PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.................WAŻNE

  • 1. Data: 2005-09-17 19:06:14
    Temat: Zreformujmy ortografię.................WAŻNE
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    (w nowej ortografii - ogulnopolskiej)
    Na innej grupie duskusyjnej pojawił się wątek nawołujący do utwożenia odrębnej
    śląskiej ortografii.

    Do (..autocenzura..): zrubmy tę reformę ortografii,
    JEDNĄ, OGULNOPOLSKĄ
    by NIKT, pod pozorem ortografii regionalnyh
    nie mugł zagroźić polskości .

    Odnośnik do wątku nawołujący do utwożenia odrębnej śląskiej ortografii:
    949

    Odnośnik do wątku o reformie - uproszczeniu ortografii polskiej:
    837

  • 2. Data: 2005-09-17 20:53:28
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.................WAŻNE
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Do licha, nie ma to jak w Średniowieczu. Język polski nie był wtedy językiem
    literackim i nikt nie miał problemu, przez jakie u pisze się "który/ktury".

  • 3. Data: 2005-09-17 23:19:17
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    stokrotka wrote:
    > ( ogulnopolskiej)

    OGÓLNOPOLSKIEJ

    > duskusyjnej

    DYSKUSYJNEJ

    > utwożenia

    UTWORZENIA

    > zrubmy

    ZRÓBMY

    > OGULNOPOLSKĄ

    OGÓLNOPOLSKĄ

    > nie mugł

    NIE MÓGŁ

    > zagroźić

    ZAGROZIĆ

    > utwożenia

    UTWORZENIA

    ps: Kobieto - napisalas dwa zdania na krzyz, w ktorych zrobilas osiem ortow.
    Naprawde wez slownik ortograficzny do reki i przeczytaj go ze dwa razy - tak
    dla wlasnego dobra. Zreszta zobaczysz sama, ze to dobra rada jak szef cie
    wyleje z pracy. Nawet sprzataczka w miejskim szalecie musi znac ortografie,
    zeby wypelniac jakies tam raporty czy inne. Daj sobie wreszcie
    przepowiedziec, ze ortografia to czesc naszego jezyka i kazdy musi ja znac -
    chociazby po to zeby dostac prace. Jestem ciekaw czy wlasne CV tez piszesz w
    tej jak to mowisz "nowej ortografii"

  • 4. Data: 2005-09-18 05:12:31
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    stokrotka <p...@o...pl> napisał(a):

    efitendnie do sztokrotki:
    ^^^^^^^^^^
    w nowej ortografii - ogulnopolskiej ;)

    > Na innej grupie duskusyjnej pojawił się wątek nawołujący do utwożenia
    > odrębnej śląskiej ortografii.

    dla mnie o wiele lepszym bajerem jest:

    na inej grÓpje duzkuzyjnej pojafil zie fonteg nafolójoncy do ótforzenia
    otrenpnej ślonskjej ortografji

    prawda, ze ladnie? ;-)

    a tak powaznie
    to ona juz jest, nazywa sie gwara i jest zarowno w formie pisemnej
    jak i slownej. zycze przyjemniej lektury:

    http://www.nowiny.rybnik.pl/index.php?
    last=&numer=200537&show=artykul&id=6075

    > Do (..autocenzura..): zrubmy tę reformę ortografii,
    > JEDNĄ, OGULNOPOLSKĄ
    > by NIKT, pod pozorem ortografii regionalnyh
    > nie mugł zagroźić polskości .

    mysle, ze twoj czas powoli sie konczy, niestety trzeba bedzie siegnac
    po ten slownik ;) liczba odpowiedzi pod twym postem maleje = popularnosc
    spada. watki z nowa ortografia staja sie zalosne (nieciekawe).

    prawde mowiac tez chcialbym zobaczyc twoje podanie o prace, jak to ktos
    tu zasugerowal. oczywiscie zeby wyeliminowac przypadek WORD podanie mialo
    by byc napisane recznie.
    wzialbym cie nawet na rozmowe :) i poprosil o tlumaczenie :-D
    dostalabys jednak prezent od firmy -> slownik ortograficzny, a adnotacja
    wroc do mnie (mowa o slowniku:) )

  • 5. Data: 2005-09-18 07:37:58
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    (w nowej ortografi ogulnopolskiej)
    > OGÓLNOPOLSKIEJ

    > ps: Kobieto - napisalas dwa zdania na krzyz, w ktorych zrobilas osiem ortow.
    A co to jest ort ?
    ornitolog ?

    Byłbyś łaskaw najpierw pszeczytać, a potem zabierać głos.
    W nowej ortografii zastosowana pisownia jest właściwa.

  • 6. Data: 2005-09-18 07:51:43
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching TaDeK write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of sob, 17 wrz 2005 at 23:19 GMT

    >ps: Kobieto - napisalas dwa zdania na krzyz, w ktorych zrobilas osiem ortow.

    Nie karmić trolla. Proszę.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 7. Data: 2005-09-18 08:30:43
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    stokrotka wrote:
    > W nowej ortografii zastosowana pisownia jest właściwa.

    nie ma czegos takiego jak "nowa ortografia" - ortografia jest jedna. Twoje
    pomysly to wymysly grupki dzieciakow, ktorym nie chce sie uczyc - do ksiazek
    dziecko, do ksiazek

  • 8. Data: 2005-09-18 08:31:24
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Jakub Turski wrote:
    > Nie karmić trolla. Proszę.

    sorry ale nie wytrzymalem - wyjatkowo mnie drazni ta baba

  • 9. Data: 2005-09-18 08:53:08
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    TaDeK <dgj8it$5pg$1@nemesis.news.tpi.pl> Sunday 18 of September 2005 10:30

    > nie ma czegos takiego jak "nowa ortografia" - ortografia jest jedna. Twoje
    > pomysly to wymysly grupki dzieciakow, ktorym nie chce sie uczyc - do
    > ksiazek dziecko, do ksiazek

    Jak by nie patrzeć, to garść zbędnych informacji, gdyby nasz język był
    a) bez własnych znaków
    b) z jednoznaczną pisownią
    było by dużo wygodniej/łatwiej

    Oczywiście pewne wyrazy jak np. łaska (w nowej pisownie: laska) wymagały by
    pewnych zmian, szczególnie gdy robimy komuś łaskę ;)

    --
    Rafał Maj

  • 10. Data: 2005-09-18 11:02:07
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: leszek [Sat, 17 Sep 2005 20:53:28 +0000 (UTC)]:

    > Do licha, nie ma to jak w Średniowieczu.

    Luz, sredniowiecze jak widzisz wraca wielkimi krokami. Wtedy
    pospolstwo niepismienne bylo, i teraz jak sam widzisz stara sie
    na wlasne zyczenie wrocic do bycia niepismiennym :)

    Kira