PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy

  • 81. Data: 2006-10-02 16:57:13
    Temat: Re: [Prasa] Kierowcy MPK uciekają z Poznania na Wyspy
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    m...@g...com napisał(a):

    [...]

    > Tzn dla ciebie normalną jest sytuacja że "co ciup to w dup" i na koniec
    > aktywności zawodowej człowiek idzie z michą pod kościół żebrać, bo nie ma
    > się z czego utrzymać?.

    > Przecież napisał że odkłada jako zastępstwo za ZUS. IMHO mało odkłada ...

    Mało bo jeszcze studiuję i nie zarabiam tyle ile bym mógł. 300 zł to takie
    moje określone minimum. Będą większe zarobki, będę więcej odkładać.
    To proste. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2006-10-02 20:03:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efqvmh$vpc$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Jest - kwestia tylko przekroczenia przez pracodawce pewnej granicy, ktora
    > u roznych pracownikow jest na roznym poziomie i jest w pewien sposob
    > elastyczna, ale jak przegnie, to cos peknie i wtedy do widzenia...
    I właśnie dlatego nie jest to proste. Spora jest bowiem liczba czynników (i
    ich kombinacji) determinujących gdzie przebiega ta granica i to nie tylko u
    różnych pracowników, ale i u tego samego pracownika w różnych
    okolicznościach jego życia.
    Polskie prawo pracy jest na tle rozwiązań przyjętych w innych krajach
    generalnie niezłe (choć ciągle zawiera luki i niespójności) i dość
    nowoczesne. Ale żadne prawo nie rozwiąże wszystkich aspektów tak szerokiej
    dziedziny.

    PS. Przygotowywana jest nowelizacja KP zawierająca dość istotne
    propracownicze zapisy.

    Jotte

  • 83. Data: 2006-10-02 20:40:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Mon, 2 Oct 2006 22:03:32 +0200]:

    > PS. Przygotowywana jest nowelizacja KP zawierająca dość
    > istotne propracownicze zapisy.

    A nie tylko. Generalnie trochę na łbie wszystko stanie, bo ci,
    którzy robią na dzieła i zlecenia dostaną minimalne wynagrodzenie
    plus urlop wypoczynkowy i macierzyński. Jak dla mnie paranoja,
    bo weź teraz znajdź sensowną umowę dla kogoś, kto ci raz na ruski
    rok (no powiedzmy na tydzień) jakąś graficzkę podmienia.

    Z drugiej strony, trochę pracodawcom też ulży jak się skończą
    ucieczki na chorobowe przed wypowiedzeniem - okres ochronny w tym
    czasie wywalają ;>
    No i w końcu ktoś zauważył że jest coś takiego jak telepraca...

    Ogólnie nie jest tragicznie, chociaż paranoję widać nadal. Tylko
    pytanie co z tych planów w końcu zostanie, bo jak patrzę na to,
    co zostało z nowelizacji PIT i CIT, to mam wrażenie że może dość
    malutko i śladowo zostać ;)

    KiraŽ

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 84. Data: 2006-10-02 21:49:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efrtl2$82s$1@nemesis.news.tpi.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

> [...]
    > czasie wywalają ;>
    > No i w końcu ktoś zauważył że jest coś takiego jak telepraca...
    Czy może trafiłaś gdzieś na źródłowy tekst tego projektu? Ale na tekst
    _oficjalnego_ _dokumentu_ , a nie na jakieś opracowanie obarczone
    interpretacją. Bo ja coś nie mogę znaleźć.

    Jotte