PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] - Akademia Pana P.

  • 31. Data: 2003-10-17 11:51:49
    Temat: [lekkie OT] Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: "A." <l...@g...pl>

    > W normalnym kraju tak. W kraju w ktorym znaczna czesc absolwetow z tytulem
    > inzyniera informatyka i wpisana w cv znajaomoscia zagadnien sieciowych nie
    > potrafi wpasc na to, ze dwa komputery nie widza sie tylko dlatego ze maja
    > ustawione rozne sieci - przyjmowanie oczywistosci i efektywnosci takich
    > rozwiazan moze doprowadzic firme do upadku...
    >
    > szomiz
    > --
    > Kto pyta nie bladzi?
    > Kto pyta ten bladzi z innymi!

    Witam

    Cytujac za wiem.onet.pl (wiecej nie chce mi sie szukac)

    Informatyk : specjalista w dziedzinieinformatyki osoba zawodowo zajmująca
    się komputerami, pisaniem oprogramowania komputerowego.
    Informatyka : (na wzór automatyka od łc. informare, -atum 'obrazowo opisać')
    1. nauk. ogół metod tworzenia, przetwarzania i przekazu informacji,
    wykorzystywanych m.in. w technice, ekonomii, genetyce. 2. nauka zajmująca
    się komputerami oraz tworzeniem, przekształcaniem i przekazywaniem
    informacji (danych), tworzeniem programów wykorzystujących zawarte w nich
    informacje do określonych działań.

    I tak sie zastanawiam, czy koles wpinajacy komputer "Pani Joli z kadr" do
    sieci to juz informatyk, czy jeszcze nie....

    Pozdrowienia

    Artur

    PS. A tak w ogole to rewelacyjne przedsiebiorstwo ;) Przypomina mi pewne
    kuratorium.... ;)

    begin 666 txt.gif
    M1TE&.#EA%@`.`+,``%9B1I::?@H*!_WPU5933M#*P)&/C)Z5DX" @,# P ``
    M`````````````````````"'Y! $```D`+ `````6``X```1(,"5!JZ4RZSFZ
    M_P*Q:<)G#N&8E0?0(H:+BBIW>FE=WEVNE@@``-$Z(&8U&\\WVBU
    IOT$1$ @>
    4D#I>#]K48G^7,'=$*)O/954$`#L`
    `
    end

  • 32. Data: 2003-10-17 11:56:11
    Temat: Re: [lekkie OT] Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    A....

    > begin 666 txt.gif
    > Attachment decoded: txt.gif

    Przeczytaj netykiete.

    adam

  • 33. Data: 2003-10-17 12:11:08
    Od: "A." <l...@g...pl>

    [ciach...]
    Sorki. Moj blad.

  • 34. Data: 2003-10-17 13:33:04
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    A. wrote:
> [...]
    informacje do okre?lonych dzia?a?.

    > I tak sie zastanawiam, czy koles wpinajacy komputer "Pani Joli z kadr" do
    > sieci to juz informatyk, czy jeszcze nie....

    to juz "sieciowiec" !

    m. :)

  • 35. Data: 2003-10-17 16:53:58
    Temat: Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    nie no BEZ JAJ!

    > ja zadnej informy nie konczylam, a komputery w mala siec lokalna umiem
    > zestawic (tj. skonfigurowac odpowiednio maske, gateway, adres IP plus
    > jakies DHCP pod linuxem jak trzeba.
    >
    > do tego nie trzeba studiow konczyc!!!!!!!!!!!!
    > AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

    :)))
    mnie w tym tygodniu do smiechu doprowadzila pewna pani, ktora zawodowo
    zajmuje sie mediami (drukowanymi), ktora nie ma pojecia o ortografii. Taki
    to kraj. Ja to na wlasny uzytek nazywam 'biznesem po polsku;.

    A.

  • 36. Data: 2003-10-18 13:50:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    AP napisał:

    > To ze systemy powstaja w foxsie i dosie o niczym sie swiadczy, ale np. aby
    > wyszukac praownika w systemi kadrowym nalezy wpisac polecenia jezyka xBase.
    > Uzytkownicy maja sciagi na kartklach z lista komend. Na pomoc ze strony
    > kierownika nie maja co liczyc, gdyz zdaniem tego pana mozna przeciez nauczyc
    > sie kilku komend fox, to taki proste. Facet ma znajomosci wiec nie ma co
    > narzekac, tylko uczyc sie foxa :).

    Wiesz, jak w mojej ostatniej firmie wdrożono SAPa [dużego], to Paniom
    też kazano generować raporty z linii poleceń [nie wiem jak jest teraz] -
    czyli nic nowego. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 37. Data: 2003-10-21 20:37:30
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    na początek - sorki że nie odpowiadam od razu . praca jest poza domem, w
    weekend nie ma mnie przy kompie.

    ad rem

    > Raz, że była to chyba firma handlowa -
    czyli [rawdopodobnie duża ilość handlowców. Czyli mnóstwo informacji, czyli
    krótko mówiąc - kłania się CRM. czyli zarządzanie kontaktem z klientami.

    >chcesz każdego magazyniera uszczęśliwić kompem?
    nie. każdy magazynier musi wiedzieć gdzie jest towar. każdy towar musi być
    zewidencjonowany. kierownik magazynu musi wiedzieć ile czego ma na stanie.
    kierownictwo musi wiedzieć jaki jest obrót materiałami.

    >A dwa, że z moich doświadczeń wynika [magazyny dużego Banku], że szybkość
    dostaw nie była kwestią
    > komputerów, ale Pana kupującego i transportu z magazynów - przy kilku
    oddzielnych magazynach
    > system kartkowy zdawał egzamin. Oczywiście mogli założyć kompy i
    > zamówienia spływały by zamiast 1 dnia w jedną minutę, ale Pan kupujący
    > realizował by zamówienie i tak z miesięcznym terminem czekania. ;)
    tu można by wylać wielką rzekę. wszystko zależy działalności, od sposobu
    pracy firmy.

    dostęp

    > To ty nie wiesz, że teraz najbezpieczniejsze i najsprawniejsze są
    > systemy "bezsieciowe". ;)
    tu się w pełni rozumiemy. czasem co poniektórym dałbym do ręki liczydło,
    kartkę papieru, ołówek i gumkę żeby się nauczyli podstaw :)

    > A wracając do meritum - w tej firmie były kompy, były bazy.
    pewnie nawet są :)

    > Może inaczej - zakładam, że Prokom projektując Płatnika stosuje
    > wszystkie najnowoczesniejsze procecedury, programy itd. - to naprawdę
    > nie kwestia tych "kwiatuszków" a ludzi, którzy przy tym pracują - można
    > mieć własną metodologię i zrobi się produkt lepszy od znanej firmy -
    > metodologie są cześciowo [!!!] dla bezmózgowców, którzy bez nich nawet
    > by nie wiedzieli jak się nazywają. ;)
    prostota informacji to podstawa. zresztą w dużych projektach nie da się
    współpracować bez sztywnych reguł

    > Bo nie ma internetu - nie załapałeś? ;)
    niestety złapałem

    > W dużych firmach kierownik naprawdę nie musi znać się zbytnio na temacie
    > - on musi umieć kierować ludźmi, wiedzieć jak jest zbudowany jego system
    > i umieć wyciagać wiedzę z innych. Dlatego jest kierownikiem.
    > A z ciekawości - jak rozumiem chcesz wprowadzić zasadę - nowy kierownik
    > co roku, bo program studiów się zmienia i stary już nie "nadąża"?
    nie. świat się zmienia i rozwija - kierowni też musi.
    zresztą - na jakimkolwiek stanowisku ktokolwiek by nie pracował, to jak się
    nie będzie rozwijał razem z firmą to firma nie będzie go potrzebować. to
    chyba logiczne. albo idziesz do przodu, albo nie. wybór należy do ciebie
    (obojętnie czy jesteś pracownikiem produkcji, biura, kierownikiem dyrektorem
    czy sprzątaczką)

    > Po ambicji czołgiem? ;) A już się czułem miło połechtany po ambicji,
    > kiedy przeczytałem że goście po szkółkach nie umieją stwierdzić dlaczego
    > dwa kompy się nie widzą [bo są w dwóch sieciach - fizycznie albo
    > domenowo] - ja, "pan od komputera" nie mam takich problemów.
    nie przejmuj się. mi się na informie udało skończyć tylko 2 lata. formalnie
    jestem taki "pan od komputera" po szkole średniej (ogólnokształcąca) a jakoś
    udało mi się pracować i z małymi, i z dużymi (chyba że firmy pokroju
    wielkiej piątki, tfu, czwórki nie zaliczysz do dużych)

    > musiałem umieć rozmawiać z ludźmi, zdiagnozować PRAWDZIWY problem i
    > jeszcze przekazać rozwiązanie w sposób akceptowalny dla ludzi. A jeśli
    dokładnie. dla racjonalnego rozwiązania potrzebna jest prawdziwa analiza a
    nie "panie, nie wiem co i ile sprzedaję i chciałbym w końcu nad tym
    zapanować. nawet nie wiem ile dokładnie zarobiłem na tym produkcie a ile
    straciłem na tamtym" i dobremu handlowcowi udaje się wcisnąc produkt np. za
    dwie duże bańki. Tak to jest, że w większości to handlowiec tłumaczy nabywcy
    co ten chce a nie na odwrót!

    > chodzi o podejście do informatyki - potrzymuję - wdrożenie nowego
    > systemu to ostatnie ogniwo zmian - samo posiadanie Win 2003 nic nie
    > zmieni [tylko to, że Panie zamiast pod budką z piwem będą przesiadywać
    > przed pasjansem].
    plan jest prosty:
    1. co chemy osiągnąć, czego już mamy za dużo a czego za mało (w przypadku
    informatyki chodzi oczywiście o informację)
    2. jakimi środkami dysponujemy i jakich spodzieway się zysków
    3. dogłębna analiza
    4. wybór metodologii
    5. wybór narzędzi
    6. wdrożenie rozwiązania

    > Tak na marginesie [ja tak lubię wtrącać] - moja ostatnia firma cierpiała
    > na manię kontroli - też myśleli, że wystarczy wdrożyć nowe systemy,
    > pozwalniać ludzi w oddziałach i git - tylko zapomnieli, że do ich
    > sprawozdawczości trzeba od pyty wprowadzania danych do systemu - a do
    > tego potrzebni są znów ludzie. ;)

    to na tym marginesie odpowiem (sic!)
    nowy system to nowe spojżenie na biznes. nowy, lepszy przepływ informacji.
    nowy, wydajniejszy sposób na pracę. ale nikt mi nie wmówi, że to sie wiąże
    tylko i wyłącznie ze zwolnieniami, bo to bzdura

    > Flyer
    gromax

    > --
    > Szukam roboty - zdolny i chętny, z doświadczeniem w łączeniu wody z
    > ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)
    na szczęście znalazłem robotę. ale dla odróżnienia też muszę łączyć wodę z
    ogniem i wykonywać niewykonalne. w chwilkę a maksymalnie dwie :(