PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] - Akademia Pana P.

  • 21. Data: 2003-10-16 19:53:08
    Temat: Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:bmltqa$rnk$1@news.onet.pl...

    > Rada: stwórz firmę. Opracuj projekt informatyczny. Zanieś prezesowi firmy
    > przedstaw najlepszy wybór :)
    > W końcu znasz problemy tej firmy i wiesz co najlepsze będzie dla niej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Parę tygodni temu bodajże w Computerworld był artykuł na temat jakiegoś tam
    systemu ewidencji produkcji:
    - robotnik ma żetony w n kolorach, każdy oznacza inny rodzaj operacji. Po
    wykonaniu operacji wrzuca żeton do pudła.
    - raz na godz. po hali przebiega goniec, wybiera żetony z pudeł.
    - w kantorku jest komputer, tam wklepuje się ilość i rodzaj zebranych
    żetonów.

    Prymitywne, co?
    Jest zatrudniony goniec i osoba do wklepywania (może ta sama), ale nie ma
    komputerów na każdym stanowisku, sieci, nowych wersji, helpdesku, wrzucenie
    żetonu do pudła mniej absorbuje robotnika niż wprowadzenie danych do
    programu....

    No i najwazniejsze że zdaje to egzamin np. w firmie Toyota, która wiadomo...
    Oczywiście nie zda wszędzie, bo np. kolorów może być max. 8, jeśli więcej to
    niestety człowiek sie myli....

  • 22. Data: 2003-10-16 20:01:09
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Rafał napisał:

    > A ja się martwię, że w mojej sieci, na kilkadziesiąt komputerów, mam tylko 4
    > stacje dyskietek, z czego jedna nie działa (u kierownika). I tyleż samo
    > cd-rom w tym aż jedna cd-rw...

    To się ciesz, że nie spotkałeś jakiegoś malkontenta, który
    naczytał/naumiał się, że stacje dyskietek są już niepotrzebne. ;)

    > Co to za dział informatyczny, co nie potrafił wdrożyć sieci LAN przy tej
    > ilości komputerów?!

    Ilości nie znam, Ty z resztą też - może z tych 500 osób zatrudnionych z
    kompów korzysta 20?

    > Po co pisze, jak wszystko działa? ;)

    Bo zmienia się środowisko prawne [przepisy] i gospodarcze [asortyment
    towarów itd.]?

    > Lebiega. Do zwolnienia w pierwszej kolejności. Dlaczego? Bo nie wprowadza
    > nowych technologii oszczędzających czas. Przykład: pracownice biegają z
    > dyskeitkami, zamiast pracować. Gdyby u mnie w firmie ktoś miał biegać z
    > dyskietkami, to na pewno byłby to ja (jeśli już).

    Dlaczego lebiega? Do wdrożenia owych technologii potrzebne są nakłady
    finansowe i wiedza - przecież kabelki i serwer ktoś musi położyć i
    skonfigurować - samo latanie nie jest grzechem, kiedy odbywa się raz
    dziennie. ;) Natomiast nie wiem, jaka była postawa autora wątku - na
    Foxie się nie znam, ale jeżeli ma on możliwość eksportu tekstu, to
    równie dobrze można zrobić raport generujący plik tekstowy w formie
    HTML, wczytywany bezproblemowo do Excela i Worda itd. - czytając ten
    post mam wrażenie, że autor zajął "słuszną" postawę krytyki i tym w
    przejawiała się jego działalność w owym przedsiębiorstwie - o jakiś
    propozycjach dostosowanych do sytuacji zapomniał. A nowe rzeczy
    proponował tylko dlatego, że je znał - czyli zbytnio nie różnił się od
    swojego kierownika - postawa pasywna? On za to, zapewne skupił by się na
    wdrażaniu każdego śmiecia, ktory pojawi się na rynku.

    > J.w. czyli do zwolnienia, natychmiastowego - dyscyplinarka. Bo naraża firmę
    > na straty.

    Znów postawa pasywna - a gdzie był młody i zdolny - nie mógł rozpocząć
    myśleć, bez obrazu falującej flagi w oknie logowania?
    Jak rozumiem, proponujesz też rozwiązanie firmy Prokom, bo mimo
    stosowania jakiś wyrafinowanych metod projektowych, zawsze walą byki w
    Płatniku - w 5 też już znaleźli.

    > [bez komentarza]

    Ależ oczywiście z komentarzem - kierownik zachował się normalnie -
    zamiast strugać mądrego poszedł po radę do mądrzejszych - w tym
    fragmencie widać, że ów kierownik był skory do korzystania z pomysłów
    czy wiedzy innych osób. Ciekawsze by było, gdyby owi mądrzejsi natrafili
    na jeszcze mądrzejszych i okazało by się, że w zakresie XML są lamerami.
    ;)

    > Rada: stwórz firmę. Opracuj projekt informatyczny. Zanieś prezesowi firmy i
    > przedstaw najlepszy wybór :)
    > W końcu znasz problemy tej firmy i wiesz co najlepsze będzie dla niej.

    Jak ktoś nie ma własnych pomysłów/nie umie ich przekazać, a tylko tłucze
    to czego go nauczyli, albo to co zdołano mu wcisnąć reklamą, to widzę
    marną przyszłośc tego przedsięwzięcia - wdroży Nowoczeny System
    Zarządzania Przedsiębiorstwem oparty na nowoczesnych metodologiach, a
    efektem tego będzie [jak zwykle] to, że system będzie źle działał, kompy
    będą padać, jednych się zwolni, a drugich zatrudni - czyli bez zmian,
    ale kosztowniej. ;)
    Jeżeli firmę toczy choroba niemocy, to zmiana w zakresie informatycznym
    jest ostatnią rzeczą [w kolejności] jakiej potrzebuje - system
    informatyczny nie jeździ po ludziach i nie oferuje im towarów - najpierw
    potrzeba [faktyczna, wpływająca na zyskowność firmy], a później zmiana.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 23. Data: 2003-10-16 21:35:11
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    A.B. napisał:

    > No i najwazniejsze że zdaje to egzamin np. w firmie Toyota, która wiadomo...
    > Oczywiście nie zda wszędzie, bo np. kolorów może być max. 8, jeśli więcej to
    > niestety człowiek sie myli....

    Zawsze można zrobić z dziurką, kwadraciki, itd. - będzie więcej niż 8.

  • 24. Data: 2003-10-16 22:27:14
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031016003119.6385c2d6.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Thu, 16 Oct 2003 09:20:27 +0200
    "Pawel A." <a...@w...pl> wrote:

    > wiesz, ale robiac to na lepszym sprzecie z lepszym softem i odpowiednimi
    > rozwiazaniami (siec wewnetrzna) nie trzeba by bylo oddzielnej pani do

    W normalnym kraju tak. W kraju w ktorym znaczna czesc absolwetow z tytulem
    inzyniera informatyka i wpisana w cv znajaomoscia zagadnien sieciowych nie
    potrafi wpasc na to, ze dwa komputery nie widza sie tylko dlatego ze maja
    ustawione rozne sieci - przyjmowanie oczywistosci i efektywnosci takich
    rozwiazan moze doprowadzic firme do upadku...

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 25. Data: 2003-10-16 23:08:21
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > To się ciesz, że nie spotkałeś jakiegoś malkontenta, który
    > naczytał/naumiał się, że stacje dyskietek są już niepotrzebne. ;)

    Rozwiązanie z wyjęciem stacji dyskietek czy cdromu z komputera pracownika to
    juz przeszłość. Wystarczy zablokować możliwść instalowania czegokolwiek na
    komputerze przez nie-administratora. Póki komputery (końcówki) były oparte
    na jakiś win95/98 i ich odpowiednikach to trzeba było wyjmować te stacje.
    teraz wystarczy że komputer jest pod kontrolą serwera i po krzyku. nie ma
    instalowania żadnego badziejstwa.

    > Ilości nie znam, Ty z resztą też - może z tych 500 osób zatrudnionych z
    > kompów korzysta 20?

    pytanie - co to za firma w której na 500 osób z komputera korzysta tylko 20
    osób. pomijając pracownika produkcji (obojęnie - taśmowego, kierowcy, może
    sprzątaczki) WSZYSCY powinni pracować na komputerze. W jaki sposób zapewnić
    szybki dostęp do informacji nt. produktu i jego składników, dokumentacji,
    faktur, obrotów i takich różnych? przez założenie biblioteki z indeksacją w
    karcie bibliotecznej? przez to że "pan miecio wie, to ci powie co masz
    zrobić i gdzie szukać"?
    żywot firm które nie ają pełnego i zinformatyzowanego przebiegu procesów
    zachodzących w firmie już dawno minął. Do prawidłowego działania firmy
    potrzebny jest sprawny system ERP, wspomagające CRM-y, i nade wszystko
    czytelny rzebieg informacji - kto kogo i w jaki sposób ma poinformować o
    zachodzącym procesie żeby wszystko funkcjnowało prawidłowo. do dziesięciu
    faktur miesięcznie wystarczy zwykła książka przychodów i rozchodów. A jak
    masz tych faktur 1000? a może 50000? potrzebujesz informację o przebiegu
    pracy pracownika. potrzebujesz znać pełę obrót z danym kontrahentem.
    potrzebujesz znać saldo firmy. powinieneś wiedzieć że z "tym panem to już
    kiedyś próbowaliśmy działać ale nie wyszło". I skąd to wziąć? z tego że
    proces wyszukiwania będzie przebiegał a zasadzie - ktoś znajdzie dane, ktoś
    innny je wydrukuje, na drugim komputerze będą z kartki przeklepane do worda
    i właściwa osoba dostanie na kartce wydrukowanej z worda?
    a do tego bezpieczeństwo danych. system backupowy. dostęp do systemu. dostęp
    do danych!!!
    to można by mnożyć i mnożyć.
    // ciach //

> [...]
    > Jak rozumiem, proponujesz też rozwiązanie firmy Prokom, bo mimo
    > stosowania jakiś wyrafinowanych metod projektowych, zawsze walą byki w
    rozwiązanie prokomowe jest jedynie słuszne. i nie mamy na to wpływu. I to
    rozwiązanie nie jest decydujące w funkcjonowaniu firmy, to tylko narzędzie
    do przesłania informacji do zusu.
    poza tym nie mozna proponować rozwiązania nie mając pełnych informacji.

> [...]
    > czy wiedzy innych osób. Ciekawsze by było, gdyby owi mądrzejsi natrafili
    > na jeszcze mądrzejszych i okazało by się, że w zakresie XML są lamerami.

    tia... ktoś się mieni "kerownikiem" działu informatyki i nie wie co to jest
    XML? nie mówię, że każdy musi wiedzieć wszystko. dlatego od kierownika bym
    nie wymagał definicji różnicy np. pomiędzy wml/html/xml . raczej zadałbym
    pytanie - dlaczego nie wpisał w googlu zapytania na które w ciągu kilku
    sekund by dostał pełną informację?
    w większości, jeżeli dane są przesyłane z systemu do systemu jest to robione
    za pomocą plików zewnętrznych. a że zrzucenie do tekstu i wyjęcie z tekstu
    danych jest najłatwiejsze, to tylko należy ustalić jak dane w tekście mają
    być sformatowane. obojętnie czy tekst z tagami, czy separatorami czy też w
    jakikolwiek inny sposób

> [...]
    >
    > Flyer
    > --
    > Szukam roboty - zdolny i chętny, z doświadczeniem w łączeniu wody z

    takie motto w stopce a wyżej taki tekst? czegoś tu chyba nie kumam ;)

    gromax

  • 26. Data: 2003-10-17 06:45:16
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 17 Oct 2003 00:27:14 +0200
    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:

> [...]
    > tylko dlatego ze maja ustawione rozne sieci - przyjmowanie
    > oczywistosci i efektywnosci takich rozwiazan moze doprowadzic firme

    nie no BEZ JAJ!

    ja zadnej informy nie konczylam, a komputery w mala siec lokalna umiem
    zestawic (tj. skonfigurowac odpowiednio maske, gateway, adres IP plus
    jakies DHCP pod linuxem jak trzeba.

    do tego nie trzeba studiow konczyc!!!!!!!!!!!!
    AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

    PS: chryste panie, to co ci informatycy niby na tych studiach robia?????
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 27. Data: 2003-10-17 08:19:05
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    >wiesz, ale robiac to na lepszym sprzecie z lepszym softem i odpowiednimi
    >rozwiazaniami (siec wewnetrzna) nie trzeba by bylo oddzielnej pani do
    >wklepania danych, innej, ktora je przepisuje napowrot znow z
    >wydkurowanej kartki, nastepnej ktora to znow wklepuje do innego programu
    >i drukuje....
    >to wszystko zrobilaby jedna osoba i nie musialaby spedzic na tym calego
    >dnia. widzisz oszczednosc?
    >jednorazowa inwestycja, a ile w ciagu roku na tych zbednych etatach by
    >sie zaoszczedzilo?

    To akurat nie jest problem sprzetu a organizacji pracy - tak naprawe powinna
    to robic 1 pani na 1 komputerze.
    Jezli organizacja jest chora (a tak jest w opisywanym przypadku) to nowe
    komputery i siec niczego nie zalatwia - tylko tyle ze 4 panie zamiast biegac
    z dyskietkami beda sobie przesylac dane LAN-em.
    Zauwaz, ze w moim poprzednim liscie czepialem sie tylko cziaglego
    podkreslania faktu, ze baza byla pisana w foxBase pod DOS-em i
    wykorzystywala tylko niewielka czecs mozliwosci komputera.
    Niestety przy wiekszosci prac biurowych czy ksiegowych czynnikiem
    ograniczajacym efektywnosci jest czlowiek a nie komputer. Jednak wiekszosc
    znanych mi informatyków (zarówno tych profesjonalnych jak i "panów od
    komputera") lubuje sie w przekonywaniu do ciaglej wymiany komputerów na
    lepsze - nie wazne czy sluza one do montazu plików dzwiekowych czy jako
    ozdoby na biurkach prezesów....
    Pozdrawiam
    Pawel

  • 28. Data: 2003-10-17 09:12:24
    Od: "AP" <...@w...pl>

> [...]
    > podkreslania faktu, ze baza byla pisana w foxBase pod DOS-em i
    > wykorzystywala tylko niewielka czecs mozliwosci komputera.
    Dokladnie. Firma ma chora organizacje, obieg dokumentow w zasadzie nie
    zmienil sie od lat 80.
    Chcialem opisac jak to wyglada z punktu widzienia dzialu informatycznego.
    Chociaz moim zxdaniem dzial ten tak naprawde powinne nazywac sie 'glowny
    mechanik'.
    To ze systemy powstaja w foxsie i dosie o niczym sie swiadczy, ale np. aby
    wyszukac praownika w systemi kadrowym nalezy wpisac polecenia jezyka xBase.
    Uzytkownicy maja sciagi na kartklach z lista komend. Na pomoc ze strony
    kierownika nie maja co liczyc, gdyz zdaniem tego pana mozna przeciez nauczyc
    sie kilku komend fox, to taki proste. Facet ma znajomosci wiec nie ma co
    narzekac, tylko uczyc sie foxa :).
    Tego i inne cuda na patyku sa w kazdym dziale tego przedsiebiorstwa.
    Np. mgr. przy tasmie(odelegowanie na 3 miechy), bo podpadl komus waznemu,
    albo kierownik produkcji z ukonczonym technikum ogrodowym zarabiajacy kilka
    srednich krajowych, on akurat nikomu nie podpadl.
    Najlepsze jest to ze firma jeszcze nie padla :)

  • 29. Data: 2003-10-17 09:26:14
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci
    <cut>
    > PS: chryste panie, to co ci informatycy niby na tych studiach robia?????

    Pija:)
    pozdr
    /p

  • 30. Data: 2003-10-17 11:15:58
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    gromax napisał:

> [...]
    > karcie bibliotecznej? przez to że "pan miecio wie, to ci powie co masz

    Raz, że była to chyba firma handlowa - chcesz każdego magazyniera
    uszczęśliwić kompem? A dwa, że z moich doświadczeń wynika [magazyny
    dużego Banku], że szybkość dostaw nie była kwestią komputerów, ale Pana
    kupującego i transportu z magazynów - przy kilku oddzielnych magazynach
    system kartkowy zdawał egzamin. Oczywiście mogli założyć kompy i
    zamówienia spływały by zamiast 1 dnia w jedną minutę, ale Pan kupujący
    realizował by zamówienie i tak z miesięcznym terminem czekania. ;)

    > a do tego bezpieczeństwo danych. system backupowy. dostęp do systemu. dostęp
    > do danych!!!
    > to można by mnożyć i mnożyć.
    > // ciach //

    To ty nie wiesz, że teraz najbezpieczniejsze i najsprawniejsze są
    systemy "bezsieciowe". ;)
    A wracając do meritum - w tej firmie były kompy, były bazy.

> [...]
    > do przesłania informacji do zusu.
    > poza tym nie mozna proponować rozwiązania nie mając pełnych informacji.

    Może inaczej - zakładam, że Prokom projektując Płatnika stosuje
    wszystkie najnowoczesniejsze procecedury, programy itd. - to naprawdę
    nie kwestia tych "kwiatuszków" a ludzi, którzy przy tym pracują - można
    mieć własną metodologię i zrobi się produkt lepszy od znanej firmy -
    metodologie są cześciowo [!!!] dla bezmózgowców, którzy bez nich nawet
    by nie wiedzieli jak się nazywają. ;)

> [...]
    > nie wymagał definicji różnicy np. pomiędzy wml/html/xml . raczej zadałbym
    > pytanie - dlaczego nie wpisał w googlu zapytania na które w ciągu kilku

    Bo nie ma internetu - nie załapałeś? ;)

    W dużych firmach kierownik naprawdę nie musi znać się zbytnio na temacie
    - on musi umieć kierować ludźmi, wiedzieć jak jest zbudowany jego system
    i umieć wyciagać wiedzę z innych. Dlatego jest kierownikiem.
    A z ciekawości - jak rozumiem chcesz wprowadzić zasadę - nowy kierownik
    co roku, bo program studiów się zmienia i stary już nie "nadąża"?

    > takie motto w stopce a wyżej taki tekst? czegoś tu chyba nie kumam ;)

    Po ambicji czołgiem? ;) A już się czułem miło połechtany po ambicji,
    kiedy przeczytałem że goście po szkółkach nie umieją stwierdzić dlaczego
    dwa kompy się nie widzą [bo są w dwóch sieciach - fizycznie albo
    domenowo] - ja, "pan od komputera" nie mam takich problemów.

    A znów wracając - nie widzę sprzeczności - mogę oceniać siebie przez
    pryzmat dotychczasowej roboty - niekiedy był potrzebny nowy sprzęt, ale
    często dawało się "zracjonalizować" różne rzeczy jedynie własnym
    nakładem - co lepiej - pracując jak quasiwdrożeniowiec i help-desk
    musiałem umieć rozmawiać z ludźmi, zdiagnozować PRAWDZIWY problem i
    jeszcze przekazać rozwiązanie w sposób akceptowalny dla ludzi. A jeśli
    chodzi o podejście do informatyki - potrzymuję - wdrożenie nowego
    systemu to ostatnie ogniwo zmian - samo posiadanie Win 2003 nic nie
    zmieni [tylko to, że Panie zamiast pod budką z piwem będą przesiadywać
    przed pasjansem].
    Tak na marginesie [ja tak lubię wtrącać] - moja ostatnia firma cierpiała
    na manię kontroli - też myśleli, że wystarczy wdrożyć nowe systemy,
    pozwalniać ludzi w oddziałach i git - tylko zapomnieli, że do ich
    sprawozdawczości trzeba od pyty wprowadzania danych do systemu - a do
    tego potrzebni są znów ludzie. ;)