PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
  • Data: 2002-11-11 19:13:50
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: d...@t...se szukaj wiadomości tego autora

    > To co napisał Samotnik to 100% prawdy, patrzysz na Polskę przez inne
    > okulary, sentyment, przez pryzmat byc może dzieciństwa i kraju Twoich
    > rodziców. Co innego być w odwiedzinach a co innego załatwiać powiedzmy
    > sprawy publiczne w Urzędach, lub szukać pracy.
    > Zetkąłbyś się zupełnie z inną rzeczywistością, która by Cię ... być może
    > przerosła.
    > Tu nie ma na dobrą sprawę do czego wracać !!!
    > Większość Ci radzi aby nei wracać, sa to ludzie średnio w Twoim wieku,
    > ktorzy wiedzą co piszą !!!!
    >
    > Pozdrawiam
> [...]

    Czesc!

    Wierze wam wszystkim, i bardzo cenie rady ktore dostalem (Samotnik, Wrangler,
    A.B itd)! Wiem ze w Polsce jest innaczej niz np. w Szwecji, skoro mam w Polsce
    dosc duza rodzine i nasluchalem sie duzo roznych informacji, specificznie tych
    zlych :) Niestety goni mnie sentyment do Polski, kazdy dzien, i czesto. Jak
    bylem maly na poczatku 80 lat, wyjechalismy. Pamietam moje dziecinstwo w Polsce
    bardzo goraca, i od tego czasu bylem w Polsce czesto wiec wiem jak i co sie
    dzieje, zreszta mamy tutaj TVN i TV Polonia :) , wiadomosci ogladam. Sam po
    sobie wiem ze Polacy maja taka nature do narzekania i marudzenia, po prostu
    nigdy nie moze byc dobrze :) Ale to co sie dzieje w Polsce rozumiem: Korupcja,
    problem z sluzba zdrowia, bezrobocie i tak dalej. Sa ta fakty co mnie
    przerazaja. Mam w rodzinie przypadek postrzelenia (rozbuj), oczywiscie sprawcy
    nie ujeta. I to cena za prowadzenie uczciwego interesu, pracowania na chleb dla
    dziecka i zony. Takze slysze czesto o sprawach bezrobocia. Jest bardzo trudno
    znalezc prace w Polsce, pani Monia chyba nie wie jak trudno. W Szwecji i
    generalnie w Skandynawii, Francji, Angli znalezienie pracy to o wiele, wiele
    latwiej. W Norwegii np. Polacy sa bardzo mile widziani na rynku pracy, gorzej
    jest w Szwecji ale tez sie da znalezc (Branze takie jak sluzba zdrowia:
    pielegniarki, lekarze i farmaceuci), nauczyciele). Co zrobic, na sentyment i
    tesknote nie ma zadnych lekarstw. To jest trudny orzech do zgryzienia!

    / David