PracaGrupypl.praca.dyskusje › bez umowy kierowca

  • 1. Data: 2006-09-07 07:56:31
    Temat: bez umowy kierowca
    Od: "Rafał" <ambtrip(bez_nawiasu)@wp.pl>

    Witam.
    Pracuje w firmie od 6 mies. jako kierowca ciezarowki, nie mam podpisanej
    zadnej umowy o prace, o dzielo. Chcialem sie dowiedziec, czy mam jakies
    szanse w sadzie, bo pracodawca nie chce mi wyplacic pieniedzy za nadgodziny,
    za urlop itp. Okres pracy moge udokumentować, poniewaz mam notki z policji
    (kontrole, mandaty), oświadczenia wypisywane w moim imieniu. Nie posiadam
    wszystkich wykresowek, poniewaz czesc zostala mi zabrana, jak rowniez byly
    okresy czasu gdzie tacho nie dzialalo. Czas dzienny najkrotszy 8h zdazylo
    sie bardzo zadko, najczesciej 13-16h.Swiadkow mialbym: inni kierowcy,
    klienci no i poczesci tarcze.
    Jakby wygladala sprawa jesli jeszcze kilku kierowcow wnioslo by sprawe do
    sadu?
    Dzieki za odpowiedzi, pozdr.

  • 2. Data: 2006-09-07 08:58:39
    Temat: Re: bez umowy kierowca
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Rafał" <ambtrip(bez_nawiasu)@wp.pl> napisał

> [...]
    > zadnej umowy o prace, o dzielo. Chcialem sie dowiedziec, czy mam jakies
    > szanse w sadzie, bo pracodawca nie chce mi wyplacic pieniedzy za

    ROTFL. Chyba żartujesz.

    > Okres pracy moge udokumentować, poniewaz mam notki z policji
    > (kontrole, mandaty), oświadczenia wypisywane w moim imieniu.

    Więc lepiej się do nich nie przyznawaj, bo jeszcze "bekniesz" za pracę na
    czarno.

    > Jakby wygladala sprawa jesli jeszcze kilku kierowcow wnioslo by sprawe do
    > sadu?

    Będących w takiej sytuacji, jak Ty? Przecież to ukręcenie bicza na siebie
    samego.
    Na 99% mielibyści założoną sprawę z tytułu pracy na czarno.
    Pracodawca zresztą też.

    N.

  • 3. Data: 2006-09-07 10:11:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Nixe porozsypywal nastepujace haczki:
    > nadgodziny,
    > ROTFL. Chyba żartujesz.
    Chyba nie
    > Więc lepiej się do nich nie przyznawaj, bo jeszcze "bekniesz" za pracę na
    > czarno.
    Nie beknie
    > Będących w takiej sytuacji, jak Ty? Przecież to ukręcenie bicza na siebie
    > samego.
    > Na 99% mielibyści założoną sprawę z tytułu pracy na czarno.
    Na 99% pracodawca mialby zalozona sprawe o zatrudnianie na czarno.
    A oni dostaliby co im sie nalezy (mialem znajomych, ktorzy wygrywali
    takie sprawy)
    Tak na marginesie - karalne jest zatrudnianie na czarno. A praca na
    czarno tez?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-09-07 10:27:12
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał

    > Chyba nie.

    A jednak. Jakim cudem można mieć jakiekolwiek roszczenia z tytułu umowy,
    która nigdy nie została zawarta. Facet jest dorosły, wiedział, w co się
    pakuje, świadomie i bez przymusu pracował bez umowy, a teraz chce coś
    wywalczyć? Przecież to naiwne.

    > Nie beknie.

    Ależ beknie. Będzie musiał odprowadzić składki na ZUS, podatek i pewnie
    jeszcze jakaś kara w postaci odsetek się dostanie.

    > Na 99% pracodawca mialby zalozona sprawe o zatrudnianie na czarno.

    Nawet na 100%

    > A oni dostaliby co im sie nalezy (mialem znajomych, ktorzy wygrywali
    > takie sprawy).
    > Tak na marginesie - karalne jest zatrudnianie na czarno. A praca na
    > czarno tez?

    Teraz Ty jaja sobie robisz?

    N.

  • 5. Data: 2006-09-08 07:44:41
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Nixe napisał(a):
    > "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał

    > A jednak. Jakim cudem można mieć jakiekolwiek roszczenia z tytułu umowy,
    > która nigdy nie została zawarta.

    A z takiej iz jesli pracodawca mowi kandydatowi "Zatrudniam pana jako
    kierowce" to umowa o prace zostala zawiazan. Prawo wymaga aby potem ja
    zawrzec na papierze. Ponadto wydanie pracownikowi narzedzi pracy (tutaj
    samochod) wskazuje iz swiadczy on dla konkretnego pracodawcy prace.

    > Ależ beknie. Będzie musiał odprowadzić składki na ZUS, podatek i pewnie
    > jeszcze jakaś kara w postaci odsetek się dostanie.

    Bedzie je musial odprowadzic pracodawca. Potracanie skaldek zus i
    zaliczki na podatek dochodowy jest obowiazkiem pracodawcy.

    > Nawet na 100%

    Ja dam 110% ;D

    > Teraz Ty jaja sobie robisz?

    Nie nie robi sobie jaj.
    Za to Ty poczytaj dokaldniej kodeks, orzecznictwo tudziez popatrz w
    googlach.
    Nastapilo lamanie praw pracownika - w takim wypadku konsekwencje ponosi
    pracodawca.
    Gdyby przyjac Twoj tok myslenia - pracownicy biedronki nieslusznie mieli
    zasadzone odszkodowania za nadgodzin. A i pewnie bekna za to ze ich
    przelozeni falszowali karty czasu pracy ... ;>

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-09-08 15:28:00
    Od: "Zapracowany" <d...@j...karuzela>

    Nawet nie zastanawiaj się dłużej tylko tu "wal":
    http://www.krakow.oip.pl/

    Szkoda czasu i nerwów na gdybanie. Kiedyś "pracodawcy" w końcu muszą zacząć
    szanować ludzi.
    Prostackie wykorzystywanie swojej pozycji jest typowe dla ludzi prostych...