PracaGrupypl.praca.dyskusje › Power media, rinf itp.....

  • 1. Data: 2006-09-29 10:07:44
    Temat: Power media, rinf itp.....
    Od: "qweqwe" <n...@o...pl>

    Witam.

    Orientuje sie ktos, czy jak zatrudniajac sie przez firmy outsourcingowe
    dostaje sie mniejsze zarobki niz zatrudniajac sie bezposrednio u
    pracodawcy?? Pani w power media mowila, ze oni nie pobieraja zadnych oplat,
    tylko jednorazowa od pracodawcy. Jak to jest w rzeczywistosci?

    Dzieki za odp.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-29 10:41:53
    Temat: pensja pracownika kontra pośrednik w załatwieniu pracy
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    oplat,
    > tylko jednorazowa od pracodawcy. Jak to jest w rzeczywistosci?

    Na wstępie zaznaczę że nie wiem jak ta kwestia wygląda w firmach
    Powermedia i Rinf. Ale na chłopski rozum myślę sobie tak: pracodawca
    (na jego zlecenie działa Power lub Rinf) przeznacza na pensję dla
    swojego nowego pracownika kwotę X pln. Pracownika rekrutuje firma HR,
    która za przeprowadzenie procesu rekrutacji oczekuje od pracodawcy
    powiedzmy Y pln. Nie przypuszczam aby pracodawca ponosił koszty w
    kwocie X+Y. Raczej przyszły pracownik może liczyć na pensję X-Y pln

    A jak jest w rzeczywistości ?

  • 3. Data: 2006-09-29 11:07:22
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Pegaz" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedzmy Y pln. Nie przypuszczam aby pracodawca ponosił koszty w
    > kwocie X+Y. Raczej przyszły pracownik może liczyć na pensję X-Y pln

    inaczej
    jeśli to firma zewnętrzna zatrudnia pracownika, to raczej Pracodawca
    Użytkownik nie płaci za rekrutację w większości przypadków, a tylko za pracę
    takiej osoby. Ponadto, do pensji pracownika dolicza prowizję dla firmy
    outosorcingowej, niemniej odpadają mu koszta takiej osoby zatrudnienia
    takiej osoby (to nie on płaci zusy, nie ma na stanie zatrudnienia takiego
    pracownika) co skutkuje wieloma korzyściami.
    zatem nie jest to taka prosta arytmetyka.
    zazwyczaj na prostych stanowiskach pensja jest taka sama, zwiększa się jak
    Pracodawca Użytkownik przejmuje takiego pracownika, ale jest to często
    związane z zakresem odpowiedzialności (awansem kompetencyjnym), a nie ze
    zmianą formy zatrudnienia.

  • 4. Data: 2006-09-29 13:14:28
    Temat: Re: Power media, rinf itp.....
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "qweqwe" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jest w rzeczywistosci?

    A po co ci to wiedzieć?
    Ktoś ci proponuje prace na jakiś warunkach i albo ci one odpowiadaja i robote
    bierzesz, albo nie i dziękujesz za propozycje.
    Jak kupujesz bułke w sklepie to też się zastanawiasz jak sie dzielą marżą
    sklepikarz i piekarnia?

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-09-29 13:15:22
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Jak kupujesz bułke w sklepie to też się zastanawiasz jak sie dzielą marżą
    > sklepikarz i piekarnia?

    Np. ja się nieraz zastanawiałem. Takie zboczenie zawodowe :)

  • 6. Data: 2006-09-29 13:39:08
    Od: "qweqwe" <n...@o...pl>

> [...]
    > bierzesz, albo nie i dziękujesz za propozycje.
    > Jak kupujesz bułke w sklepie to też się zastanawiasz jak sie dzielą marżą

    Parodia, zawsze sie ktos znajdzie co nic nie wnosi do tematu tylko robi OT.
    Po prostu chcialbym wiedziec, czy to tak ciezko zrozumiec??

  • 7. Data: 2006-09-29 14:18:54
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > Po prostu chcialbym wiedziec, czy to tak ciezko zrozumiec??

    OK. To juz piszę.
    Robią to różnie, ale najczęściej firma pośrednicząca wystawia co miesiąc fakturę
    powiększona o swoję prowizję.

    --
    vertret

  • 8. Data: 2006-09-29 14:31:10
    Od: "qweqwe" <n...@o...pl>

    > OK. To juz piszę.
    > Robią to różnie, ale najczęściej firma pośrednicząca wystawia co miesiąc
> [...]

    Czyli jest mozliwosc, ze pracujac na tym samym stanowisku, ale w jednym
    przypadku przez posrednika, w drugim byc zatrudnionym w firmie docelowej
    zarobki moga sie roznic :/

    Dzieki

  • 9. Data: 2006-09-29 14:38:11
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > Czyli jest mozliwosc, ze pracujac na tym samym stanowisku, ale w jednym
    > przypadku przez posrednika, w drugim byc zatrudnionym w firmie docelowej
    > zarobki moga sie roznic :/

    Oczywiście. Podobnie jak kupując w piekarni i kupując w sklepie możesz (nie
    musisz) mieć różne ceny.
    Ale dalej nie wiem co ci ta "odkrywcza" wiedza dała?

    --
    vertret

  • 10. Data: 2006-09-29 15:03:19
    Od: "qweqwe" <n...@o...pl>

> [...]
    (nie
    > musisz) mieć różne ceny.
    > Ale dalej nie wiem co ci ta "odkrywcza" wiedza dała?

    Generalnie chodzi mi o 2 konkretne firmy Wroclawskie. BenQ i Siemens. Ale
    dzisiaj wyczytalem, ze BenQ podpisalo bankructwo wiec nie wiem czy jest sens
    aplikowac do tej firmy teraz.