PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Prasa] Z cyklu "lamenty że brakuje pracowników za miske ryżu"

  • 1. Data: 2006-09-29 07:56:59
    Temat: [Prasa] Z cyklu "lamenty że brakuje pracowników za miske ryżu"
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Światowe giganty słabo płacą Polakom

    Wielkie firmy inwestujące w naszym kraju zakładają, że polskich
    pracowników
    zadowoli nawet jedna czwarta zachodnich pensji. W efekcie brakuje im
    pracowników.

    - Starałem się o pracę w fabryce koreańskiego koncernu LG w Mławie.
    Zaproponowano mi pensję w wysokości 1600 zł na rękę. Sądziłem, że się
    przesłyszałem - powiedział ŻW inżynier informatyk, pracujący teraz w
    jednej
    z firm wysokich technologii w Trójmieście, gdzie zarabia dwa razy
    więcej.

    LG poszukuje pracowników. Tylko w fabryce w Kobierzycach pod
    Wrocławiem od
    zaraz potrzebnych jest kilkanaście osób. Cały czas trwa rekrutacja.
    Koreański potentat elektroniki użytkowej to tylko jeden z renomowanych
    koncernów, które w Polsce borykają się z problemem zatrudnienia.
    Wiosną
    Microsoft poszukiwał od 30 do 50 osób do nowo otwieranego centrum w
    Warszawie. Firma nie podaje stawek proponowanych pracownikom, ale
    tajemnicą
    poliszynela jest, że nie są one konkurencyjne. Do dziś są wolne
    miejsca
    m.in. dla programistów.

    3-4 tys. zł to minimum

    - U nas informatykowi z tytułem inżyniera zaproponowano 1600 zł? To
    śmieszne pieniądze. Nie dziwię się, że nie podjął tej pracy -
    komentuje
    Antoni Bielewicz, dziennikarz branżowego tygodnika "Computerworld". -
    Specjaliści w branży zarabiają około 3-4 tys. zł na rękę. Kto
    zaproponuje
    mniej, nie będzie konkurencyjny - mówi.

    Niestety, duże światowe koncerny nie mają rozeznania w realiach
    polskiego
    rynku pracy. Jest mocno drenowany przez konkurujące firmy, które
    wyrywają
    sobie fachowców. Wielu najlepszych specjalistów wyjechało do Irlandii
    czy
    Wielkiej Brytanii.

    autor: Tomasz Boguszewicz, kb
    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-09-29 08:02:14
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    > Światowe giganty słabo płacą Polakom

    > Wielkie firmy inwestujące w naszym kraju zakładają, że polskich pracowników
    > zadowoli nawet jedna czwarta zachodnich pensji. W efekcie brakuje im
    > pracowników.

    aż to dziwne że polskie małe firemki lepiej przystosowują się do
    zmieniających się warunków jak wielkie światowe koncerny :P

> [...]
    > z firm wysokich technologii w Trójmieście, gdzie zarabia dwa razy więcej.

    cóż, ciekawe ile prowizji dostaje HRowiec od złapania kogoś na taką
    pensyjke ???

    > LG poszukuje pracowników.

    chwilowo jestem zawalony robotą (tak mniej więcej do końca roku), ale
    potem bardzo chętnie:

    na początek 2k na rękę
    do powyższej stawki należy doliczyć:
    warsiaffka +1k
    konieczność chodzenia w garniaku +0.7k
    refundacja kosztów mieszkania (zwłaszcza w warsiaffce) mile widziana

    > Tylko w fabryce w Kobierzycach pod Wrocławiem od
    > zaraz potrzebnych jest kilkanaście osób.

    trzeba było ją wybudować w Perkowicach pod Terespolem to może paru
    Białorusinów
    by się skusiło, a i nazwany na cześć białoruskiego prezydenta TLK
    "Aleksandria" miałby lepszą frekwencje :P

    > Cały czas trwa rekrutacja.

    chyba się wybiorzemy z kumplem połachać troche :P

> [...]
    > poliszynela jest, że nie są one konkurencyjne. Do dziś są wolne miejsca

    cóż,nie odeśle na Białoruś bo co bardziej utalentowani z tamtych
    okolic wyjechali do usiech/Kanady, a średnio utalentowani do Moskwy :)

    podobno w Dubaju jest tanio :P

    > 3-4 tys. zł to minimum

    poznaj potężną moc zmywaka w New Castle :P

    Jakiś czas temu był płacz i zgrzytanie zębów że ofiarą globalizacji
    będą rodzime małe firmy które zostaną rozjechane przez światowe
    koncerny. Jak przyszło co do czego to się okazuje że ci pierwsi radzą
    sobie znajdując nisze rynkowe, co słabsi dopalają sobie finanse na
    jakimś na zmywaku, zaś koncerny liczą straty, a może raczej brak
    wyimaginowanych zysków :P

  • 3. Data: 2006-09-29 08:56:12
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > cóż, ciekawe ile prowizji dostaje HRowiec od złapania kogoś na taką
    > pensyjke ???

    Statystycznie 50-300% miesięcznej pensji. A ponieważ chodzi tu o szeregowego
    pracownika, to w tym przypadku bliżej tej minimalnej granicy.

  • 4. Data: 2006-09-30 15:48:51
    Od: "sopoltrad \(1\)" <m...@m...com>

    Użytkownik "Any User" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > Statystycznie 50-300% miesięcznej pensji. A ponieważ chodzi tu o
    > szeregowego pracownika, to w tym przypadku bliżej tej minimalnej granicy.

    Nie mam przeglądu tego rynku, ale niecały rok temu dwie firmy chciały ode
    mnie mniej więcej równowartość półrocznej pensji netto poszukiwanej osoby,
    czyli ze 4 miesiące brutto... stanowisko raczej nierobotnicze ;), ale też
    nie najwyższa półka...
    M.

  • 5. Data: 2006-09-30 16:35:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <f...@p...pl> napisal(a):

    > aż to dziwne że polskie małe firemki lepiej przystosowują się do
    > zmieniających się warunków jak wielkie światowe koncerny :P

    Bo wielkie świadome firemki zainwestowały tutaj miliony dolarów, żeby
    płacić po 1000 zł ;-) Jak dadzą więcej, to zgubi się sens inwestycji
    :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2006-09-30 17:19:53
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 30 Sep 2006 16:35:52 +0000 (UTC), użyszkodnik Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> napisał:

    > Bo wielkie świadome firemki zainwestowały tutaj miliony dolarów, żeby
    > płacić po 1000 zł ;-) Jak dadzą więcej, to zgubi się sens inwestycji
    > :)

    a jaka różnica czy wielki koncern zainwestował miliony dolarów w
    fabryke pod Wrocławiem czy sąsiad ze szwagrem tysiące złotych w
    warsztat samochodowy ???
    poza skalą przedsięwzięcia różnicy nie widze, i jeden i drugi padnie
    jak się nie dostosuje do panujących warunków

    inna sprawa że korporacja ma podobno mądrych ludzi którzy powinni
    przewidzieć skutki gospodarcze wejścia polszy do mumi europejskiej,
    jak widać nie bardzo im to wyszło :/