PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porzucenie stanowiska pracy ???

  • 21. Data: 2006-09-08 07:58:00
    Temat: Re: zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    Od: m...@g...com

    Yeh wrote:

    > [...]nie zajże [...] zformułowany [...] jakimi kolwiek

    Dobra rada: jak będziesz wysyłał jakiekolwiek pismo w tej sprawie, napisz je
    troche staranniej niż posty na tą grupę. Nie zapominaj też o przecinkach.
    Przecież człowiek zaczyna się jąkać ja takie coś się czyta :)

    p. m.

  • 22. Data: 2006-09-08 16:49:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:edq13l$blc$1@node4.news.atman.pl Nikiel ;)
    <n...@p...fm> pisze:

    > http://www.prawo.egospodarka.pl/9485,Wypowiedzenie-f
    aksem-lub-poczta-elekt
    > roniczna,1,34,3.html " Kodeks pracy zobowiązuje do zachowania formy
    > pisemnej, ale bez żadnego rygoru dla skuteczności Natomiast k.c.
    > wprowadza zasadę, że oświadczenie woli jest skuteczne, jeżeli jego
    > adresat miał możliwość zapoznania się z jego treścią, która ujawnia wolę
    > autora w sposób dostateczny i zrozumiały. W przypadku wysłania faksu lub
    > listu e-mail treść pisma dotrze do adresata i będzie ono skuteczne.
    Myślę, że nie tak szybko. Zgodnie z KC w przypadku cywilnego sporu ciężar
    dowodu zaistnienia faktu spoczywa na stronie, która chce z niego wywieść
    skutek prawny. Zatem to strona wypowiadająca będzie musiała dowieść, że:
    - fax/mail został w ogóle wysłany,
    - zawierał sporną treść,
    - został wysłany do właściwej osoby,
    - został odebrany przez tę osobę, czyli że dotarł do TEJ osoby.
    Kiepsko to widzę...

    Jotte

  • 23. Data: 2006-09-08 19:26:50
    Od: Paweł Sikora <root@[127.0.0.1]>

    Jotte wrote:

> [...]
    > - fax/mail został w ogóle wysłany,
    > - został wysłany do właściwej osoby,
    > - został odebrany przez tę osobę, czyli że dotarł do TEJ osoby.

    wystarczy list polecony.

    > - zawierał sporną treść,

    tu akurat odbiorca będzie musiał udowodnić, że otrzymał coś innego
    niż twierdzi nadawca. zgodnie z art. 6 k.c. wysilić musi się ten,
    kto opowiada historię. nadawca ma dowód nadania i tyle mu wystarczy.
    jeśli odbiorca chce mieć dowód, że pracodwaca przyszłał mu białą
    kartkę zamiast wypowiedzenia, to niech otwiera list przy świadkach,
    najlepiej w towarzystwie notariusza ;)

  • 24. Data: 2006-09-08 19:37:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:80224$4501c403$53905473$21715@news.chello.pl Paweł
    Sikora <root@[127.0.0.1]> pisze:

    > wystarczy list polecony.
    [cut treści nie na temat]
    Ta część wątku dotyczyła faksu i e-maila. Kwestia listu poleconego nie ma z
    tym związku. Czytając uważnie łatwo to skonstatować.

    Jestem innego zdania.

    Jotte

  • 25. Data: 2006-09-08 20:07:20
    Od: Paweł Sikora <root@[127.0.0.1]>

    Jotte wrote:

    > Jestem innego zdania.

    sugeruję skonsultować się z radcą prawnym, zanim się na swoim
    zdaniu przejdziesz w najbliższym sądzie ;)

    pierwszy przykład z brzegu - wysyłanie poleconym "biletów" z WKU.
    zastanawiałeś się dlaczego niektórzy nie odbierają czasem tych listów?
    przecież gdyby było tak jak mówisz, to mogliby śmiało odebrać, spalić,
    i to WKU musiałoby później udowodnić, że wysłało to co twierdzi
    (zamiast białej kartki) i że może klienta zaciągnąć w kamasze.

  • 26. Data: 2006-09-08 20:22:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2f15b$4501cd78$53905473$23593@news.chello.pl Paweł
    Sikora <root@[127.0.0.1]> pisze:

    > sugeruję skonsultować się z radcą prawnym, zanim się na swoim
    > zdaniu przejdziesz w najbliższym sądzie ;)
    Przyznam, że proroków od przepowiadania wyroków sądów nie traktuję zbyt
    poważnie.

    > pierwszy przykład z brzegu - wysyłanie poleconym "biletów" z WKU.
    > zastanawiałeś się dlaczego niektórzy nie odbierają czasem tych listów?
    A zastanawiałeś się co się wtedy dzieje?

    Jotte

  • 27. Data: 2006-09-09 20:39:32
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > troche staranniej niż posty na tą grupę. Nie zapominaj też o przecinkach.
    > Przecież człowiek zaczyna się jąkać ja takie coś się czyta :)

    Fakt racja, przepraszam.
    poprostu pisałem b. zdenerwowany.

    zresztą teraz też nie jest lepiej.
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2006-09-09 20:48:11
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    > http://www.vat.pl/wypowiedzenie/index.php

    Pod powyższym linkiem doszukałem się moim zdaniem, iż moje
    zachowanie nawet gdyby było takie o jakie mnie oskarżają czyli że
    nie poinformowałem przełożonego o wyjściu z pracy. to nie jest ono
    ciężkim naruszeniem obowiązków pracowniczych skoro się to
    zdarzyło jednorazowo. i że nie może być przyczyną do
    dyscyplinarnego zwolnienia.

    Jeszcze kwestia jak udowodnić że nastąpiła wymiana zdań pomiędzy
    mną a kierowniczką i że poinformowałem ją o wyjściu do lekarza?
    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 29. Data: 2006-09-09 20:51:20
    Temat: Re: Porzucenie stanowiska pracy ???
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Zawracam Wam głowy.
    Przepraszam ale to dla mnie istotne kwestie...
    Czy pracodawca dając mi jedno wymówienie może dać mi drugie i
    trzecie jelśi uzna ze poprzednie zawierały jakieś uchybienia?
    czy wtedy musze je przyjmować skoro jedno juz przyjąłem??

    Piotrek.