PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Polsce?

  • 1. Data: 2002-11-11 11:58:26
    Temat: Praca w Polsce?
    Od: d...@t...se

    Czesc,

    Jestem ciekawy czy naprawde jest tak zle z praca w Polsce? Mieszkam od
    dziecinstwa w Szwecji, no i tesknie do Polski juz od dawna. Mam poczucie ze duzo
    polakow czuje sie tak jak ja, ze maja ochote powrotu. Tylko ze jedno co sie
    ostatnio slyszy to recesja, ekstremalna konkurencja pracownikow etc. Jak sie
    teraz zyje w Polsce? Wydaje mi sie ze ludzie w mojim wieku (mam 25 lat, jestem
    informatykiem), sa nastawieni na robiennie kariery za kazda cene. W dodatku,
    ruznice miedzy zarobkiem i cenami sa nie normalne.. np. spodnie kosztuja moze
    150 zl, a pensja wychodzi np. 2000 zl... szalone. Albo wynajecie normalnego
    mieszkania np. 1500 zl. Mam nadzieje aby powrocic do Polski juz wkrotce, a moze
    potrzekac do 2004 jak wejdzie do UE??

    / David

  • 2. Data: 2002-11-11 12:12:15
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: j...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-11-11 12:27:31
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

  • 4. Data: 2002-11-11 12:29:55
    Od: "lajkonik" <l...@l...de>

    > Czesc,
    >
    > Jestem ciekawy czy naprawde jest tak zle z praca w Polsce? Mieszkam od
    > dziecinstwa w Szwecji, no i tesknie do Polski juz od dawna.

    Przyjedz, pozyj, wrocisz i docenisz Panstwo w ktorym mieszkasz.

    pozdr.
    artur

  • 5. Data: 2002-11-11 12:39:28
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Mam nadzieje aby powrocic do Polski juz wkrotce, a moze
    > potrzekac do 2004 jak wejdzie do UE??

    Nawet jesli wejdziemy do unii, to juz nawet politycy ciagnacy narod do unii
    (a siebie do europosad za prawdziwe pienadze), zaczynaja coraz oficjalniej
    mowic. ze bedzie "na poczatku" gorzej niz lepiej. skonczylo sie pokazywanie
    gruszek na wierzbie. tak wiec na unii akurat, to nie opieraj swojej
    kalkulacji, jesli to ma byc argumentem dominujacym w analizie za i przeciw
    powrotu.

    > / David
    >
    > --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-11-11 13:09:30
    Od: d...@t...se

    Przyjedz, pozyj, wrocisz i docenisz Panstwo w ktorym mieszkasz.

    > pozdr.
    > artur

    Czesc Artur,

    Obawiam sie tego co piszesz. Problem w tym, gdzie jest miejsce na uczucia w tym
    chaosie finansowym, co z reszta panuje na calym swiecie. Czy to jest jedynym
    problemem Polski? Wiem ze praca i ekonomia jest wazna dla spokoju duszy. Po
    prostu dziwie sie ze tak duzo Polakow znow chce opuszczac Polske, zeby szukac
    "lepszego zycia" gdzieindziej. Mi sie zawsze wydawalo ze czlowiek czuje sie
    najlepiej wsrod rodziny, znajomych i w kraju w ktorym sie urodzil. Dlaczego
    ludzie sie we wlasnym kraju zle czuja? Ja nie uwazam Szwecji za swoj kraj nawet
    jak mieszkam tutaj od dziecinstwa.

    / David

  • 7. Data: 2002-11-11 13:10:26
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    d...@t...se wrote in news:6fa3.0000137b.3dcf9b61@newsgate.onet.pl:

    /ciach.../

> [...]
    > Tylko ze jedno co sie ostatnio slyszy to recesja, ekstremalna
    > konkurencja pracownikow etc. Jak sie teraz zyje w Polsce?

    Zyje sie troszke gorzej niz jeszcze kilka miesiecy temu - ale wiele wskazuje na to,
    ze
    bardzo powoli wychodzimy na prosta. W tym momencie jest bardzo ciezko znalezc prace
    w wielu zawodach. Moim zdaniem nie jest to dobry moment na powroty ...i oczywiscie
    trzeba miec juz cos nagrane (jesli chodzi o prace i mieszkanie) w momencie przyjazdu.

    > Wydaje mi
    > sie ze ludzie w mojim wieku (mam 25 lat, jestem informatykiem), sa
    > nastawieni na robiennie kariery za kazda cene.

    Mozna powiedziec, ze tak - choc oczywiscie nie wszyscy. To zalezy od usposobienia,
    jednak w sytuacji takiej jak obecna jest bardzo duza konkurencja.

    Polacy, ktorzy emigrowali w latach 80'ych zapamietali zupelnie inna Polske. Od wielu
    emigrantow z tamtych lat slysze zale, ze teraz Polacy gonia tylko za pieniadzem, ze
    sa
    mniej zyczliwi itd. ...Jednym slowem - ze juz nie jest tak jak kiedys. Jest to
    swojego
    rodzaju paradoks - ludzie, ktorzy wyjechali kiedys z Polski z roznych powodow teraz
    tesknia za tamta Polska.

    > W dodatku, ruznice
    > miedzy zarobkiem i cenami sa nie normalne.. np. spodnie kosztuja moze
    > 150 zl, a pensja wychodzi np. 2000 zl... szalone.

    Do tego trzeba sie przyzwyczaic ...zawsze tak bylo. Dodatkowo, srednia cena dostepu
    do
    Internetu jest o wiele wyzsza niz na Zachodzie, uzywane samochody sa kilka razy
    drozsze, niektory sprzet elektroniczny rowniez jest o wiele drozszy itd. Jedzenie
    caly czas
    tanieje.

    > Albo wynajecie
    > normalnego mieszkania np. 1500 zl. Mam nadzieje aby powrocic do Polski
    > juz wkrotce, a moze potrzekac do 2004 jak wejdzie do UE??

    Mysle, ze warto poczekac troche dluzej - az sie wszystko ustabilizuje. Mozesz tez
    wpasc
    najpierw np. na wakacje na kilka m-cy i zobaczyc jak w ogole w Polsce sie zyje, jacy
    sa
    teraz ludzie, jakie ceny itd.

    Jesli chodzi o prace dla tekiej osoby jak Ty - musialbys poszukac czegos
    nietuzinkowego,
    np. pracy w szwedzkiej firmie, gdzie wykorzystasz swoja dwu- czy trzyjezycznosc. Moze

    zdobadz w Szwecji doswiadczenie menedzerskie (jesli masz takie zapedy), wtedy mialbys

    wieksze szanse na zdobycie w Polsce dobrej posady w szwedzkiej firmie...

    Wojtek

  • 8. Data: 2002-11-11 13:37:22
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <6...@n...onet.pl> d...@t...se napisał(a):
    > ruznice miedzy zarobkiem i cenami sa nie normalne.. np. spodnie kosztuja moze
    > 150 zl, a pensja wychodzi np. 2000 zl... szalone.

    Nie, dlaczego? To normalne, dlatego staram się nie niszczyć ubrań... ;)

    > Albo wynajecie normalnego mieszkania np. 1500 zl. Mam nadzieje aby powrocic do
    > Polski juz wkrotce, a moze potrzekac do 2004 jak wejdzie do UE??

    Nic się wtedy raptownie nie zmieni, nie licz na to. Polska to kraj nierobów (miłe
    stwierdzenie w takie święto, jak dzisiaj, ale cóż...) i żadna UE tego nie naprawi w
    ciągu np. roku.

    IMHO zostań - Ty jesteś już tak naprawdę Szwedem. Przyjedziesz tutaj i co? Pracy ni
    ma, jeśli jest, to na ogół kiepsko płatna (nie napisałeś, co konkretnie robisz, jeśli

    jesteś SAPowcem, to sprawa się zmienia, ale jeśli klepiesz strony WWW, to...).
    Znajomych masz tam, tutaj pewnie ze dwóch kuzynów, babcię i ciocię i tyle.

    Najpierw przyjedź tu na urlop i siedząc tutaj zastanów się, co Cię czeka. Co
    prawda niedźwiedzie po ulicach tutaj nie chodzą i kolejki też już zniknęły, ale jest
    masa problemów, z których możesz nie zdawać sobie sprawy.

    Ja na Twoim miejscu z tak fajnego (tylko ta prohibicja... ;) kraju bym nie wracał,
    gdybym tam żył od dziecka. Howgh.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2002-11-11 13:39:55
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <X...@2...85.112.42> Wojciech Skrzypinski
    napisał(a):

> [...]
    > drozsze, niektory sprzet elektroniczny rowniez jest o wiele drozszy itd. Jedzenie

    Niestety ceny spadają wraz z jakością. ;) Wiesz, ile się trzeba naszukać, żeby kupić
    świeże i dobre żarcie? ;)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2002-11-11 14:04:22
    Od: "bestuser" <b...@W...wp.pl>

    Użytkownik <d...@t...se> napisał w wiadomości
    > ... W dodatku,
    > ruznice miedzy zarobkiem i cenami sa nie normalne.. np. spodnie kosztuja
    moze
    > 150 zl, a pensja wychodzi np. 2000 zl... szalone.

    Witam Wszystkich.
    Wlasnie subskrybowalem grupe i pisze po raz pierwszy.
    Jesli chodzi o pensje to masz racje, oczywiscie sa wyjatki. Ostatnio pensje
    spadly wielu moim znajomym, ktorzy pracuja jako informatycy - mi takze.
    Dolaczam sie do zdania Wojciecha Skrzypinskiego. Musialbys znalezc
    dobra prace, ale jeszcze przed wyjazdem do Polski - najlepiej i najlatwiej
    bedzie Ci w szweckiej firmie. We Wroclawiu skad pisze, znajdziesz volvo,
    delaval, sensowne mieszkanie za 800-900zl. Ale od razu Ci mowie - bedzie
    Ci trudno wygrac konkurencje z "tubylcami" poniewaz pewnie bedziesz mial
    wieksze wymagania.
    ---
    Pozdrawiam - Witek L.