PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyrejestrowanie z UP / samodzielne ubezpieczenie w NFZ ?

  • 1. Data: 2005-09-16 23:22:50
    Temat: wyrejestrowanie z UP / samodzielne ubezpieczenie w NFZ ?
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Witam,

    W NFZcie mozna zawrzec umowe na dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne i w tym
    celu przedstawic dokument z ktorego wynika do kiedy osoba byla ubezpieczona
    ostatnio ( jak ktos nie byl ponad 3 miesiace to musi wniesc "oplate
    dodatkowa" kilkaset zlotych ).

    Jednym z tego rodzajow dokumentow moze byc o ile sie orientuje dokument
    potwierdzajacy ze bylo sie ostatnio zarejestrowanym w Urzedzie pracy jako
    osoba bezrobotna.

    Mam wiec pytanie - czy przy wyrejestrowaniu osoby z Urzedu Pracy, osoba
    ktora sie wyrejestrowuje dostaje taki dokument, ktory dokladnie okresla
    kiedy ona byla tam zarejestrowana, czy tez o taki dokument trzeba specjalnie
    prosic ?

    Chodzi oczywiscie o taki dokument, ktory spelni wymogi NFZu... a wiec osoba
    moze przyjsc do NFZu, pokazac - bylem bezrobotnym od lipca do sierpnia 2005
    roku a wiec nie musze wnosci zadnej oplaty dodatkowej i moge sie ubezpieczyc
    dobrowolnie, podpisujac umowe z NFZem i placac 200 zlotych miesiecznie. I
    prosze o nieostusunkowywanie sie do sensu takiego zabiegu, chodzi mi tylko o
    kwestie formalne :-)

    pozdr.

    FRANCO

  • 2. Data: 2005-09-17 06:32:07
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:dgfk54$o1b$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > prosze o nieostusunkowywanie sie do sensu takiego zabiegu, chodzi mi tylko

    Trzeba zwrócić się o wydanie, tak samo jak za każdym razem ilekroć wyjeżdza
    się do innego kraju.

  • 3. Data: 2005-09-17 12:41:39
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    > Trzeba zwrócić się o wydanie, tak samo jak za każdym razem ilekroć
    > wyjeżdza
    > się do innego kraju.

    aha, czyli jak mam pierwszy termin zgloszenia w UP w poniedzialek, i wtedy
    tez chce sie wyrejestrowac, to poprosze o taki dokument i mi go od reki
    dadza?
    kwesia rowniez w tym, ze Urzad moze pytac po co mi taki dokument i dlaczego
    sie wyrejestrowuje - przewaznie ten, kto sie wyrejestrowuje, to znalazl
    prace.

    a ja tymczasem pracy "nie znalazlem" tylko "przestalem jej szukac" i chce
    sie ubezpieczyc samodzielnie w NFZ... i zastanawiam sie, jak to
    wytlumaczyc, zeby dziwnie nie patrzyli :)

  • 4. Data: 2005-09-17 18:37:45
    Od: "mhl999 " <m...@W...gazeta.pl>

    FRANCO <f...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > sie ubezpieczyc samodzielnie w NFZ... i zastanawiam sie, jak to
    > wytlumaczyc, zeby dziwnie nie patrzyli :)

    no nie wiem, dla mnie to nieco kosmicznie brzmi
    po co sie chcesz wyrejestrowac skoro UP zalatwia sprawe ubezpiecznia
    za ciebie - jedyne co mi przychodzi do lba to, ze nie chce ci sie tam
    chodzic :)

    a co do kwestii tlumaczenia sie dlaczego nieodpowiadaj im. nie masz takiego
    obowiazku. gdyby pytali o kwit do czego ci, to powiedz, ze widocznie jest
    ci potrzebny skoro sie o niego dopominasz.

  • 5. Data: 2005-09-18 16:28:48
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Maria" napisał w wiadomości

    Mała prośba: tnij posty!

    --
    Koziorozec

  • 6. Data: 2005-09-18 16:33:12
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "FRANCO" napisał w wiadomości

    > aha, czyli jak mam pierwszy termin zgloszenia w UP w poniedzialek,
    > i wtedy tez chce sie wyrejestrowac, to poprosze o taki dokument
    > i mi go od reki dadza?

    A nie lepiej po prostu zapytać w urzędzie?

> [...]
    > sie ubezpieczyc samodzielnie w NFZ... i zastanawiam sie, jak to
    > wytlumaczyc, zeby dziwnie nie patrzyli :)

    A dlaczego mają się 'dziwnie patrzeć'???
    Prawdopodobnie się ucieszą, bo im statystyki bezrobocia
    spadną. A gdyby się pytali, to dlaczego nie powiesz wprost,
    że chcesz się ubezpieczyć samodzielnie?

    Jeżeli się boisz 'ujawnić' ;) to przecież wystarczy zadzwonić
    do urzędu i zapytać przez telefon. Przedstawić możesz się
    jak chcesz ;)

    --
    Koziorozec

  • 7. Data: 2005-09-18 21:19:12
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dgk4sg$qu7$1@inews.gazeta.pl...

    A gdyby się pytali, to dlaczego nie powiesz wprost,
    > że chcesz się ubezpieczyć samodzielnie?

    bo wtedy pomysla, ze bylem zarejestrowany jako bezrobotny tylko dla
    ubezpieczenia zdrowotnego :-)

    ( moze i wiekszosc bezrobotnych tak ma, nie wiem, nigdy tego nie
    analizowalem, ale zakladam, ze nikt nie mowi tego ani nie sugeruje paniom w
    Urzedzier wprost )

    pozdr.

    FRANCO

  • 8. Data: 2005-09-18 21:24:52
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: FRANCO [Sun, 18 Sep 2005 23:19:12 +0200]:

    > bo wtedy pomysla, ze bylem zarejestrowany jako bezrobotny tylko
    > dla ubezpieczenia zdrowotnego :-)

    Zartujesz? Przeciez oni to swietnie wiedza.

    > ( moze i wiekszosc bezrobotnych tak ma, nie wiem, nigdy tego nie
    > analizowalem, ale zakladam, ze nikt nie mowi tego ani nie sugeruje
    > paniom w Urzedzier wprost )

    A co tu sugerowac, przeciez one najlepiej wiedza, ze w UP sie nie
    znajduje pracy tylko liste obecnosci podpisuje zeby w razie czego
    moc do lekarza pojsc...

    Kira

  • 9. Data: 2005-09-18 22:56:10
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "FRANCO" napisał w wiadomości

    > A gdyby się pytali, to dlaczego nie powiesz wprost,
    >
    > bo wtedy pomysla, ze bylem zarejestrowany jako bezrobotny
    > tylko dla ubezpieczenia zdrowotnego :-)

    No i co z tego?!!
    Zamkną Cię w więzieniu???
    Nie wydadzą jakiś dokumentów???

    Człowieku, to nie Ty jesteś dla UP (mimo że niektórzy
    tak właśnie twierdzą), tylko UP - dla Ciebie!

    Warto o tym pamiętać również w stosunku do pozostałych
    instytucji.

    --
    Koziorozec

  • 10. Data: 2005-09-19 07:26:49
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 14:41:39 +0200, FRANCO napisał(a):

    > aha, czyli jak mam pierwszy termin zgloszenia w UP w poniedzialek, i wtedy
    > tez chce sie wyrejestrowac, to poprosze o taki dokument i mi go od reki
    > dadza?

    Czy dadzą od ręki zależy od organizacji pracy w danym urzędzie.

    > kwesia rowniez w tym, ze Urzad moze pytac po co mi taki dokument i dlaczego
    > sie wyrejestrowuje - przewaznie ten, kto sie wyrejestrowuje, to znalazl
    > prace.

    Owszem, będą pytać. Ale wystarczy powiedzieć, że na własną prośbę. Jeżeli
    nie brałeś żadnych świadczeń na rączkę, to raczej nie będą wnikać o co
    dokładnie chodzi.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski