PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola Kraków - rozmowa › Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    From: "Muchomor" <1...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    Date: Thu, 22 Dec 2005 12:33:12 +0100

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:docc5c$qih$1@inews.gazeta.pl...

    > Daj se spokój, bo się na tym nie znasz.

    Nie masz absolutnie zadnych podstaw, zeby tak twierdzic.

    >Opracowac dobry i spełniającey merytoryczne kryteria

    czyli zgodny z wymaganiami, ktore w rozsadnej firmie sa znane na dlugo zanim
    zacznie sie pisac kod?

    >program z cyklu "systemy finansowo-księgowe" jest dużo trudniejsze

    Taki program pisze sie tylko raz. Kazdy kolejny to tylko modyfikacje. Jesli
    drugi nie moze byc zrobiony jako modyfikacja pierwszego to znaczy, ze ten
    pierwszy to kompletny sh!t, ktory sie do niczego nie nadaje (z
    programistycznego punktu widzenia)
    Zakaldm minimum wiedzy i doswiadczenia u tworcow.

    >niż jakas obsługa komóry czy innego tego typu badziewiactwa.

    Mocne slowa, ile komorek oprogramowales, ze tak twierdzisz?
    Nie znam sie na komorkach, bo siedze po drugiej stronie interfejsu
    radiowego, ale dlugo i mocno bym sie zastanawial zanim nazwal bym je
    badziewiactwem.

    > Przede wszystkim wymaga bardziej wszechstronnych kwalifikacji

    Nie rozsmieszaj mnie. Kilka lat robilem taki soft i wiem, ze jak sie
    odpowiednio zaprojektuje moduly, zdefiniuje miedzy nimi rozsadne interfejsy
    i napisze reuzywalne komponenty to beda sluzyc wiele lat.

    - z zakresu
    > user-interfjejsu,

    klik, klik, klik, klik, klik, ten button troche w prawo, a ta lista troche w
    gore i w lewo i gotowe. to na prawde nic* trudnego!

    > baz danych,

    Wrapper na ADO/ADOX + SQL i rozmawiasz z kazda baza danych od Accessa po
    Oracla. Ten kod piszesz tylko raz* w zyciu.
    Zdefniowanie tabel i relacji miedzy nimi to akurat najwiecej roboty w calym
    takim projekcie.

    > systemu,

    99% takiego softu chodzi pod Windows. Cos szczegolnego trzeba tu znac?

    > sieci,

    LOL
    - wypelnij bufor danymi
    - zaszyfruj (opcjonalne)
    - otworz gniazdko
    - wyslij bufor
    - zamknij gniazdko.

    Nie sadze, zebys musial wiedziec cokolwiek wiecej niz te trzy ostatnie
    punkty.

    > nalezy sie umiec posługiwac
    > róznymi językami,

    Nalezy to myc rece przed posilkiem. To wszystko o czym piszesz _mozna_ z
    powodzeniem zrobic w jednym jezyku* np. C++.

    > narzędziami, technologiami i systemami, wszystkiego po
    > trochu,

    Wystarczy MS VC++ z sp5* .

    > na dodatek jeszcze trzeba posiadac pewną merytoryczną wiedze w
    > tematach.

    racja, trzeba wiedziec jak policzyc procent od ceny produktu by wyliczyc
    VAT.
    Sorki, ale strasznie mnie irytuje takie nadymanie sie. Nie zamierzam sie z
    Toba licytowac, jaki software jest trudniejszy do napisania bo kazdy ma
    swoje jasne i ciemne strony. Wszystko zalezy od tego jaka masz wiedze, jaka
    wiedza dysponuja Twoi wspolpracownicy i jaka jest wasza metodologia pracy.

    pzdr
    Muchomor

    * - no chyba, ze nie masz pojecia co robisz, lub swiadomie dodajesz sobie
    roboty.