PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest

  • 1. Data: 2005-09-17 19:37:54
    Temat: Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.data.pl>

    Witam,
    Chciałbym się co nieco dowiedzieć na ten temat. Ostatnio słyszę wśród
    znajomych, że osoba, która założy działalność gospodarczą jest przez dwa
    lata zwolniona z większej części składki ZUS (będzie płącić 250zł) oraz
    może się starać o bezzwrotną pożyczkę w wysokości 12tys zł.
    Jeśli to prawda, to mam w związku z tym dwa pytania:
    1. Czy pierwszy punkt obowiązuje też dla osób, które prowadzą DG nie
    dłużej niż 2 lata?
    2. Czy ta pożyczka jest możliwa również dla pozostałych mikro firm?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-09-17 19:41:31
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Marek Lubiński napisał(a):
> [...]
    > Jeśli to prawda, to mam w związku z tym dwa pytania:
    > 1. Czy pierwszy punkt obowiązuje też dla osób, które prowadzą DG nie

    Nie, dotyczy to tylko osób które przez ostatnie 5 lat nie prowadziły
    działalności gospodarczej.

    > 2. Czy ta pożyczka jest możliwa również dla pozostałych mikro firm?

    To zależy z jakiego źródła ta pożyczka/dotacja. Np. urzędy pracy dają
    ok. 10tys. dotacji bezrobotnym otwierającym własną działalność.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-09-17 19:46:41
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.data.pl>

    Piotr wrote:

    > Nie, dotyczy to tylko osób które przez ostatnie 5 lat nie prowadziły
    > działalności gospodarczej.

    Dzięki, szkoda :-)

    > To zależy z jakiego źródła ta pożyczka/dotacja. Np. urzędy pracy dają
    > ok. 10tys. dotacji bezrobotnym otwierającym własną działalność.

    O tą włąśnie dotację chodziło, dzięki - również szkoda :-)
    Pytanie odnośnie tego punktu? Czy trzeba być zarejestrowanym jako
    bezrobotny a następnie założyć działalność?
    > pozdrawiam
    > Piotr
    Również pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2005-09-17 19:55:21
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Marek Lubiński napisał(a):

    > O tą włąśnie dotację chodziło, dzięki - również szkoda :-)
    > Pytanie odnośnie tego punktu? Czy trzeba być zarejestrowanym jako
    > bezrobotny a następnie założyć działalność?

    Z tego co się orientuje to trzeba się najpierw zarejestrować w
    pośredniaku i dopiero później wystąpić o tą dotację.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-09-17 20:00:00
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.data.pl>

    Piotr wrote:

    > Z tego co się orientuje to trzeba się najpierw zarejestrować w
    > pośredniaku i dopiero później wystąpić o tą dotację.
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr
    Pytam się, bo qmpel chciałby wiedzieć, bo obecnie pracuje "na czarno",
    ale zaproponowali mu umowę jeśli założy działalność. On nigdy nie miał
    DG, więc się pyta, czy jesli przykładowo w poniedizałek się
    zarejestruje, a np za tydzień załoiży działalnośc, to czy otrzyma tę
    dotację?

  • 6. Data: 2005-09-18 08:34:36
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > to czy otrzyma tę
    > dotację?

    nie dotację tylko pożyczkę. po jakimś czasie trzeba oddać

  • 7. Data: 2005-09-18 11:03:11
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: gromax [Sun, 18 Sep 2005 10:34:36 +0200]:

    > nie dotację tylko pożyczkę. po jakimś czasie trzeba oddać

    Dotacje. Pozyczki juz sie skonczyly.

    Kira

  • 8. Data: 2005-09-18 11:07:34
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > Dotacje. Pozyczki juz sie skonczyly.
    e, no to fajnie - idę, coś tam pomarudzę przez tydzień i za taką robotę będę
    miał 10 koła? to już sie ustawiam w ogonku

    > Kira
    gro

  • 9. Data: 2005-09-18 11:08:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: gromax [Sun, 18 Sep 2005 13:07:34 +0200]:

    > e, no to fajnie - idę, coś tam pomarudzę przez tydzień i za
    > taką robotę będę miał 10 koła?

    No nie, jeszcze musisz znalezc poreczyciela i trzymac ta swoja
    firme przez minimum rok funkcjonujaca :) Bo jak przed uplywem
    tego roku Ci padnie, to dotacja jest do zwrotu :)

    Kira

  • 10. Data: 2005-09-18 11:33:34
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > No nie, jeszcze musisz znalezc poreczyciela
    poręczyciel ma mi poręczyć że mam firmę i że chcę w nią zainwestować, np. w
    samochód?
    > i trzymac ta swoja
    > firme przez minimum rok funkcjonujaca :) Bo jak przed uplywem
    > tego roku Ci padnie, to dotacja jest do zwrotu :)
    toż to firma sama się utrzyma za tę kasę przez rok - koszt firmy to 700
    zł/miesiąc. 10000/12 to ok. 830 zł na miesiąc, czyli za leżenie brzuchem do
    góry mam za friko firmę i 100 zł z hakiem na dobre rozpoczęcie miesiąca. nie
    da się żeby firma zbankrutowała przez 12 miesięcy

    w sumie podoba mi się ten plan. jutro się będę musiał za tym rozejrzeć

    > Kira
    gro