna i ja ją opłacam.

  • 5. Data: 2010-03-15 13:36:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    BQB pisze:

    > Więc wiem już wszystko, wynagrodzenie za czas choroby mi przysługuje,
    > nie jestem jeszcze pewien, kto będzie to wypłacał, czy ZUS, czy
    > zleceniobiorca.

    Pomyłka, miało być oczywiście zleceniodawca.