PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 61. Data: 2004-09-02 23:28:25
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Fri, 3 Sep 2004 00:38:57 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote in article <ch87l0$3g3$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy do Ciebie naprawdę prosty komunikat, powtarzany kilkadziesiąt razy, nie
    > ma szans trafić?
    > Będę pisał krótkimi zdaniami. Powinno być łatwiej zrozumieć.
    > Nie moderatorzy wprowadzili wymóg kodowania.
    [...]
    Mowa jest o psychozie, a nie o wymogu. Ty, jeśli dobrze rozumiem,
    odnosisz się do reguł wysyłania postów, zawartych w FAQ ,,Newsy w
    Polsce'' TS-a, które to FAQ (o ironio!) wysyłane jest na moderowaną
    grupę pl.answers i samo nie zawiera w nagłówkach deklaracji kodowania.

    > Którego z powyższych zdań nie rozumiesz? Mogę rozrysować.

    To ja poproszę:

    Jeśli to nie moderatorzy ppo odgórnie ustalili, że na ppo nie będą
    przepuszczane posty z błędnym/nieoznaczonym kodowaniem, to kto to
    zrobił? Przez szczerą ciekawość pytam... gdyż w opisie grupy
    (http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana) takiego wymogu nie ma
    (czyli nie został on przegłosowany przy zakładaniu grupy), a (AFAIK) na
    żadnej innej grupie moderowanej takie kryterium nie jest stosowane
    (czyli nie jest to ,,powszechna praktyka'', a wprost przeciwnie -- mało
    popularny wyjątek).

    > Moderator ma obowiązek stosować
    > się do zasad grupy. W zasadach jest wymóg poprawnego kodowania. Moderator
    > nie ma prawa przepuścić posta z niewłaściwym kodowaniem.

    ,,Zasady grupy''? Masz na myśli FAQ ppo
    (http://www.usenet.pl/opisy/pl.praca.oferowana.FAQ)? (BTW nie jest to
    tak naprawdę zbiór odpowiedzi na często zadawane pytania, tylko
    regulamin wysyłania postów).

    Owszem, to FAQ zawiera wymóg umieszczania deklaracji kodowania, ale
    niestety nie jest podpisane. Nie wiadomo więc, kto ów wymóg wprowadził.
    W/w FAQ nie zawiera także listy osób, które zgłaszały uwagi do FAQ, jak
    to ma miejsce w normalnych FAQ-ach grup usenetowych, takich, przy
    których tworzeniu uwzględniane były sugestie grupowiczów.

    Ponawiam więc pytanie: kto -- skoro nie moderatorzy -- wprowadził wymóg
    umieszczania deklaracji kodowania w nagłówkach postów na ppo?

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 62. Data: 2004-09-03 07:49:36
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    n...@h...pl (Nina Liedtke) wrote:

> [...]

    [...]

    > Dorabiasz ideologię.

    Oczywiście. :)
    Przecież to nawet lekko zasygnalizowałem 'nie czuję się kompetentny
    odpowiadać za moderatora pna'. :)

    > Tak, tak. Najważniejsze FAQ polskiego Usenetu, wysyłane przez samego
    > TS w osobie jego bota, ukazuje się na szacownej pl.answers BEZ
    > DEKLARACJI CHARSETU.

    Ale też i chyba bez polskich liter. :)
    Więc technicznie jest (o ile dobrze kojarzę) poprawne.

    > Skandal. Lamerstwo. Zgroza. TAK DALEJ BYĆ NIE MOŻE. Moderatorów ppo tam
    > wysłać, niech odsieją te szkodliwe i demoralizujące postingi ;->>>

    Ech. To niedobrze, bo ja się o tę robotę staram... ;)

    --
    Wojciech Bańcer

  • 63. Data: 2004-09-03 08:18:19
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nina Liedtke" <n...@h...pl> napisał w wiadomości

    > odnosisz się do reguł wysyłania postów, zawartych w FAQ ,,Newsy w
    > Polsce'' TS-a, które to FAQ (o ironio!) wysyłane jest na moderowaną
    > grupę pl.answers i samo nie zawiera w nagłówkach deklaracji kodowania.

    I nie zawiera też polskich znaków, przez co nie może w żaden sposób, jaki
    potrafię sobie wyobrazić, komukolwiek sprawić kłopotu.

    > Jeśli to nie moderatorzy ppo odgórnie ustalili, że na ppo nie będą
    > przepuszczane posty z błędnym/nieoznaczonym kodowaniem, to kto to
    > zrobił?

    Tu mnie zagięłaś, przyznaję. Nie wiem, w jaki sposób powstało FAQ grupy, nie
    było mnie tu wtedy. Przypuszczam, że jak to zwykle, faq został poddany
    dyskusji na liście (późniejsze zmiany były tej dyskusji poddawane).
    Ja bym jednak nalegał na oddzielenie dwóch funkcji: moderatora i maintainera
    FAQ, nawet jeśli akurat fizycznie pełni te role ta sama osoba. I ja nadal
    uważam, że psim obowiązkiem moderatora jest przestrzeganie opisu grupy i
    FAQ. Kwestia tego, czy FAQ jest dobry. Jeśli nie - to przecież można
    proponowac zmiany (I hope).
    Na moje oko to jest tak: są zasady ogólne polskiego usenetu, tych zmienić
    praktycznie wcale nie można. Są zasady w opisie grupy - i tych zmienić nie
    można inaczej niż przez głosowanie. Są zasady w FAQ - i te można zmienić
    przez dyskusję na grupie.
    Nie mam, przyznaję, pojęcia, co się dzieje, kiedy np. większosć uczestników
    grupy chce pewnej zmiany w FAQ, a maintainer mówi, że nie i już...

    Sigurd

  • 64. Data: 2004-09-03 08:52:39
    Od: Piotr Neil Gawronski <p...@p...com>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Ale też i chyba bez polskich liter. :)
    > Więc technicznie jest (o ile dobrze kojarzę) poprawne.

    No... chyba miało polskie znaki. Także robi się ciekawie :)

    Gawron

  • 65. Data: 2004-09-03 09:07:46
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:

    > Ponawiam więc pytanie: kto -- skoro nie moderatorzy -- wprowadził wymóg
    > umieszczania deklaracji kodowania w nagłówkach postów na ppo?

    Użytkownicy grupy. Wymóg taki istniał w FAQ jeszcze zanim ja zacząłem mieć
    coś wspólnego z moderowaniem ppo.
    Zresztą wystarczy zerknąć w archiwum - ostatnie zmiany w FAQ były
    wprowadzone po dyskusji na grupie, za namową użytkowników.
    Niestety starałem się zacząć tego typu dyskusję tutaj (ponieważ wbrew temu
    co myśli wielu nie jestem 'bezmózgim automatem') niestety za każdym razem
    przeradzała się ona w 'pyskusję'.

    Dzisiaj zrobiłem mało statystykę i po wykreśleniu warunku o kodowaniu
    przeszłoby na grupę ok. 10 ogłoszeń więcej.
    Reszta niestety (z błędnym kodowaniem) odpadłaby na pozostałych warunkach
    FAQ, które zostały do FAQ wprowadzone (lub tam były) po dyskusjach na ppd.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 66. Data: 2004-09-03 09:23:06
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdqu05so5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > Zakladajac czterokrotna publikacje ogloszen w tygodniu, daje to 40
    > ogloszen tygodniowo.
    > Tygodni mamy 52 daje to 2080 ofert pracy zignorowanych przez kodowanie w
    > roku.

    No, 208 tysięcy przez sto lat. I juz wiemy, kto odpowiada za bezrobocie.

    Sigurd NMSP

  • 67. Data: 2004-09-03 09:23:19
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 68. Data: 2004-09-03 09:26:49
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdqvbnpl5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > To mialo byc smieszne?

    To miało obnażyć, khem, lotność Twojej demagogii.

    Sigurd

  • 69. Data: 2004-09-03 09:29:37
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

  • 70. Data: 2004-09-03 09:35:17
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2004 11:26:49 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    pl...

    > To miało obnażyć, khem, lotność Twojej demagogii.

    Dlaczego uwazasz za demagogie wykazanie, ze pozorna nieduza ilosc 10
    ogloszen w jednym "rzucie" w troche wiekszym ujeciu czasowym (nawet 40
    tygodniowo) nie jest juz tak maloznaczna.
    Czy uwazasz podwyszke o 1 zl na godzine za nieistotna?

    Uwazam, ze wlasnie twoja wypowiedz jest demagogiczna.