PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porzucenie stanowiska pracy ???

  • 1. Data: 2006-09-07 08:48:07
    Temat: Porzucenie stanowiska pracy ???
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Witam
    Pracuje sobie w ksiegarni.
    Teraz jest sezon na podreczniki i ludzi wczoraj bylo b. duzo
    zatrudniamy za malo personelu jak na ten okres.
    nie dawalismy sobie rady gdy kierowniczka dorzucila jeszcze roboty w
    postaci wyrazenia zgody na zwrod ksiazek przez 2 klientów.
    sama zarzadzila ze zwrot mozna przyjac najpózniej tydzien od
    daty zakupu
    to co nam nakazala przyjac bylo juz dlugo po tym okresie.
    W ksiegarni gdzie pracuje procedura jest skomplikowana i bardzo
    pracochlonna, wycofanie recznie wszystkich pozycji z paragonu a
    nastepnie sprzedanie tych któe klient chce zatrzymac.
    im wieksza lista na paragonie tym dluzej to trwa.
    polecenie to wydano w momencie najwiekszego ruchu,
    Wscieklem sie po zakonczeniu zwrotów i poszedlem do kierowniczki
    zeby mnie zastapila bo chce isc do toalety
    (nie bylo komu za mnie stanac na kasie)
    ta mi powiedziala ze mam wracac ze teraz jest zajeta.

    Poniewaz od pewnego czasu mnamklopot z noga zbulwersowany
    powiedzialem ze wopbec tego jesli ona nie ma czasu to ja idesobie
    do lekarza.

    powiedzialem to wprost tak ze nie bylo mozliwosci nie uslyszenia
    tego.
    Dzis gdybylem po stempelek w ksiazeczce dostalem wymówienie pod
    pretekstem porzucenia bez wiedzy i zgody przelozonych stanowiska
    pracy.
    wymówienie jest przez nikogo nie podpisane
    tylko data i miejsce utworzenia dokumentu
    i do kogo jest skierowane
    nie ma ani kto je napisal ani kto mnie chce zwolnic..
    poprostu ze ktos chce zwolnic mnie za naruszenie podstawowych
    obowiazków pracowniczych.
    za chwilke ide do lekarza ze zwolnieneim lekarskim raczej nie bede
    mial klopotu
    mam faktycznie problem

    Pytanie moje brzmi.
    czy jestem na straconej pozycji??
    wymówienie które otrzymalem jest moim zndaniem bez znaczenia bo nic
    nie ma napisane kto chce sie mnie pozbyc, anoi podpisu ani nic.
    a otrzymujac je uslyszalem tylko ze mogespobie z tym zrobic co
    zechce.
    ani slowa o tym ze to jest wymówienie.przez firme.
    mam zamiar wykurowac noge i potem zwolnic sie sam tak aby nie miec
    napaprane w papierach.
    bo tej pracy mam serdecznie dosc.
    czy wymówienie moze okazac sie aktualne?
    jak wyglada moja sytuacja w swietle parawa
    Pozdrawoiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2006-09-07 09:04:09
    Temat: Re: Porzucenie stanowiska pracy ???
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Zapomniałem jeszcze dodać że papierek ten jest napisany na papierze
    firmowym innej firmy
    czyli EUROCASH'a SA

    więc jeśli juz, to mogłbym się spodziewać że to Eurokesz mnie
    wywala.

    hmm i w nagłówku zamiast kto pisze jest skrót
    L.dz..../06
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-07 09:19:27
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Yeh napisał(a):

> [...]
    > wymówienie które otrzymalem jest moim zndaniem bez znaczenia bo nic
    > nie ma napisane kto chce sie mnie pozbyc, anoi podpisu ani nic.

    Jak powinno wygladac znajdziesz np tutaj:
    http://www.e-kadry.com.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=149&Itemid=143

    I moim zdaniem wypowiedznie ma takie byki formalne (pomijam kwestie
    wymyslonego porzucenia ktorego tak naprawde, wg twoich slow, nie bylo)
    ze mozna je wziasc i wyrzucic. Wogole sie tym nie przejmowac. Tzn wziasc
    to pseudo wypowiedznie, nie podisywac, isc na zwolnienie lekarskie, a w
    razie dalszych ekscesów pracodawcy isc do sadu pracy.

    --
    pzdr
    robbi

  • 4. Data: 2006-09-07 09:19:49
    Od: "RJ" <robert.jewula@wytnij_to_wp.pl>

    Uzytkownik "Yeh" <y...@a...net> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Mysle ze wymówienie to ta kierowniczka takie moze sobie wsadzic gdzies .....
    Nie lubie takiej bezmyslonsci takich "kierowników" - a to wypowiedzenie moze
    byc hakiem na taka pania.
    Co do chorobowego - to z tego co sie orientuje masz prawo powiadomic zaklad
    pracy o zwolnieniu lekarskim w ciagu nawet chyba 3 dni roboczych - moge sie
    oczywiscie mylic ale tak mi sie wydaje
    Pozdrawiam i trzymam kciuki

  • 5. Data: 2006-09-07 09:30:05
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

> [...]
    > pracy o zwolnieniu lekarskim w ciagu nawet chyba 3 dni roboczych - moge sie

    Konkretnie chodzi mi o to czy moga mnie wykopsac z pracy potem
    na podstawie tego ze nie uzyskałem p[otwierdzenia i zgody
    na wyjscie do lekarza

    Pozdrawiam
    i dzieki za kciuki.

  • 6. Data: 2006-09-07 09:44:28
    Od: mufaska <m...@b...pl>

    masz prawo powiadomic zaklad
    > pracy o zwolnieniu lekarskim w ciagu nawet chyba 3 dni roboczych

    o ile mnie pamięć nie myli to jest 7 dni na dosłanie L4, liczy sie
    oczywiście data stempla pocztowego

  • 7. Data: 2006-09-07 10:30:57
    Temat: [OT] zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    gdzies .....
    > Nie lubie takiej bezmyslonsci takich "kierowników" - a to

    o właśnie. Zabezpiecz sobie ten papierek. W razie kłopotów z
    kierowniczką (z tego powodu lub innego) masz dowód na brak jej
    kompetencji.

> [...]
    zaklad
    > pracy o zwolnieniu lekarskim w ciagu nawet chyba 3 dni roboczych -

    Sposób powiadamiania zakładu pracy o zwolnieniu zależy też od
    Regulaminu Pracy w firmie lub ogólnie przyjętych w niej zwyczajach dla
    tego typu przypadków. W tej konkretnej sytuacji proponuję wykonanie
    rozmowy telefonicznej. Przekaz info że jesteś na zwolnieniu, a druk L4
    wysyłasz właśnie listem poleconym (niech powiedzą na jaki adres) lub
    że przeniesie je twój znajomy, oczywiście za potwierdzeniem odbioru

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Lubię chodzić na promocje. Za 50% ceny mogę
    kupić to, czego normalnie, bym za darmo nie chciał.

  • 8. Data: 2006-09-07 14:14:42
    Temat: Re: zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

> [...]
    > wysyłasz właśnie listem poleconym (niech powiedzą na jaki adres) lub
    > że przeniesie je twój znajomy, oczywiście za potwierdzeniem odbioru

    Zwolnienie jest krótkie .. na załatwienie prześwietlenia i tp.
    czyli do konca tygodnia
    Zadzwonie jutro do firmy i powiem że mam zwolnienie i że przyniosę
    je w poniedziałek jak przyjdędo pracy.

    Napiszę też wymówienie
    traktując to które otrzymałem jako nieważne.
    mam 2 tyg okres wypowiedzenia (um. na czas okreslony)

    Co powinienem zrobić jeśli przyjdę do pracy i dostanę drugie
    wymówienie??
    juz napisane poprawnie?
    z podpisami pieczatkami?
    czy mogę traktować to pierwsze jako wiążące choć niepoprawne?
    i czepiać się jego formy??
    czy muszę przyjąc to któe już spełnia wymogi formalne??

    nie mam chęci na sądy pracy, one trawają długo i zabierają mase
    czasu.
    chcę napisać sam wymówienie i spokojnie sobie odejść.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-09-07 14:54:43
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 7 Sep 2006 07:14:42 -0700, Yeh <y...@a...net>
    w <1...@d...googlegroups.co
    m> napisał:

> [...]
    > mam 2 tyg okres wypowiedzenia (um. na czas okreslony)
    >
    > Co powinienem zrobić jeśli przyjdę do pracy i dostanę drugie

    Jak z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia, to się pogodzić.
    Jak dyscyplinarkę, to się pożegnać standardowym 'Do zobaczenia w
    sądzie.'.

> [...]
    > czy muszę przyjąc to któe już spełnia wymogi formalne??
    >
    > nie mam chęci na sądy pracy, one trawają długo i zabierają mase

    Ale to nie chodzi o to, żebyś tam pracował, tylko o to, żebyś w
    papierach nie miał dyscyplinarki i dostał odszkodowanie za niuzasadnione
    zwolnienie z pracy.

    > chcę napisać sam wymówienie i spokojnie sobie odejść.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 10. Data: 2006-09-07 16:08:05
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Hmmmm....
    chodzi mi jeszcze taki patent po głowie.
    1. dokument ktory dostałem jest wypowiedzeniem bo mówi o wyrzuceniu z
    pracy,
    jest tam załączona informacja gdzie mogę się odwoływać
    no i się odwołam
    2. zwolnienie lekarskie wyślę pocztą za potwierdzeniem odbioru
    i do pracy już nie zajże nawet po szklankę.

    3. ponieważ dokument ten jest zformułowany niezgodnie z jakimi
    kolwiek zasadami
    odwołanie się będzie skuteczne.

    Ja w tym czasie będe mógł zająć się czym innym i nie będe
    musiał chodzić do pracy
    a za ten czas do wyroku sądu czy jak to nazwać muszą mi chyba
    zapłacić prawda?
    przywrócą mnie do pracy i wtedy dam swoje wymówienie.
    innymi słowy dostanę kase za jakis miesiąc albo i więcej.

    Druugi scenariusz jest taki:
    idę jutro do pracy oddaje zwolnienie i składam wymówienie
    zwolnienie jest do soboty włącznie i tu kolejna kwestia

    czy będąc na zwolnieniu lekarskim mogę składać wymówienie??
    z datą wykonawczą po zwolnieniu lekarskim,?

    za to bede wiedział czy mają chęć wystawiać poprawiony świstek w
    poniedziałek.
    Pozdrawiam
    i przepraszam za chaos w mych wynurzeniach .
    Piotrek