PracaGrupypl.praca.dyskusjeMotorola Kraków - rozmowa › Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    From: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Odp: Motorola Kraków - rozmowa
    Date: Thu, 22 Dec 2005 11:43:09 +0000 (UTC)
    <do2bco$oqg$1@atlantis.news.tpi.pl> <do39ks$8mp$1@inews.gazeta.pl>
    <do3i8e$amf$1@news.onet.pl> <do3v4t$9t1$1@inews.gazeta.pl>
    <do4oe3$a1h$1@news.onet.pl> <do6oi7$6ad$1@inews.gazeta.pl>
    <do76o0$dj5$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...dsv.agh.edu.pl>
    <do7a5k$1nq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...dsv.agh.edu.pl>
    <do8kvu$qnc$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...dsv.agh.edu.pl>

    Krzysztof Krasoń <K...@o...pl> napisał(a):

    > usow.
    >
    > No wlasnie, to oznacza, ze mogą wyksztalcic 10x wiecej ludzi na podobnym
    > poziomie jak u nas :)

    Przepraszam, ale nie jestem w stanie dopatrzec sie logiki w powyzszym.

    > Tak.

    No to napisz. Takich doswiadczem jestem zawsze ciekawy.

    Z mojej strony: pracowalem ze 3 lata w sredniej wielkosci projekcie (circa
    dwadziescia osob razy 4 lata), jedna z niemieckich firm, ktora uczestniczyla w
    tym projekcie, na stanowiskach developerskich miala kilku Hindusow. Byli dosc
    makabryczni we wspolpracy: koszmarnie przygotowani merytorycznie i z
    mentalnoscia, ktora dosc slusznie na usenecie okreslil Piotr Palacz jako
    mentalnosc submisywnych ofiar - co w praktyce wygladalo tak, ze jedynym
    bodzcem ich zachowania w pracy bylo chronienie swojego tylka od prawdziwych
    badz wyemaginowanych niebezpieczenstw. Co ciekawe, podobne doswiadczenia z
    Hindusami mieli moi znajomi - w europejskich, australijskich i
    nowo-zelandskich projektach. Na usenecie (rowniez polskim) zas pelno
    informacji z USA o marnej jakosci hinduskiego IT.
    Procz tego: sledze kilka dzialek naukowych z comp. science i nie kojarze
    zadnych artykulow ze wspanialych hinduskich uniwersytetow. Kojarze jedynie
    autorow doskonalej ksiazki "Randomized Algorithms", ale oni swoje PhD tez nie
    w Indiach dostawali. Jesli chodzi zas o przemysl, to tam tez cholernie rzadko
    widac jakichs znanych i powazanych specow-Hindusow. No i w zwiazku z powyzszym
    wszystkie opinie o najlepszych na swiecie programistach-Hindusach, pochodzace
    z tak powaznych zrodel jak Wybiorcza, oceniam jako bajki.
    Stawiam raczej na Chinczykow i innych skosnookich, maja inna mentalnosc i
    zupelnie inne podejscie do nauki.

    A.