PracaGrupypl.praca.dyskusje › Motorola Kraków - rozmowa

  • 41. Data: 2005-12-22 10:25:56
    Temat: Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 20.12.2005 Aleksander Galicki <t...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > No, ale zauwaz jaka jest roznica w populacjach Polakow i Hindusow. Nie pisze,
    > ze ich najlepszy uniwerek jest zly - pisze ze on jest jeden na ~milliard Hindusow.

    No wlasnie, to oznacza, ze mogą wyksztalcic 10x wiecej ludzi na podobnym
    poziomie jak u nas :)

    > To wpolpracowales w amerykanskiej firmie z Hindusami?

    Tak.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 42. Data: 2005-12-22 11:10:16
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Krzysztof Krasoń" <K...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndqkvq7.g5h.Krzysztof.Krason@freya.dsv.agh.e
    du.pl...

    > No wlasnie, to oznacza, ze mogą wyksztalcic 10x wiecej ludzi na podobnym
    > poziomie jak u nas :)

    Tzn. ten ich jeden dobry uniwerek ma pojemnosc 10 razy wieksza niz nasze
    uniwerki/polibudy? Cos mi trudno w to uwierzyc. Wielkosc populacji ma tu
    niewielkie znaczenie, bo waskim gardlem jest wydajnosc edukacji o
    odpowiedniej jakosci. Uczelnia zdolna wypuszczac 10 tys. absolwentow rocznie
    bedzie tyle wypuszczac niezaleznie od tego, czy dzieje sie to w kraju o
    ludnosci 40 mln, czy 1 mld.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 43. Data: 2005-12-22 11:33:12
    Od: "Muchomor" <1...@v...pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Daj se spokój, bo się na tym nie znasz.

    Nie masz absolutnie zadnych podstaw, zeby tak twierdzic.

    >Opracowac dobry i spełniającey merytoryczne kryteria

    czyli zgodny z wymaganiami, ktore w rozsadnej firmie sa znane na dlugo zanim
    zacznie sie pisac kod?

    >program z cyklu "systemy finansowo-księgowe" jest dużo trudniejsze

    Taki program pisze sie tylko raz. Kazdy kolejny to tylko modyfikacje. Jesli
    drugi nie moze byc zrobiony jako modyfikacja pierwszego to znaczy, ze ten
    pierwszy to kompletny sh!t, ktory sie do niczego nie nadaje (z
    programistycznego punktu widzenia)
    Zakaldm minimum wiedzy i doswiadczenia u tworcow.

    >niż jakas obsługa komóry czy innego tego typu badziewiactwa.

    Mocne slowa, ile komorek oprogramowales, ze tak twierdzisz?
    Nie znam sie na komorkach, bo siedze po drugiej stronie interfejsu
    radiowego, ale dlugo i mocno bym sie zastanawial zanim nazwal bym je
    badziewiactwem.

    > Przede wszystkim wymaga bardziej wszechstronnych kwalifikacji

    Nie rozsmieszaj mnie. Kilka lat robilem taki soft i wiem, ze jak sie
    odpowiednio zaprojektuje moduly, zdefiniuje miedzy nimi rozsadne interfejsy
    i napisze reuzywalne komponenty to beda sluzyc wiele lat.

    - z zakresu
    > user-interfjejsu,

    klik, klik, klik, klik, klik, ten button troche w prawo, a ta lista troche w
    gore i w lewo i gotowe. to na prawde nic* trudnego!

    > baz danych,

    Wrapper na ADO/ADOX + SQL i rozmawiasz z kazda baza danych od Accessa po
    Oracla. Ten kod piszesz tylko raz* w zyciu.
    Zdefniowanie tabel i relacji miedzy nimi to akurat najwiecej roboty w calym
    takim projekcie.

    > systemu,

    99% takiego softu chodzi pod Windows. Cos szczegolnego trzeba tu znac?

    > sieci,

    LOL
    - wypelnij bufor danymi
    - zaszyfruj (opcjonalne)
    - otworz gniazdko
    - wyslij bufor
    - zamknij gniazdko.

    Nie sadze, zebys musial wiedziec cokolwiek wiecej niz te trzy ostatnie
    punkty.

    > nalezy sie umiec posługiwac
    > róznymi językami,

    Nalezy to myc rece przed posilkiem. To wszystko o czym piszesz _mozna_ z
    powodzeniem zrobic w jednym jezyku* np. C++.

    > narzędziami, technologiami i systemami, wszystkiego po
    > trochu,

    Wystarczy MS VC++ z sp5* .

    > na dodatek jeszcze trzeba posiadac pewną merytoryczną wiedze w
    > tematach.

    racja, trzeba wiedziec jak policzyc procent od ceny produktu by wyliczyc
    VAT.
    Sorki, ale strasznie mnie irytuje takie nadymanie sie. Nie zamierzam sie z
    Toba licytowac, jaki software jest trudniejszy do napisania bo kazdy ma
    swoje jasne i ciemne strony. Wszystko zalezy od tego jaka masz wiedze, jaka
    wiedza dysponuja Twoi wspolpracownicy i jaka jest wasza metodologia pracy.

    pzdr
    Muchomor

    * - no chyba, ze nie masz pojecia co robisz, lub swiadomie dodajesz sobie
    roboty.

  • 44. Data: 2005-12-22 11:43:09
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    > usow.
    >
    > No wlasnie, to oznacza, ze mogą wyksztalcic 10x wiecej ludzi na podobnym
    > poziomie jak u nas :)

    Przepraszam, ale nie jestem w stanie dopatrzec sie logiki w powyzszym.

    > Tak.

    No to napisz. Takich doswiadczem jestem zawsze ciekawy.

    Z mojej strony: pracowalem ze 3 lata w sredniej wielkosci projekcie (circa
    dwadziescia osob razy 4 lata), jedna z niemieckich firm, ktora uczestniczyla w
    tym projekcie, na stanowiskach developerskich miala kilku Hindusow. Byli dosc
    makabryczni we wspolpracy: koszmarnie przygotowani merytorycznie i z
    mentalnoscia, ktora dosc slusznie na usenecie okreslil Piotr Palacz jako
    mentalnosc submisywnych ofiar - co w praktyce wygladalo tak, ze jedynym
    bodzcem ich zachowania w pracy bylo chronienie swojego tylka od prawdziwych
    badz wyemaginowanych niebezpieczenstw. Co ciekawe, podobne doswiadczenia z
    Hindusami mieli moi znajomi - w europejskich, australijskich i
    nowo-zelandskich projektach. Na usenecie (rowniez polskim) zas pelno
    informacji z USA o marnej jakosci hinduskiego IT.
    Procz tego: sledze kilka dzialek naukowych z comp. science i nie kojarze
    zadnych artykulow ze wspanialych hinduskich uniwersytetow. Kojarze jedynie
    autorow doskonalej ksiazki "Randomized Algorithms", ale oni swoje PhD tez nie
    w Indiach dostawali. Jesli chodzi zas o przemysl, to tam tez cholernie rzadko
    widac jakichs znanych i powazanych specow-Hindusow. No i w zwiazku z powyzszym
    wszystkie opinie o najlepszych na swiecie programistach-Hindusach, pochodzace
    z tak powaznych zrodel jak Wybiorcza, oceniam jako bajki.
    Stawiam raczej na Chinczykow i innych skosnookich, maja inna mentalnosc i
    zupelnie inne podejscie do nauki.

    A.

  • 45. Data: 2005-12-22 13:02:30
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 22.12.2005 Aleksander Galicki <t...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > Przepraszam, ale nie jestem w stanie dopatrzec sie logiki w powyzszym.

    Może źle się wyraziłem, jeśli jest ich jak to okresliles ~miliard to
    statystycznie rzecz biorac wiecej powinno byc hindusow o podobnym
    poziomie inteligencji co Polaków. (dobra, może to nie ma to znaczenia, bo nie
    wszyscy pewnie moga sobie pozwolic na studiowanie)

    Fakt, nie wzialem pod uwage tego, ze (tak jak Immona zauwazyla)
    przepustowość Uniwersytetów jest ograniczona.

> [...]
    > nowo-zelandskich projektach. Na usenecie (rowniez polskim) zas pelno
    > informacji z USA o marnej jakosci hinduskiego IT.

    To ja mam krótsze doświadczenie, jedynie rok, tylko projekt wielkosciowo
    kilkukrotnie większy. Jest paru hindusów i naprawde prezentują bardzo
    dobry poziom (nawet jeden z nich przesadza, wyrywa sie zeby dostac cos
    do roboty, nie wytrzymuje przez weekend i spradza czy cos nowego nie
    musi zrobic).

    Jedyną "wadą" jaką u tych "moich" hindusów widze, to język, trzeba się
    przyzwyczaić żeby zrozumieć ich angielski.

> [...]
    > wszystkie opinie o najlepszych na swiecie programistach-Hindusach, pochodzace
    > z tak powaznych zrodel jak Wybiorcza, oceniam jako bajki.

    Ale ja nie mówiłem, że Hindusi to jacyś spece. Pewnie zdarzają się
    zarówno super zdolni jak i kiepscy.
    Ale nie powinnismy oceniac Hindusów przez pryzmat osób którym zabierają prace.
    A to zdaje sie bylo przed tym gdy napisales o swoich negatywnych
    doswadczeniach z nimi.

    > Stawiam raczej na Chinczykow i innych skosnookich, maja inna mentalnosc i
    > zupelnie inne podejscie do nauki.

    Niewykluczone.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 46. Data: 2005-12-23 08:57:32
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Fakt, nie wzialem pod uwage tego, ze (tak jak Immona zauwazyla)
    > przepustowość Uniwersytetów jest ograniczona.

    No wiec sam sobie odpowiedziales, dlaczego Indie nie sa w stanie wyksztalcic
    znacznie wiecej specjalistow niz taka Polska.

> [...]
    >
    > Jedyną "wadą" jaką u tych "moich" hindusów widze, to język, trzeba się
    > przyzwyczaić żeby zrozumieć ich angielski.

    E, to byl najmniejszy problem.

> [...]
    > Ale nie powinnismy oceniac Hindusów przez pryzmat osób którym zabierają prace.
    > A to zdaje sie bylo przed tym gdy napisales o swoich negatywnych

    Chyba nie uwaznie czytasz to na co odpowiadasz? Odpowiedziales na moj post, a
    moj post nie mial nic wspolnego z odbieraniem komukolwiek pracy przez
    Hindusow. Ja jedynie nie zgadzalem sie z sugerowaniem jakoby Indie masowo
    ksztalca programistow. Nalezy bowiem albo "masowo", albo "ksztalca" albo
    "programistow" ujac w cudzyslow.
    Jasne, ze sie zdarzaja "zarówno super zdolni jak i kiepscy". Tyle ze IMO
    proporcje sa takie, ze znacznie wiecej jest tych kiepskich. I takie proporcje
    z pewnych powodow sa wlasciwe dla Hindusow, a nie np. dla Amerykanow. Wydaje
    mi sie, ze powody sa nastepujace: odpowiedni bagaz kulturowy + kiepska jakosc
    ksztalcenia. Dosc ciekawy post o bagazu kulturowym Hindusow jest tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.objects/tree/b
    rowse_frm/thread/f06dc8b9ef11be6b/d87b8300b62bd291?r
    num=21&_done=%2Fgroup%2Fpl.comp.objects%2Fbrowse_frm
    %2Fthread%2Ff06dc8b9ef11be6b%2F%3F#doc_9e2677c60bb3e
    588

    Ja wczesniej nie myslel o tym w takich kateoriach, ale przyznam ze to pasuje
    do ukladanki. Przypomnialo mi rowniez o tym ze moj dziadek przez okolo 10 lat
    pracowal najpierw w Indiach, a pozniej w Nepalu (co kulturowo jest dosc
    bliskie Indiom) - jako inzynier radziecki (w Nepalu budowal dla owczesnego
    krola fabryke papierosow :-). Dwie rzeczy ktore zrobily na nim najwieksze
    wrazenie to: absolutnie skandaliczny syf i brud, a takze wszechobecne wplywy
    kastowosci w zyciu codziennym.

    A.

  • 47. Data: 2006-01-01 12:33:17
    Temat: Re: Motorola Krakw - rozmowa
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Muchomor write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 18 gru 2005 at 22:05 GMT

    >A co do CMM to faktycznie raczej nie pytaja bo kto w tym kraju poza Motorola
    >slyszal o CMM? :)

    Nie, no nikt nie słyszał. Nikt.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 48. Data: 2009-05-12 11:56:08
    Od: "lisek997" <lisek111@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Ubiegam sie o stanowisko Test Engineer. Jutro mam rozmowe telefoniczną. Prosze o
    podzielenie sie doświadczeniami dotyczącymi przebiegiem rozmowy na to stanowisko. Czy
    odbiega od rozmowy przy ubieganiu sie o Software Engineer?? Pozdrawiam!

  • 49. Data: 2009-05-13 06:30:29
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 12 May 2009 11:56:08 +0000 (UTC), lisek997 napisał(a):

> [...]
    > Prosze o podzielenie sie doświadczeniami dotyczącymi przebiegiem rozmowy
    > na to stanowisko. Czy odbiega od rozmowy przy ubieganiu sie o Software

    Trzeba wiedzieć nieco więcej o testowaniu, nie trzeba aż tyle wiedzieć
    o programowaniu.

    Waldek
    P.S. Tnij pan za długie linijki, bo są problemy z cytowaniem.