PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ? › Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
  • Data: 2006-07-04 20:47:41
    Temat: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał napisał(a):

    > Z tego.

    a można dokładniej ? podanie pozycji z jakiej ktoś pisze jest dość
    znaczące. W końcu mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzienia.

    I też uważam że walisz brednie. Niedługo jak w firmach zacznie
    > brakować ludzi porozmawiamy inaczej - wtedy ty będziesz stał przed bramą i
    > prosił sie żeby ktoś przyszedł. Nie dalej jak 25 lat temu tak właśnie było.
    > Albo faktycznie zaczniesz płacić i ludzie zaczną szanować prace i bać się
    > zwolnienia - bo narazie każdemu wisi ...

    dość sceptycznie podchodzę to takich stwierdzeń. Patrzę z punktu
    widzenia pracodawcy. Płacąc 1000 zł na rękę płacę faktycznie prawie 1800
    zł. To raz. Dwa to to, że małej firmy nigdy nie będzie stać na
    zaoferowanie wysokich pensji. Tutaj również patrzę z pozycji małego
    przedsiębiorstwa usługowego: ktoś zakłada firmę - pracuje w niej sam. Po
    jakimś czasie się nie wyrabia. Chce zatrudnić kogoś do pomocy ... i ten
    ktoś rzuca kwotę np. 5000 zł na rękę, bo jak nie, to on wyjeżdża.
    Troszkę niepoważne, niestety bardzo czeste. Oczywiście zakładam uczciwe
    podejście pracodawcy - on nie ma tyle, żeby zapłacić pracownikowi aż
    tyle. Zakładanie uczciwości - może naiwny jestem, ale z tego co się
    orientuję jest dość często spotykany scenariusz.

    wyjścia są dwa:

    1. zamknąc firmę (i zostać bezrobotnym lub wyjechać)
    2. jednak zlaleść kogoś, kto swoją praca zapracuje na podwyżkę.

    Innego wyjścia nie widzę ?

    Wojtek