PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 51. Data: 2004-09-02 18:48:10
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> wrote:

    > pl.soc.seks i pl.soc.seks.moderowana, to mi się nasunęło natychmiast,
    > nie wiem, czy są jeszcze inne przykłady.

    Jest jeszcze pl.rec.gry.komputerowe/.moderowana

    > Nie czytam tych grup, ale podejrzewam, że jest to podobny schemat -
    > podział na tych, którzy chcą rozmowy/ogłoszenia "elitarne", i tych,
    > którzy chcą "wszystko, nawet jeśli spora część to śmieci".

    I tak, i nie. Przede wszystkim w tamtych przypadkach najpierw powstała
    grupa niemoderowana, potem grupa moderowana. Po drugie grupy ogłoszeniowe
    (a taką jest pl.praca.oferowana) chyba nie cieszą się dużym poparciem wśród
    ludzi którzy mają coś do powiedzenia w temacie news i przypuszczam, że
    pomysł utworzenia dodatkowo niemoderowanej alternatywy dla już istniejącej
    grupy się im nie bardzo spodoba.

    --
    Wojciech Bańcer

  • 52. Data: 2004-09-02 18:58:48
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 18:36:54 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    > Tym bardziej, że przy okazji trzeba by było udowodnić
    > nieprzydatność grupy moderowanej, a to spowodowałoby, że trzeba by było
    > się
    > zastanowić nad jej usunięciem, a więc i powrotem do kółeczka pod tytułem
    > zmiana statusu grupy ppo na niemoderowaną.

    Chodzi o zbyt dlugi okres na opublikowanie ogloszenia - nie jest to chyba
    zbyt trudne, jesli wyjatkiem sa sytuasje gdy ogloszenia czekaja tylko 24
    godziny na publikacje.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 53. Data: 2004-09-02 18:59:43
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 18:48:10 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    I tu jest sedno

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 54. Data: 2004-09-02 19:00:25
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 18:36:54 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    > O rany... a grupa niemoderowana, na którą trafiałyby automatycznie posty
    > wysłane na ppo, to czym przepraszam by była jak nie konkurencją? Już nie
    > mówiąc o tym, że przecież nie można *zabronić* komuś napisania posta na
    > grupę niemoderowaną inaczej niż przez postawienie cancelbota. To co
    > proponujesz, to właśnie grupa niemoderowana z dodatkowym ficzerem-
    > wypełniaczem w postaci robienia kopii postów z ppo.

    przeczytaj mojego posta z 20:27

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 55. Data: 2004-09-02 19:06:14
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 18:36:55 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    > O to-to.

    Ale jak widzisz, nie ma szans przedyskutowac idei, natomiast mozliwosc
    napisania RFD zaczyna sie oddalac, z powodu zbyt malej wiedzy technicznej
    i mojej i osoby z ktora dyskutowalem o tym dokumencie.
    Wyslanie ogolnikow z opisem typu takiego jak pisalem raczej nie ma racji
    bytu, bo pierwsze pytanie bedzie "A jak chcesz to rozwiazac?"
    Ja chce, ale niestety nie umiem i nie mam pojecia jak naprawde
    zaproponowac taki dualizm postow (moze juz na pozimie serwerow mozna
    wprowadzic - na hell z kopia do ppon ???).
    W momencie prezentacji lamerstwa technicznego, temat upadlby na wstepie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 56. Data: 2004-09-02 20:11:52
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

    > Czy powyższe może w końcu przemówi do zwolenników moderowania i
    > trzymania się z niemiecką precyzją wszystkich możliwych RFC?

    Anarchista :P

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 57. Data: 2004-09-02 20:45:55
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Thu, 2 Sep 2004 15:57:54 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    wrote in article <p...@e...net.pl>:

> [...]
    > pna, aczkolwiek widziałbym kilka możliwości dla których tamten post
    > mógłby się ukazać.
    >
    > Przede wszystkim - mimo fałszywie _nadmiarowej_ [1] deklaracji
    > nagłówkowej (ISO-8859-15), sam list zawierał znaki z zakresu us-ascii.
    > To że widzisz zamiast polskich liter encje htmla, to nie wina
    > 'kodowania', tylko bramki. A powód przepuszczenia mógł być prozaiczny -
    > wskazanie administratorom potencjalnie niebezpiecznej i źle
    > skonfigurowanej bramki, zanim zdąży ją ktoś wykorzystać do wysłania już
    > nie tak bardzo naiwnego i nieszkodliwego posta.

    Dorabiasz ideologię.

    Mnie się wydaje, że cała sprawa jest dużo prostsza: błędny charset/brak
    charsetu nie jest powodem odrzucania postów na *żadnej* grupie moderowanej
    poza pl.praca.oferowana. Mogę się oczywiście mylić, ale... Przejrzałam
    szybko te grupy moderowane, które subskrybuję i oto co mnie w tym
    przekonaniu utwierdza:

    GRUPA -- DOWÓD (pierwszy z brzegu post
    bez deklaracji charsetu)
    pl.answers -- <pl-comp-lang-perl-faq-1-284@saturn>
    pl.comp.dtp.tex.gust -- <ch5j1c$t2q$1@news.onet.pl>
    pl.internet.komunikaty -- <2...@t...nask.waw.pl>
    pl.internet.polip -- <p...@n...backiel.com.pl>
    pl.irc -- <ch271a$9n$1@atlantis.news.tpi.pl>
    pl.news.admin -- <ch6q99$6ae$1@netlx020.civ.utwente.nl>

    Wszystkie te grupy są 100x bardziej ,,techniczne'' niż ppo. Występowanie
    wśród nich pl.answers oraz pl.internet.komunikaty uważam za czystą ironię.
    A jawnym i niezaprzeczalnym dowodem, że moderatorzy ppo chcą być ,,świętsi
    od papieża'', są te cztery Msg-ID:

    <n...@i...pwr.wroc.pl>
    <n...@i...pwr.wroc.pl>
    <n...@i...pwr.wroc.pl>
    <n...@i...pwr.wroc.pl>

    Tak, tak. Najważniejsze FAQ polskiego Usenetu, wysyłane przez samego TS
    w osobie jego bota, ukazuje się na szacownej pl.answers BEZ DEKLARACJI
    CHARSETU. Skandal. Lamerstwo. Zgroza. TAK DALEJ BYĆ NIE MOŻE. Moderatorów
    ppo tam wysłać, niech odsieją te szkodliwe i demoralizujące postingi ;->>>

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 58. Data: 2004-09-02 20:46:23
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Thu, 2 Sep 2004 20:03:27 +0200, Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>
    wrote in article <ch7nlb$ehv$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:opsdpoapw24iukdk@krzysztofc...

    > pl.soc.seks i pl.soc.seks.moderowana, to mi się nasunęło natychmiast, nie
    > wiem, czy są jeszcze inne przykłady.
    [...]
    pl.comp.dtp.tex i pl.comp.dtp.tex.gust

    Ta pierwsza to zwykła, niemoderowana grupa newsowa. Ta druga jest moderowana
    i sprzężona z listą dyskusyjną g...@M...TORUN.PL. Każdy list, który
    zostanie wysłany na listę (przez jej subskrybenta) automatycznie i
    natychmiast ukazuje się na grupie pl.comp.dtp.tex.gust. Natomiast kiedy
    wysyła się na pl.comp.dtp.tex.gust posting używając protokołu newsowego
    (NNTP), trzeba czekać, aż zostanie on przepuszczony przez moderatorkę. Czeka
    się czasem dwa-trzy dni, bo moderatorka nie moderuje w soboty, niedziele i
    święta. Jednak ruch na grupie w te dni jest -- ukazują się listy
    subskrybentów listy mailowej.

    Śmieci jest bez porównania więcej na moderowanej pl.comp.dtp.tex.gust.
    Trafiają tam np. teksty z autoresponderów wakacyjnych, spamy, wirusy,
    totalne offtopiki, prywata (typu: ,,Jasiu, moje listy do ciebie nie
    dochodzą, odezwij się''), odpowiedzi nie-wiadomo-na-co, itp. W liczbach
    bezwzględnych nie ma tego dużo, ale na pl.comp.dtp.tex nie ma tego typu
    śmieci w ogóle. Uzasadnienie istnienia grupy moderowanej to sprzężenie z
    listą, do której jej subskrybenci są przyzwyczajeni. Tematyka obu grup jest
    identyczna, a i przynależność do GUST (Grupy Użytkowników Systemu TeX) nie
    ma nic do rzeczy, bo zapisać się na listę gust-l (oraz wysyłać postingi z
    Usenetu na grupę moderowaną) mogą także osoby niezrzeszone.

    Oczywiście kodowania na grupie moderowanej nikt nie sprawdza -- przechodzi
    wszystko, co ktokolwiek posłał na listę, bez względu na błędy techniczne.
    Niezdeklarowane kodowanie... rany, takich postów jest mnóstwo.

    Nina

  • 59. Data: 2004-09-02 21:54:08
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 02 Sep 2004 22:46:23 +0200, Nina Liedtke <n...@h...pl> napisał:

> [...]
    > wszystko, co ktokolwiek posłał na listę, bez względu na błędy techniczne.
    > Niezdeklarowane kodowanie... rany, takich postów jest mnóstwo.

    Wiesz...tutaj moderatorzy wprowadzili psychoze kodowania i sa
    podtrzymywani w tym przez grupe fanatykow wspomnianego jako podstawowe
    kryterium ogloszenia od pracodawcy.
    Ja i podobne mi osoby specjalnie sie na tym nie znamy, ale rozumiemy wage
    tego jako kryterium poprawnosci posta, z tym, ze usilujemy wywalczyc inne
    priorytety dla ogloszen od pracodawcow - po prostu szukamy pracy.

    Po prostu chcemy, zeby pracodawca nie znajacy sie specjalnie na usenecie
    (dawalem przyklad potencjalnych pracodawcow posty na pl.biznes w duzej
    mierze zle zakodowane mimo wielu lat postowania na ta grupe przez
    autorow)mogl opublikowac ogloszenie a nie dopytywac sie - " piaty dzien
    czekam inne opublikowano a mojego nie - czy cos jest zle?"

    Zapraszam do przejrzenia archiwum grupy pod katem kodowania i moderowania.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 60. Data: 2004-09-02 22:38:57
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Sep 2004 22:46:23 +0200, Nina Liedtke <n...@h...pl> napisał:

    > Wiesz...tutaj moderatorzy wprowadzili psychoze kodowania i sa

    Czy do Ciebie naprawdę prosty komunikat, powtarzany kilkadziesiąt razy, nie
    ma szans trafić?
    Będę pisał krótkimi zdaniami. Powinno być łatwiej zrozumieć.
    Nie moderatorzy wprowadzili wymóg kodowania. Moderator ma obowiązek stosować
    się do zasad grupy. W zasadach jest wymóg poprawnego kodowania. Moderator
    nie ma prawa przepuścić posta z niewłaściwym kodowaniem.

    Którego z powyższych zdań nie rozumiesz? Mogę rozrysować.

    Sigurd