PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy

  • 31. Data: 2006-09-29 13:22:17
    Temat: Re: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:efirj5$3to$1@news.onet.pl...

    > Normaalne prawa rynku. Moze w koncu to pracodawcy zrozumieja

    Moim zdaniem rozumieja to dobrze, bo codziennie od rana do wieczora to ćwiczą.
    To pracownicy maja dużo częściej problem ze zrozumieniem, dlaczego w pocie czoła
    zarabiają 1000 a jakis "krawaciarz" za "łażenie po biurze" i "klepanie
    sekretarki" ma 5000.

    --
    vertret

  • 32. Data: 2006-09-29 13:27:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    vertret wrote:
> [...]
    > zarabiają 1000 a jakis "krawaciarz" za "łażenie po biurze" i "klepanie

    A co tu rozumiec, znaczy, ze albo firma kiepsko przedzie, albo bardzo
    wyzyskuje, skoro dyrektor zarabia _TYLKO_ 5000zl.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2006-09-29 13:29:02
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Co do faktu, że można, to się zgadzam. Obawiam się tylko, że nieco inaczej
    > rozumiemy termin "normalne pieniądze".

    A jakie to są "normalne pieniądze"? Czy takie za które opłacisz podstawowe
    rzeczy (rachunki), za które się wyżywisz, a także kawałek odłożysz, to są
    wygórowane żądania, czy jeszcze nie?

    Ja sobie policzyłem opłaty podstawowe:
    - mieszkanie - 350 zł/mc
    - gaz i prąd - 160 zł/mc (ok. 320 co 2 miesiące)
    - internet + tv - 120 zł/mc
    - studia - 300 zł/mc
    - ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym - 300 zł/mc (bo nie płacę ZUS)
    - bilet kwartalny - 40 zł/mc (120 zł co kwartał)

    To razem masz: 1270 zł na same opłaty _podstawowe_.
    A tu jeszcze trzeba się wyżywić, coś ubrać, czasem kupić książkę, czasem
    pójść do kina, na basen, czasem gdzieś wyjechać i zaszaleć... słowem prowadzić
    normalne życie. Wg Ciebie jest to możliwe przy zapierdalaniu jak dziki osioł
    za "miskę" 1200 brutto?

    A może mam z czegoś zrezygnować, hm? Ze studiów? Albo z ubezpieczenia? Po co
    myśleć o właśnej przyszłości, nie? Lepiej zaiwaniać i to koniecznie za
    grosze, żeby komuś było lepiej teraz, a jak się temu komuś znudzisz/podpadniesz
    i wymieni Cię na nowszy model, to lądujesz bez żadnych perspektyw (bo ani
    studiów, ani kasy na czarną godzinę nie masz).

    A może po prostu mam nie jeść? :) Albo mieszkać z 4 innymi obcymi ludźmi i
    robić ściepy na puszki? To są wg Ciebie te normalne pieniądze, tak? :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2006-09-29 13:41:39
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > A jakie to są "normalne pieniądze"? Czy takie za które opłacisz podstawowe
    > rzeczy (rachunki), za które się wyżywisz, a także kawałek odłożysz, to są
    > wygórowane żądania, czy jeszcze nie?

    Tak. Normalne pieniądze, to są takie, za które opłacisz podstawowe rachunki.
    Ale odkładanie, to już jest luksus.

    > - internet + tv - 120 zł/mc
    > - studia - 300 zł/mc
    > - ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym - 300 zł/mc (bo nie płacę
    > ZUS)

    No bez jaj...

    > A tu jeszcze trzeba się wyżywić, coś ubrać, czasem kupić książkę, czasem

    To jeszcze ok.

    > pójść do kina, na basen, czasem gdzieś wyjechać i zaszaleć... słowem
    > prowadzić

    Znowu przesadzasz. Chcesz mieć kasę na luksusy, to poświęcaj się dla firmy,
    zostań dostrzeżony, awansuj i miej. Najlepiej to każdemu robolowi kokosy
    dawać za to tylko, że raczy popracować przez 8 godzin...

> [...]
    > i wymieni Cię na nowszy model, to lądujesz bez żadnych perspektyw (bo ani
    > studiów, ani kasy na czarną godzinę nie masz).

    Popatrz na to z drugiej strony. Dzięki takim warunkom pracownik ma
    nieporównywalnie lepszą motywację do pracy. A dlaczego? Otóż jeśli pracownik
    dysponuje "backupem", to nie pracuje tak wydajnie i ofiarnie, jak mógłby,
    gdyż właśnie zdaje sobie sprawę, że w razie czego, to ... - a jeśli nie ma
    żadnego odwrotu, to pomaga mu pracować lepiej i być wiernym swemu
    pracodawcy.

  • 35. Data: 2006-09-29 13:45:11
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Fri, 29 Sep 2006 15:41:39 +0200]:

    > a jeśli nie ma żadnego odwrotu, to pomaga mu pracować lepiej

    Ludzie dobrze pracują wtedy, kiedy robią to co lubią, to co
    potrafią i mają czas po pracy odpocząć. To są warunki optymalne.
    Zapierdzielanie 12h/dobę za grosze prędzej czy później wypala,
    a wypalony człowiek nie pracuje dobrze choćby nie wiem jak chciał.

    No, chyba że ma się mentalność niewolnika. Jak ty.

    > i być wiernym swemu pracodawcy.

    A nie pierdziel, to kontrakt a nie małżeństwo.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 36. Data: 2006-09-29 13:50:10
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Any User wrote:

> [...]
    > gdyż właśnie zdaje sobie sprawę, że w razie czego, to ... - a jeśli nie ma
    > żadnego odwrotu, to pomaga mu pracować lepiej i być wiernym swemu

    Kaman, uważasz, że pracownik spięty, zdenerwowany, wystraszony,
    zestresowany jest wydajniejszy od takiego, który nie musi się martwić, że w
    przypadku zwolnienia zostanie z ręką w nocniku? Jasne.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

  • 37. Data: 2006-09-29 13:59:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Tak. Normalne pieniądze, to są takie, za które opłacisz podstawowe
    > rachunki. Ale odkładanie, to już jest luksus.

    > No bez jaj...

    O jajach tu nie pisal (:P)

> [...]
    > firmy, zostań dostrzeżony, awansuj i miej. Najlepiej to każdemu robolowi
    > kokosy dawać za to tylko, że raczy popracować przez 8 godzin...

    Gdzie ty tu widzisz kokosy, wg ciebie normalna pensja to jest taka,
    dzieki ktorej wegetuje czlowiek, czyli jak to ktos okreslil, za malo by
    zyc, za duzo by umrzec... Jak podoba Ci sie taki sposob na zycie, to
    prosze bardzo, ale nie mow, ze wszyscy tak maja zyc.

> [...]
    > jak mógłby, gdyż właśnie zdaje sobie sprawę, że w razie czego, to ... -
    > a jeśli nie ma żadnego odwrotu, to pomaga mu pracować lepiej i być

    czyli chcesz miec niewolnikow, a nie pracownikow... Twoj problem, tu o
    nich juz coraz trudniej - cale szczescie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 38. Data: 2006-09-29 13:59:15
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Tak. Normalne pieniądze, to są takie, za które opłacisz podstawowe rachunki.
    > Ale odkładanie, to już jest luksus.

    Że przepraszam, co? Odkładanie 10 tyś. miesięcznie to jest może luksus.
    Odkładanie 300 miesięcznie 'na wypadek gdyby się coś stało', to nie jest
    luksus, tylko próba zabezpieczenia się na wypadek nieprzewidzianych
    okoliczności.

    > No bez jaj...

    Całkiem bez. Pamiętaj, że ZUSu nie płacę (i nie chcę), więc możesz sobie tą
    kwotę dołożyć do kwoty netto.

> [...]

    > zostań dostrzeżony, awansuj i miej. Najlepiej to każdemu robolowi kokosy
    > dawać za to tylko, że raczy popracować przez 8 godzin...

    Jeżeli dwudniowy wyjazd na imprezę do znajomych z innego miasta, to wg
    Ciebie luksus, na który trzeba zaiwaniać > 8h, to naprawdę nie mamy o czym
    rozmawiać.

    > Popatrz na to z drugiej strony. Dzięki takim warunkom pracownik ma
    > nieporównywalnie lepszą motywację do pracy.

    Sprawdzałeś kiedyś kto pracuje lepiej i wydajniej? Ten nagradzany, czy ten
    karany? Hm?

> [...]
    > w razie czego, to ... - a jeśli nie ma żadnego odwrotu, to pomaga mu
    > pracować lepiej i być wiernym swemu pracodawcy.

    Albo traci czas na zastanawianie się skąd wziąć pieniądze, bo nie ma co do
    garnka włożyć i kombinuje bokami.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2006-09-29 14:03:38
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Kaman, uważasz, że pracownik spięty, zdenerwowany, wystraszony,
    > zestresowany jest wydajniejszy od takiego, który nie musi się martwić, że
    > przypadku zwolnienia zostanie z ręką w nocniku? Jasne.

    No oczywiście nie każdy. Programista nie. Ale już kopacz rowów - jak
    najbardziej.

    Kiedyś nawet była teoria (rosyjska), że odpowiednio duża dawka stresu i
    strachu pomaga pracownikom pracować lepiej. Wadą było niestety to, że się po
    paru latach wypalali i psychicznie, i fizycznie (na tyle, że nie byli już w
    stanie robić właściwie niczego), zatem można ją było stosować niestety tylko
    wobec zawodów, w których rekrutacja i wyszkolenie nowych pracowników jest
    tanie.

  • 40. Data: 2006-09-29 14:18:00
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > No oczywiście nie każdy. Programista nie. Ale już kopacz rowów - jak
    > najbardziej.

    A gdzie tu ktoś wspominał o programistach?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl