PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
  • Data: 2006-07-04 20:59:36
    Temat: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e8ek66$nc4$1@atlantis.news.tpi.pl crazy bejbi
    <t...@n...ma.pl> pisze:

    > Patrzę z punktu widzenia pracodawcy.
    To błąd. Jako pracodawca powinieneś patrzyć dużo szerzej. Ale na to niewielu
    pracodawców jest przygotowanych.

    > Płacąc 1000 zł na rękę płacę faktycznie prawie 1800 zł. To raz.
    Co to obchodzi pracownika? Jego obchodzi co na konto spływa. Widzisz do
    czego doprowadza wąskie myslenie? ;)

    > Dwa to to, że małej firmy nigdy nie będzie stać na zaoferowanie wysokich
    > pensji.
    Ponownie: co to obchodzi pracownika?

    > Tutaj również patrzę z pozycji małego przedsiębiorstwa usługowego: ktoś
    > zakłada firmę - pracuje w niej sam. Po jakimś czasie się nie wyrabia. Chce
    > zatrudnić kogoś do pomocy ... i ten ktoś rzuca kwotę np. 5000 zł na rękę,
    > bo jak nie, to on wyjeżdża. Troszkę niepoważne, niestety bardzo czeste.
    A niby czemu niepoważne? Chcę za moja robotę tyle, nie - to wypad.

    > Oczywiście zakładam uczciwe podejście pracodawcy - on nie ma tyle, żeby
    > zapłacić pracownikowi aż tyle. Zakładanie uczciwości - może naiwny jestem,
    > ale z tego co się orientuję jest dość często spotykany scenariusz.
    > wyjścia są dwa:
    > 1. zamknąc firmę (i zostać bezrobotnym lub wyjechać)
    > 2. jednak zlaleść kogoś, kto swoją praca zapracuje na podwyżkę.
    > Innego wyjścia nie widzę ?
    No to sie przypatrz dokładniej, bo sa jeszcze co najmniej dwa inne:
    3. pracownikowi proponujesz procent od zysku, ale wtedy masz wspólnika a nie
    pracownika i tracisz wyłącznośc w podejmowaniu decyzji
    4. jak ci nie pasi zwijasz działalność - przymusu nie ma.

    Jotte