PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca mnie oszukuje!!!

  • 1. Data: 2005-09-17 19:11:04
    Temat: Pracodawca mnie oszukuje!!!
    Od: "lucik" <l...@w...pl>

    Proszę o poradę co zrobić gdy w firmie, która zatrudnia ponad 30 osób, a
    dyrekcja nabrała wody w usta na temat świadczeń urlopowych i funduszu
    socjalnego. Gdy zadałem pytanie idąc na urlop co z piniędzmi na "wczasy pod
    gruszą" dyrektor powiedział, że musi się dowiedzieć. Po ok 5 (!)tygodniach
    usłyszałem, że regulamin wewnętrzny firmy nie przewiduje takich prezentów.
    Do dzisiaj jednak nikt z nas nie widział regulaminu. Może i on jest ale
    zdaje się, że napisany teraz, na wszelki wypadek. Dodam jeszcze, że w roku
    2003 otrzmaliśmy po 200zł bonów na święta Bożego Narodzenia. Od tamtej pory
    nic poza pensją.
    Otrzymałem lepszą ofertę pracy i chciałbym zrezygnować z tej gdzie
    jestem teraz zatrudniony. Obowiązuje mnie 2 tygodniowy okres wypowiedzenia
    ale czy w związku z wyżej opisaną sytuacją mogę bez poniesienia
    jakichkolwiek konsekwencji zrezygnować z pracy bez zachowania okresu
    wypowiedzenia?
    Pozdrawiam
    pracownik

  • 2. Data: 2005-09-17 19:31:25
    Temat: Re: Pracodawca mnie oszukuje!!!
    Od: Piotr <s...@r...com>

    lucik napisał(a):

> [...]
    > ale czy w związku z wyżej opisaną sytuacją mogę bez poniesienia
    > jakichkolwiek konsekwencji zrezygnować z pracy bez zachowania okresu

    Do ciężkiego naruszenia obowiązków pracodawcy to co opisywałeś się
    raczej nie kwalifikuje więc powinieneś jednak te 2 tygodnie poczekać
    (albo załatwić porozumienie stron).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-09-17 19:44:58
    Od: "lucik" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Do ciężkiego naruszenia obowiązków pracodawcy to co opisywałeś się raczej
    > nie kwalifikuje więc powinieneś jednak te 2 tygodnie poczekać (albo
> [...]

    Do porozumienia stron nie dojdzie ponieważ firma do któej chcę przejść
    jest konkurencją, a będzie nas odchodzić prawie połowa. Wewnętrzne przepisy
    sieci w której są obie firmy zabraniają zatrudniania osób zwolnionych
    dyscyplinarnie. Mój obecny szef na pewno domyśli się, że odchodzimy do
    konkurencji, więc zrobi wszystko żeby dać mi dyscyplinarkę.

  • 4. Data: 2005-09-17 19:58:13
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "lucik" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o poradę co zrobić gdy w firmie, która zatrudnia ponad 30 osób,
    > dyrekcja nabrała wody w usta na temat świadczeń urlopowych i funduszu
    > socjalnego.

    Jeżeli jest ponad 30 osób, to pracodawca musi tworzyć Zakładowy Fundusz
    Świadczeń Socjalnych i musi mieć do niego regulamin. Ale *nie musi*
    wypłacać świadczenia urlopowego (które wypłacają pracodawcy
    zatrudniający poniżej 20 prac.). Więc nie możesz żądać wypłaty tego
    świadczenia. Zamiast tego możesz złożyć podanie np. o dofinansowanie
    obozu dla dziecka, o pomoc w ciężkiej sytuacji życiowej (np. choroba)
    itp. Ustawa określa cele na jakie mogą być przeznaczone środki z tego
    funduszu - i to wypłata środków z tego funduszy jest uzależniona od
    sytuacji danego pracownika (czyli np. jeżeli masz dochód za duży - to
    nie spodziewaj się żadnego dofinansowania).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-09-17 20:06:49
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dghskp$1f2e$1@node3.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

> [...]
    > wypłacać świadczenia urlopowego (które wypłacają pracodawcy
    > zatrudniający poniżej 20 prac.). Więc nie możesz żądać wypłaty tego
    Na pewno?
    http://www.idn.org.pl/sonnszz/ustawa_ZFSS.htm

    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-17 20:16:23
    Od: "lucik" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > # od niklu # # gg - 4939629 #
    > # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

    A co w przypadku kiedy nikt w firmie nie dostał żadnego dofinansowania?
    Czy te środki, które przecież muszą być gromadzone, nie muszą być "rozdane"
    w określonym terminie?

  • 7. Data: 2005-09-17 20:28:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > W wiadomości news:dghskp$1f2e$1@node3.news.atman.pl Nikiel ;-)
    Fundusz
    > Na pewno?
    > http://www.idn.org.pl/sonnszz/ustawa_ZFSS.htm

    Nie wiem o który punkt chodzi. Fakt skróciłam trochę, przyjęłam że te 30
    osób to jest na pełny etat i że nie ma układu zbiorowego pracy.

  • 8. Data: 2005-09-17 20:32:01
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > A co w przypadku kiedy nikt w firmie nie dostał żadnego
    dofinansowania?
    > Czy te środki, które przecież muszą być gromadzone, nie muszą być
    > "rozdane" w określonym terminie?

    Przechodzą na następny rok. Zresztą możesz nie wiedzieć, że były
    rozdawane. Mogą one krążyć w formie pożyczek, były wydane na
    dofinansowanie leczenia dziecka pracownika (w sumie to jest tajemnica i
    jak się pracownik nie 'pochwali' to nie będziesz wiedział), itp...

  • 9. Data: 2005-09-17 20:32:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dghue3$1g5q$1@node3.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Nie wiem o który punkt chodzi. Fakt skróciłam trochę, przyjęłam że te 30
    > osób to jest na pełny etat i że nie ma układu zbiorowego pracy.
    No i świadczenie urlopowe wypłacić musi. Jako jedyne obligatoryjne.

    Jotte

    PS. Po co odpowiadasz trollicy? ;))

  • 10. Data: 2005-09-17 20:42:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > W wiadomości news:dghue3$1g5q$1@node3.news.atman.pl Nikiel ;-)
    > No i świadczenie urlopowe wypłacić musi. Jako jedyne obligatoryjne.

    Który punkt o tym mówi?