PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy

  • 1. Data: 2006-09-29 07:58:59
    Temat: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3648504.html

    Poznańskiemu MPK brakuje już 40 kierowców autobusów, którzy w
    poszukiwaniu lepszych zarobków wyjechali do Wielkiej Brytanii.

    W poniedziałek rano Krzysztof Książyk, dyrektor pionu autobusów w MPK,
    znalazł na swoim biurku aż cztery wnioski kierowców, którzy chcą
    szukać pracy w Wielkiej Brytanii. - Problem robi się coraz
    poważniejszy, miesięcznie trafia do mnie kilkanaście takich dokumentów
    - martwi się dyrektor. Na razie skutki zwalniania się nie są bardzo
    odczuwalne, bo ponad 700 pracujących kierowców wystarcza do obsługi
    wszystkich linii, ale w wypadku uruchamianej na czas remontów
    komunikacji zastępczej możliwości są już mocno ograniczone. Przez brak
    kierowców MPK nie może np. wydłużyć trasy autobusu "za tramwaj" z
    pętli Starołęka do ul. Głogowskiej.

    MPK od kilku miesięcy ogłasza nabór na nowych kierowców, ale odzew
    jest znikomy. - A przecież oferujemy naprawdę dobre warunki - zapewnia
    dyrektor Książyk. Kierowca, który zechce pracować w MPK, może na
    początek liczyć na pensję w wysokości 2 tys. zł brutto, a na dodatek
    może nieźle dorobić na nadgodzinach, które u poznańskiego przewoźnika
    na mocy zbiorowego układu pracy opłacane są podwójnie.

    Wyjazdy kierowców za granicę to zjawisko zauważalne w całej Polsce. -
    Ten problem zgłaszają nam szefowie firm przewozowych z różnych miast -
    mówi Jerzy Chudzicki, prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej,
    która zrzesza przewoźników miejskich. - Najgorsze jest nie tylko to,
    że liczba kierowców maleje, ale też to, że z Polski wyjeżdżają
    najlepsi - dodaje.

    Na szczęście są i tacy, którzy po kilku miesiącach pracy za granicą
    wracają do Polski. Przemysław Stefanowicz, kierowca MPK z 30-letnim
    doświadczeniem, pojechał w ubiegłym roku do pracy do Newcastle.
    Zarabiał 220-240 funtów tygodniowo. A mimo to po dwóch miesiącach
    wrócił do Poznania. Dlaczego? - Po pierwsze, nie pasowała mi
    mentalność Anglików, z tą ich flegmą, z tymi "relax, slow, down" itp.
    Po drugie, miałem problem z przyzwyczajeniem się do kierownicy po
    prawej stronie - śmieje się pan Przemysław. - Ostatecznie doszedłem
    też do wniosku, że finansowo nie jest też aż tak dobrze, żeby dwa domy
    utrzymywać - swój tam i rodzinny w Polsce - dodaje.

    MPK liczy, że ci, co dziś chcą wyjechać, szybko wrócą. Dlatego nasz
    przewoźnik zgadza się udzielić kierowcom, którzy o to proszą,
    bezpłatnego trzymiesięcznego urlopu. - To w Anglii okres próbny, który
    nie wszyscy przechodzą - pociesza się dyrektor Książyk.
    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-09-29 08:50:10
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > komunikacji zastępczej możliwości są już mocno ograniczone. Przez brak
    > kierowców MPK nie może np. wydłużyć trasy autobusu "za tramwaj" z

    Wszyscy, w tym rząd, tyle pieprzą o problemie wyjeżdżania Polaków do pracy
    za granicę, ale nic z tym nie robią.

    Mnie osobiście ciekawi, co by było na dłuższą metę, gdyby po prostu
    ograniczyć ludziom wyjazd z kraju. Tzn. może niekoniecznie całkiem zabierać
    paszporty, ale po prostu dawać je tylko po pozytywnej weryfikacji, która by
    musiała skutecznie ocenić, czy kandydat spieprza do pracy, czy np. jedzie w
    delegację, czy do rodziny na tydzień.

  • 3. Data: 2006-09-29 09:05:17
    Od: "Piotrek" <g...@i...pl>

    a co to ma do rzeczy po co jedzie? panstwu nic do tego .....
    komuny chcesz?

  • 4. Data: 2006-09-29 09:11:01
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 29 Sep 2006 10:50:10 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

> [...]
    > musiała skutecznie ocenić, czy kandydat spieprza do pracy, czy np. jedzie w

    takie udogodnienia są na Białorusi, kumpelowi ostatnio zachciało się
    luksusów, legalnie chciał na stałe opuścić terytorium swojej ojczyzny.

    Same formalności zajęły mu 3 miesiące, był jednym z dwóch szczęśliwców
    na pół miliona mieszkańców któremu się udało przejść całą biurokracje,
    a z samego jego bloku wyjechało pięciu.

    proponujesz przenieść sprawdzone wzorce do nas ???

  • 5. Data: 2006-09-29 09:15:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

> [...]
    > weryfikacji, która by musiała skutecznie ocenić, czy kandydat spieprza
    > do pracy, czy np. jedzie w delegację, czy do rodziny na tydzień.

    Widze, ze nie wsmak ci wolny rynek? No coz... Ja tam sie ciesze, w koncu
    po za warszawa tez mozna zdobyc prace za normalne pieniadze i to nie
    koniecznie majac ogromnego farta, tylko tak po prostu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2006-09-29 09:29:53
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Widze, ze nie wsmak ci wolny rynek? No coz... Ja tam sie ciesze, w koncu
    > po za warszawa tez mozna zdobyc prace za normalne pieniadze i to nie
    > koniecznie majac ogromnego farta, tylko tak po prostu.

    Co do faktu, że można, to się zgadzam. Obawiam się tylko, że nieco inaczej
    rozumiemy termin "normalne pieniądze".

  • 7. Data: 2006-09-29 09:47:56
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > kandydat spieprza do pracy, czy np. jedzie w delegację, czy do rodziny na

    Tojuż niektórzy przerabiali. Do 1990 chyba nikt nie w Polsce nie miał
    paszportu w domu. Na wyjazd składało się wniosek, jeżeli łaskawe państow
    zgodziło się obywatel dostawał paszport (chociaż bardzo często nie) i
    wyjeżdzał.
    Jeżeli wrócił, do 7 dni musiał paszport zdać na komendzie policji.
    Były też takie wynalazki jak paszporty grupowe, wizy itp
    Kto tego nie pamięta niech nie pieprzy głupot.
    Jednym z podstawowych, fundamentalnych założeń UE jest swobodny przepływ
    towarów i ludzi. Chcieliśmy UE - mamy. Z całym dobrodziejstwem inwentarza.
    Jeżeli ktoś zazdrości - też może wyjechać, a nie proponować powrót do
    starych dobrych sprawdzonych wzorców państwa policyjnego.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2006-09-29 09:49:41
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 29 Sep 2006 11:29:53 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

    > Co do faktu, że można, to się zgadzam. Obawiam się tylko, że nieco inaczej
    > rozumiemy termin "normalne pieniądze".

    normalne pieniadze oznacza że SUMA WSZYSTKICH obciążeń jakimi obłożona
    jest pensja pracownika nie powinna przekroczyć w początkowej fazie 20%
    (potem należy to obniżyć do 15% a docelowo 10%), w przeciwnym wypadku
    za kilka lat wszyscy wyjadą

  • 9. Data: 2006-09-29 09:59:50
    Od: "Piotrek" <g...@i...pl>

    To tak z zazdrosci? jezyka nie znasz i zarabisz marny 1k :)

  • 10. Data: 2006-09-29 10:02:05
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > Jeżeli ktoś zazdrości - też może wyjechać, a nie proponować powrót do
    > starych dobrych sprawdzonych wzorców państwa policyjnego.

    Wiesz, absolutnie nie chcę powrotu do państwa policyjnego, ani w całości,
    ani w części. Po prostu chciałbym, aby jakoś się wreszcie ukróciło ten
    pracowniczy terror, że się im pracować nie opłaca i kokosów jakichś chcą...