PracaGrupypl.praca.dyskusje › PPO musi byc moderowana?!!!

  • 41. Data: 2004-09-02 17:06:47
    Temat: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 15:57:54 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer

    > Bez obrazy, ale jakoś nie bardzo wierzę, że pociągniesz coś takiego
    > dalej.

    co rozumiesz pod "ciagnac to dalej" ?
    Poslac na png i "przedyskutowac tam, a nastepnei podobnie jak Tomasz
    poslac do TS i czekac dwa lata na odzew? Czy jeszcze cos innego miales na
    mysli?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 42. Data: 2004-09-02 17:20:11
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 18:26:41 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:opsdo8prso5g9cba@62.233.223.195-ip-bimap.salsa.
    pl...

    > eeee, to o mnie?
    > Nie, ja nie narzekałem, że ja Wam chcę rfd napisac, a Wy nie chcecie.

    hmmm....cytat:
    "zaoferowałem się, że za nich napiszę RFD, skoro sami
    nie potrafią zastosować się do prostego schematu. Odzewu brak"

    > Ja narzekałem, że potraficie tylko bezproduktywnie narzekać, a sami nie
    > potraficie prostego dokumentu stworzyć. A jak sie znajdzie ktoś, kto się
    > ulituje i chce go za Was stworzyć, to dalej wolicie narzekać.

    Napisalem w trzech postach moj pomysl na nowa grupe.
    Niestetym, nie czuje sie mocny na tyle, zebu przygotowac sie z takiego
    tematu, poniewaz jest to raczej dosyc nietypowe i wymaga troche wiedzy na
    temat jakie mechanizmy mozna wykorzystac do publikacji niemoderowanych z
    ppo na innej grupie. Nie wystarczy samo napisanie "co" , trzeba niestety
    troche wspomniec "jak". Jak sie posle RFD z poboznym zyczeniem bez realnej
    sugesti jak to rozwiazac - to lepiej nic nie posylac. dlatego wlasnie
    ucieszylem sie z twojej propozycji, poniewaz wcale nie uwazam tego akurat
    RFD za proste. A mam wrazenie, ze albo sie troche znasz na sprawach
    serwerowo newsowych, albo obracasz w kregach z ktorych mozesz uzyskac
    jakac podpowiedz.
    Ja sie tylko domyslam, ze do moderowania uzywa sie prawdopodobnie
    przez serwer o nazwie hell.pl ale jakie toto ma mozliwosci to juz nie mam
    pojecia. Na pewno sprawe wspomoc by musial typowy programista - nie jestem
    nim.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 43. Data: 2004-09-02 17:32:22
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdpln6fu4iukdk@krzysztofc...

    > Czyli trzeba zlikwidowac cala grupe news na ktora przesyla sie CUDZE
    > smieszne posty (prhn bodajze), przewaznie niezgodnie z intencja ich
    > autora i bez konsultacji z nim.

    A swoją drogą, to słuszna uwaga.
    Ciekawe, co powiedziałby prawnik... Dobra, wycofuję ten argument.

    Sigurd

  • 44. Data: 2004-09-02 17:36:48
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdpmfx0y4iukdk@krzysztofc...

> [...]
    > obracasz w kregach z ktorych mozesz uzyskac jakac podpowiedz.
    > Ja sie tylko domyslam, ze do moderowania uzywa sie prawdopodobnie

    A nie, to muszę sprostować: nie mam zielonego pojęcia o metodach
    moderowania. Zresztą, ja już sam nie wiem, czego malkontenci chcą - bo
    wydawało mi się, że po prostu zdjęcia moderowania z grupy. Potem przez
    moment myślałem, że stworzenia drugiej grupy, niemoderowanej.
    Aktualny pomysł nieco moją wiedze przerasta.
    A swoją drogą, do grupy moderowanej potrzeba moderatora. Masz kandydata? Bo
    nie wiem, czy do takiej propozycji zgłosiliby się obecni moderatorzy.

    Sigurd

  • 45. Data: 2004-09-02 17:50:10
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 19:36:48 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > A swoją drogą, do grupy moderowanej potrzeba moderatora. Masz kandydata?
    > Bo
    > nie wiem, czy do takiej propozycji zgłosiliby się obecni moderatorzy.

    Przeciez to ta sama grupa by byla.

    Kowalski wysyla ogloszenei na ppo (jak dotychczas)
    Wyslane ogloszenie jest przekierowywane (prawdopodobnie na serwer hell.pl,
    na konto moderatora)jak dotychczas - nie ukazuje soie na ppo do czasu, az
    moderator je pusci.
    Jednoczesnie (i to innowacja) wszystkie ogloszenia trafiajace do
    "skrzynki" czy jak to nazwac i czekajace na zmoderowanie, automatycznie sa
    (jak w autoresponderze) odsylane na ppon.

    Czyli dal moderatora nic sie nie zmieni - grzebie sobie w swoich
    ogloszeniach czekajacych na zmoderowanie i w miare czesu i checi puszcza
    wybrane na ppo.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 46. Data: 2004-09-02 18:00:15
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Zresztą, ja już sam nie wiem, czego malkontenci chcą - bo
    > wydawało mi się, że po prostu zdjęcia moderowania z grupy.

    Temat raczej upadl - z wielu opini wynika, ze nie mialoby to szans na png
    - z przyczyn bardziej ambicjonalno-prestizowych "grupy trzymajacej usenet"

    Potem przez
    > moment myślałem, że stworzenia drugiej grupy, niemoderowanej.

    Bez sensu. Zreszta rowniez nie do obronienia na png jako niepotzrebne
    uzupelnienie-konkurencja juz istniejacej w hierarhii pl grupu ogloszen o
    pracy.

    > Aktualny pomysł nieco moją wiedze przerasta.

    moja tez. Dlatego nie jestem w stanie napisac tego "prostego" dokumentu.
    Natomiast widze to jako jedyna mozliwosc publikacji w formie
    niemoderowanej wszystkich ogloszen poslanych na ppo, jednoczesnie nie
    podpadajac zwolennikom moderacji - czyli mozliwosc majaca szanse wygrac
    glosowanie. Jednoczesnei przy istnieniu takiej grupy, prawdopodobie
    odciagnelaby ona wielu spamerow piszacych na ppo, ktorzy przerzuciliby sie
    na bezposrednia publikacje na ppon.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 47. Data: 2004-09-02 18:03:27
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:opsdpoapw24iukdk@krzysztofc...

    > Potem przez
    >
    > Bez sensu. Zreszta rowniez nie do obronienia na png jako niepotzrebne
    > uzupelnienie-konkurencja juz istniejacej w hierarhii pl grupu ogloszen o
    > pracy.

    pl.soc.seks i pl.soc.seks.moderowana, to mi się nasunęło natychmiast, nie
    wiem, czy są jeszcze inne przykłady. Nie czytam tych grup, ale podejrzewam,
    że jest to podobny schemat - podział na tych, którzy chcą rozmowy/ogłoszenia
    "elitarne", i tych, którzy chcą "wszystko, nawet jeśli spora część to
    śmieci".

    Sigurd

  • 48. Data: 2004-09-02 18:27:51
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 20:03:27 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >
    > podział na tych, którzy chcą rozmowy/ogłoszenia
    > "elitarne", i tych, którzy chcą "wszystko, nawet jeśli spora część to

    Watpie, zeby to odnioslo skutek, zwlaszcza, jesli przeczytasz opisy ppo i
    ppd - do szybkich smieciowych ogloszen (nie mylic ze spamem) jest wlasnie
    ppd, ktora powstala z zasmieconej dyskusjami ppo.

    Jedyny argument jaki moglby byc zastosowany, to kwestia szybkosci -
    moderowanie zbyt wydluza czas oczekiwania na publikacje a nastepnie odzew
    pracownikow. Usenet z zalozenia powiniem byc najszybszym medium, natomiast
    czesc pracodawcow nie doczekawszy sie na ukazanie swojego ogloszenia
    (niezaleznie, czy przeszlo moderacje czy nie) szuka pracownikow innymi
    drogami.

    Utworzenie osobnej grupy ogloszeniowej nie powielajacej automatycznie
    ogloszen skierowanych do moderacji na ppo, spowodowaloby prawdopodobnie
    duzy odplyw ogloszeniodawcow z ppo, zwlaszcza jesli na png wymusliby
    wprowadzenie zakazu crosspostingu (co byloby bardzo prawdopodobne).

    Dlatego miedzy innymi uwazam, ze rozwiazanie tego typu, co zaproponowalem,
    mialoby sanse na przejscie zatwierdzan i glosowan, gdyz utrzymywaloby
    pewna nadrzednosc ppo , dajac czytelnikom grup mozliwosc wyboru pomiedzy
    nimi bez ryzyka obumarcia jednej z nich tworzonej przez .......

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 49. Data: 2004-09-02 18:36:54
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Bez sensu. Zreszta rowniez nie do obronienia na png jako niepotzrebne
    > uzupelnienie-konkurencja juz istniejacej w hierarhii pl grupu ogloszen
    > o pracy.

    O rany... a grupa niemoderowana, na którą trafiałyby automatycznie posty
    wysłane na ppo, to czym przepraszam by była jak nie konkurencją? Już nie
    mówiąc o tym, że przecież nie można *zabronić* komuś napisania posta na
    grupę niemoderowaną inaczej niż przez postawienie cancelbota. To co
    proponujesz, to właśnie grupa niemoderowana z dodatkowym ficzerem-
    wypełniaczem w postaci robienia kopii postów z ppo.

    W mojej opinii udowodnienie przed Wysoką Radą p.n.n-g przydatności takiego
    "tworu" jest nierealne (aczkolwiek takowa próba może być i ciekawa, i
    zabawna :). Tym bardziej, że przy okazji trzeba by było udowodnić
    nieprzydatność grupy moderowanej, a to spowodowałoby, że trzeba by było się
    zastanowić nad jej usunięciem, a więc i powrotem do kółeczka pod tytułem
    zmiana statusu grupy ppo na niemoderowaną. :)

    --
    Wojciech Bańcer

  • 50. Data: 2004-09-02 18:36:55
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>