PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
    From: "Monia " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Polsce?
    Date: Mon, 11 Nov 2002 14:19:58 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

    > W artykule <6...@n...onet.pl> d...@t...se
    napisał(
    > a):
    >
    > Nie, dlaczego? To normalne, dlatego staram się nie niszczyć ubrań... ;)

    > Nic się wtedy raptownie nie zmieni, nie licz na to. Polska to kraj nierobów
    (mi
    > łe
    > stwierdzenie w takie święto, jak dzisiaj, ale cóż...) i żadna UE tego nie
    napra
    > wi w
    > ciągu np. roku.
    >
    > IMHO zostań - Ty jesteś już tak naprawdę Szwedem. Przyjedziesz tutaj i co?
    Prac
    > y ni
    > ma, jeśli jest, to na ogół kiepsko płatna (nie napisałeś, co konkretnie
    robisz,
    > jeśli
    > jesteś SAPowcem, to sprawa się zmienia, ale jeśli klepiesz strony WWW,
    to...).
    > Znajomych masz tam, tutaj pewnie ze dwóch kuzynów, babcię i ciocię i tyle.
    >
    > Najpierw przyjedź tu na urlop i siedząc tutaj zastanów się, co Cię czeka.
    Co
    > prawda niedźwiedzie po ulicach tutaj nie chodzą i kolejki też już zniknęły,
    ale
    > jest
    > masa problemów, z których możesz nie zdawać sobie sprawy.
    >
    > Ja na Twoim miejscu z tak fajnego (tylko ta prohibicja... ;) kraju bym nie
    wrac
    > ał,
    > gdybym tam żył od dziecka. Howgh.
    > --
    > Samotnik

    Do Samotnika :

    moja sytuacja podobna jest do sytuacji Davida , i myje dosc powaznie zeby
    powr&ograve;cic do Polski . Nie zrozumie tego napewno nikt kt&ograve;ry poza
    granicami
    Polski nie zyl przez kilka lat . Nigdy nie jest sie w domu ...Jests
    traktowany jak UFO ( Polacy nie sa zbyt mile widziani przynajmniej gdzie ja
    mieszkam ) , i nie ze wzgledu ze pochodza z kraju komunistycznego itd ale z
    powodu , ze wiekszosc ludzi uznaje nas za nierob&ograve;w , zlodzieji ,pijak&ograve;w
    ,
    prostytutki itd . Potrzebujesz conajmniej dwa razy tyle czasu zeby pokazac
    kim jestes naprawde w miejcu pracy . Mysle , ze z dobrymi pomyslami i z
    checia do pracy i doskonala znajomoscia jezyka obcego mozna zyc w Polsce
    bardzo dobrze . Ludzie , w POlsce nie ma rasizmu i to jest najwazniejsze .
    Zawsze narzekamy na miejsce w kt&ograve;rym zyjemy , wszysctie kraje swiata
    krytykuja polityke , ekonomie , lekarzy , prawnik&ograve;w wlasnego Kraju . Wraca
    sie do domu bo jest naszym domem i tylko w domu wybacz sie wszystko ( nawet
    narzekajac ).
    Popraw mnie jesli sie myle .
    Monia