PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy 3-umowa jest umową na czas nieokreslony?

  • 1. Data: 2004-08-31 21:11:17
    Temat: czy 3-umowa jest umową na czas nieokreslony?
    Od: "Anik" <a...@w...pl>

    mam pytanie czy 3- umowa jest umową na czas nieokreslony przy czym 1- umowa
    była na okres próbny(30 dni), druga będzie tez na okreslony termin
    .pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2004-08-31 21:38:16
    Temat: Re: czy 3-umowa jest umową na czas nieokreslony?
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Anik napisał (wto 31. sierpnia 2004 23:11):

    > mam pytanie czy 3- umowa jest umową na czas nieokreslony przy czym 1-
    > umowa była na okres próbny(30 dni), druga będzie tez na okreslony termin
    > .pozdrawiam serdecznie
    3 umowa o pracę (nie zlecenie lub dzieło!), z czego pierwsza zawarta po 1
    maja 2004, staje się umową na czas nieokreślony

    pozdrawiam
    gromax

  • 3. Data: 2004-09-01 05:24:44
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    gromax napisał(a):

    > 3 umowa o pracę (nie zlecenie lub dzieło!), z czego pierwsza zawarta po 1
    > maja 2004, staje się umową na czas nieokreślony

    Zgadza się, ale _chyba_ umowa na okres próbny nie jest traktowana jako
    osobna umowa. Oczywiście, jeśli przy jej zawierwaniu było wyraźnie
    napisane, że to jest na okres próbny i po jej zakończenu była podpisana
    "normalna" umowa...
    Jeśli się mylę - proszę poprawić.

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 4. Data: 2004-09-01 05:56:48
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

> [...]
    > osobna umowa. Oczywiście, jeśli przy jej zawierwaniu było wyraźnie
    > napisane, że to jest na okres próbny i po jej zakończenu była podpisana

    Kazda umowa o prace ktora jest wciaglosci sie liczy. A umowa na okres
    probny tez jest umowa o prace, wiec tez sie ja wlicza...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 5. Data: 2004-09-01 10:45:55
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl> napisał w wiadomości
    > Kazda umowa o prace ktora jest wciaglosci sie liczy. A umowa na okres
    > probny tez jest umowa o prace, wiec tez sie ja wlicza...
    >
    > pozdrawiam,
    > Przemek O.

    Witam

    Umowa o pracę na okres próbny jest odrębnym rodzajem umowy i nie jest wliczana w
    limit o którym mowa w pytaniu.

    Poniżej artykuły z Kodeksu pracy, które powinny rozwiać wszystkie wątpliwości.

    Art. 25. § 1. Umowę o pracę zawiera się na czas nie określony, na czas określony lub
    na czas wykonania określonej pracy. Jeżeli zachodzi konieczność zastępstwa
    pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, pracodawca może w
    tym celu zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony,
    obejmujący czas tej nieobecności.

    § 2. Każda z umów, o których mowa w § 1, może być poprzedzona umową o pracę na okres
    próbny, nie przekraczający 3 miesięcy.

    Art. 251. § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony, jeżeli poprzednio
    strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na następujące po sobie
    okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o
    pracę nie przekroczyła 1 miesiąca.

    § 2. Uzgodnienie między stronami w trakcie trwania umowy o pracę na czas określony
    dłuższego okresu wykonywania pracy na podstawie tej umowy uważa się za zawarcie, od
    dnia następującego po jej rozwiązaniu, kolejnej umowy o pracę na czas określony w
    rozumieniu § 1.

    § 3. Przepis § 1 nie dotyczy umów o pracę na czas określony zawartych:

    1) w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy,

    2) w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym albo zadań
    realizowanych cyklicznie.

    Z pozdrowieniami

    Jerzy Borowski

  • 6. Data: 2004-09-01 20:06:15
    Od: s...@o...pl

    > mam pytanie czy 3- umowa jest umową na czas nieokreslony przy czym 1- umowa
    > była na okres próbny(30 dni), druga będzie tez na okreslony termin
    > .pozdrawiam serdecznie

    nie chc Was rozczarować, ale ja zawsze po dwóch kolejnych umowach(6-cio
    miesięcznych) mam min.30 dni przerwy i znowu kolejną umowę. Zawsze się znajdzie
    sposób żeby pracownika nie zatrudnić na stałe:( i w tem sposób pracuję juz 5
    lat, a teraz jestem na 10 umowie
    magda

  • 7. Data: 2004-09-01 22:18:28
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Umowa o pracę na okres próbny jest odrębnym rodzajem umowy i nie jest
    > wliczana w limit o którym mowa w pytaniu.
    >
    > Poniżej artykuły z Kodeksu pracy, które powinny rozwiać wszystkie
    > wątpliwości.

    no i niekoniecznie rozwiewają. art25$2 mówi tylko, że umowa próbna może być
    poprzedzeniem umowy "czasowej". ale mówi też że umowa taka jest umową o
    pracę (na czas określony maks. 3 miesięczny). a w konsekwencji tego art
    251$1 jasno precyzuje że trzecia umowa musi być stała, zaś 252$3 nie
    wyklucza tego rodzaju umowy z mocy 252$1.

    tak rozumuję i oczywiście wydaje mi sie że mam rację:) no chyba że ktos ma
    inne zdanie na ten temat.

    I jakby dalej dywagując, to ten rodzaj umowy (próbna) jest dla mnie
    równoznaczny z umową na czas określony (z różnicą co do czasu na jaki może
    być zawarta) i jest raczej pozostałością historyczną naszego kochanego,
    pełnego sprzeczności legislatora (lub czasopisma)

    gromax
    absolutnie nie HR-owiec, chociaz jak ktoś zapłaci to mogę być i HRowcem:)

  • 8. Data: 2004-09-02 07:31:05
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 02 Sep 2004 00:18:28 +0200, na pl.praca.dyskusje, gromax napisał(a):

    > tak rozumuję i oczywiście wydaje mi sie że mam rację:) no chyba że ktos ma
    > inne zdanie na ten temat.
    Mam inne zdanie na ten temat i wydaje mi się /a nawet wiem to napewno/, że
    mam rację:)

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 9. Data: 2004-09-02 17:21:17
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie chc Was rozczarować, ale ja zawsze po dwóch kolejnych umowach(6-cio
    > miesięcznych) mam min.30 dni przerwy i znowu kolejną umowę.

    Muszę Cię zmartwić, ale dopiero przerwa ponad 30 dni (czyli min. 31 dni)
    powoduje, że można zacząć od nowa zliczanie umów na czas określony.

    > Zawsze się znajdzie
    > sposób żeby pracownika nie zatrudnić na stałe:( i w tem sposób pracuję
    juz 5
    > lat, a teraz jestem na 10 umowie

    Na pracodawcę postępującego niezgodnie z obowiązującymi przepisami też są
    sposoby, ale pracownicy powinni (w swym własnym interesie) zapoznawać się
    z ciągle zmieniającymi się przepisami prawa pracy.

    Pozdrawiam

    wa