PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
  • Data: 2006-07-05 15:03:31
    Temat: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e8gh8v$pvn$1@atlantis.news.tpi.pl crazy bejbi
    <t...@n...ma.pl> pisze:

    > Znowu teoretyzujesz. Zresztą Twoje posty to tylko wywody teoretyczne, jak
    > ty bys chciał, żeby było.
    > Odnieś się jakoś do czegoś realnego.
    To, co napisałeś, to jest dopiero potężna dawka teorii. ;))
    Ale nieszkodzi, teoria to nic złego, bez niej praktyka przypominałaby
    rozzbrajanie pola minowego metodą biegu na oślep.
    No to pogadajmy:
    > Jednak można a nawet trzeba się identyfikować z firmą - inaczej jesteś:
    Co to znaczy wg ciebie "identyfikować z firmą"? Jak się zidentyfikuję, a
    potem mnie zwolnią, to grozi mi załamanie psychiczne z powodu utraty
    samoidentyfikacji. ;))

    > 1. najemnikiem
    Człowiekiem pracy najemnej.

    >(już to ktoś powiedział)
    I co z tego? Różni mówią różne rzeczy.

    > 2. potencjalnie nielojalny
    Goła teza. Dowód potrzebny.
    Każdy jest potencjalnie nielojalny. Pracodawca też. Z moich doświadczeń,
    obserwacji, działalności no i lektury wynika, że nielojalny pracodawca to o
    wiele częstrzy przypadek.
    Spójrz, jak pracodawca dba głównie o swój zarobek - OK, a jak pracownik robi
    to samo, to nie OK?

    > 3. w 99% przypadków osobą chwilową
    Źródło tej liczby mógłbym poznać? Chciałbym sprawdzić wiarygodność.

    > - dopóki jesteś potrzebny, albo potrzebne to co chwilowo robisz.
    Dwa pytania:
    - jaka jest z punktu widzenia pracodawcy różnica pomiędzy potrzebną robotą,
    a potrzebnym pracownikiem który ją wykonuje?
    - czy jeśli pracownik zidentyfikował się z firmą w sposób doskonały ;) to
    nie zostanie wywalony nawet jak stanie się niepotrzebny on, lub wykonywana
    przez niego robota?

    > Docelowo - do wywalenia.
    Jak zdąży. Niezidentyfikowany z firmą pracownik może poszukać firmy, z którą
    zidentyfikuje się za większe pieniądze. ;)

    No, pogadaliśmy o identyfikacji pracownika z firmą. Powiedz mi teraz coś od
    siebie o identyfikacji pracodawcy z pracownikiem.

    Jotte