PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
  • Data: 2006-07-05 20:24:30
    Temat: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > No, pogadaliśmy o identyfikacji pracownika z firmą. Powiedz mi teraz coś
    > od siebie o identyfikacji pracodawcy z pracownikiem.

    Identyfikować ma się pracownik z firmą, nie pracodawca z pracownikiem.
    Idetyfikować to nie znaczy utożsamiać tak ściśle, żeby po
    zwolnieniu/zamknieicu firmy miał popełnic samobójstwo - to nie sekta :)

    pracodawca ma pracownika traktować uczciwie. Dotyczy to np. takich w
    sumie drobiazgów:
    - umowa raczej na etat niż na zlecenie (jednak z praktyki wiem, że nie o
    kasę chodzi, ale o poczucie stabilności, możliwość wzięcia kredytów - no
    możewyjątkiem są jakicyś jappies - zdarzają się tacy - co prawda do
    momentu założenia rodziny najczęsciej)
    - dotrzymywanie godzin pracy (ew. nadgodziny płatne, lub do odbioru)
    - dobra atmosfera w pracy
    i pewnie wiele innych drobiazgów.

    oczywiście każda z tych cech ma przypadki skrajne, które są złamaniem
    prawa, niemniej jest cała masa form pośrednich.

    jeszcze co do identyfikacji:
    Raczej mało kto chce zatrudnić pracownika, który może nawet jest bardzo
    dobrym fachowcem, ale z firmą się nie utożsamia. Lepiej czasem mieć
    gorszego (w sensie umiejętności) ale lojalnego.

    Jak się zachowasz, jak w Twoim towarzystwie będą mówili o firmie w
    której pracujesz, że ktoś tam słyszał, że ... i tutaj masa bzdur -
    celowo zakładam, że to bzdury, bo Ty tam pracujesz i wiesz, że to bzdury.
    Odezwisz się ? Będziesz siedzieć cicho ? Może nie wiedzą, że tam
    pracujesz? Zakrzyczą mnie? ... ?

    Wojtek