PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] - Akademia Pana P.

  • 1. Data: 2003-10-15 13:17:02
    Temat: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: "AP" <...@w...pl>

    Napisze cos o firmie w ktorej pracowalem przez 3 lata na stanowisku
    programista.
    Programista bylem raczej tylko na papierze, glownie zajmowalem sie sprzetem
    i oprogramowaniem, czyli bylem chlopcem od komputerow.
    Jest to firma produkcyjno-handlowa, pracuje w niej ok 500 osob, posiada ok
    80-100 komputerow, dwa zaklady itp. posiada tez dzial informatyczny gdzie
    pracuje od 2 do 6 osob(3 lata temu bylo 6 teraz zostaly 2, kierownik i jego
    pracownik).
    W zasadzie cale oprogramowanie funkcjonujace w przedsiebiorstwie jest
    tworzone w foxBase, czyli systemie bazodanowy z . . . 1987 roku.
    Prezes, sekretariat nie posiadaj wogole komputerow.

    Przyklady:
    Dzial ksiegowosci, pracuje w ten sposob, ze jedna pani wprowada dane do
    systemu inna pani przychodzi do niej wczytuje na dyskietke to co ta pierwsza
    wklepala idzie z dyskietka do swojego kompa tam to wczytuje poczym drukuje
    inna pani zabiera od niej wydruki i przepisuje do excela, drukuje i
    przakazuje do nastepnej panie ktora wpisuje to i inne informacje do worda,
    drukuje i zanosi pani glownej ksiegowej. Wydruki sa dukowane duzymi
    fontanmi, bo pani glowna ksiegowa nie dowidzi, serio. W dziale ksiegowasci
    jest siec LAN ale szef dzialu informatycznego uwaza ze lepiej jest przenosci
    dane na dyskietkach, poza tym programy oparte na foxie i tak maja problemy z
    przenoszeniem danych w sieci.

    Poglady szefa dzialu informatycznego:
    Dos jest najlepszym na swiecie systemem operacyjnych a foxBase systemem
    bazodanowym.
    Windowsy uzywaja lamerzy.
    Kiedys bylo lepiej teraz jest gorzej a bedzie jeszcze gorzej, no ochyba ze
    wroca lata 80s a w raz z nimi dos.
    Siec jest niepotrzebna, bo wszystko mozna przeniesc na dystkietkach
    itp.

    Facet jest samoukiem i np nie ma pojecia o projektowaniu systemow, nie zna
    zadnych metodologi. Systemy projektuje w sposob ktory sam wymyslil.
    Programowac umie tylko w foxBase i Cobolu.
    W tej chwili pewnie siedzi i pisze nastepne programy w foxsie.

    Inne przyklady:
    Magazyn: System napisany w foxbase dziala na 386 w dosie
    Posiada 3 glowne tabele w kazdej jest info o przychodach i rozchodach, bo
    tak wygodnie jest przechowywac dane. Tak wiec usuniecie przychodu nie zawsze
    sie udaje albo powoduje usuniecie kilku naraz, tym bardziej ze tabele nie
    maja kluczy glownych. Projektant, czyli kierownik nie wie co to sa klucze
    glowne i nie zabardzo tez udaje mu sie tworzyc polaczenie miedzy tabelami.

    Tak wiec sa sytacje, ze pani w kadrach pracuje na pentuim 4 uzywajac jednego
    programu napisanego w foxbase(programy takie wykozystuja tylko 1mb ramu).
    A ktos inny prowadzi gospodarke magazynowa uzywac programu ktory ciagle gubi
    jakies informacje. Drukrka nie drukuje, bo jest stara a na nowa nie ma
    pieniedzy.
    Po calej firmie kraza plik dbf z danymi kadrowymi, ktore moza sobie przeglac
    np w NC.

    Wiosna tego roku firme odwiedzil facet z pewnego banku. Stwierdzi ze dane do
    jego banku powinny byc przygotowane w XML'u, kierownik zrobil oczy jak 5zl
    potem sie nas pytal co to takiego jest XML.

    itd, itd, itd, itd, itd.

  • 2. Data: 2003-10-15 13:35:19
    Temat: Re: [OT] - Akademia Pana P.
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    AP napisał(a):

    > itd, itd, itd, itd, itd.

    czy to firma panstwowa?

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 3. Data: 2003-10-15 13:42:18
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    AP...

    > Przyklady:

    Nie... no ubaw po pachy :))))

    Co to za firma? (przynajmniej tak ogólnie..., bez nazw)

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 4. Data: 2003-10-15 13:46:53
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    Ja też pracowałem w podobnej firmie tylko kierownikiem była kobieta, a
    programowało się w Clipperze.
    Wielkość firmy i ilość komputerów podobna. Problemy również.
    Baba ta nie wiedziała, że istnieje Windows NT, najlepszy system operacyjny
    dla niej to DOS.

    wm

  • 5. Data: 2003-10-15 13:50:04
    Od: "AP" <...@w...pl>

    > czy to firma panstwowa?
    Prywatna od kilku lat.
    Co ciekawe np pani glowna ksiegowa zarabia 10-15 razy wiecej od szeregowego
    pracownika biurowego(kolerzanka prezesa).Wiem, to bo tak jak wszyscy w tej
    firmie mialem dostep do danych placowych :)

    AP

  • 6. Data: 2003-10-15 13:50:59
    Od: "AP" <...@w...pl>

    > Nie... no ubaw po pachy :))))
    >
    > Co to za firma? (przynajmniej tak ogólnie..., bez nazw)
    Taka jedna z dolnego slaska :)

  • 7. Data: 2003-10-15 13:54:05
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    AP napisał(a):

    > Prywatna od kilku lat.

    to az dziw bierze, ze jeszcze nie padla... Moze maja mala konkurencje
    na rynku lokalnym. To tak samo, jak dowiedzialem sie, ze w pewnym
    Starostwie niby chca wprowadzic elektroniczny obieg dokumentow...a
    starosta i sekretariat nie korzystaja/nie maja(!) komputerow! 100 lat
    za epoka lodowcowa (zeby nie obrazac Murzynow :))

  • 8. Data: 2003-10-15 14:00:42
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    AP <...@w...pl> napisał(a):

    > Poglady szefa dzialu informatycznego:
    > Dos jest najlepszym na swiecie systemem operacyjnych a foxBase systemem
    > bazodanowym.

    A nie jest ? Przeciez wiadomo, że najlepszy system na świecie to taki, który
    znamy, zas najlepsza baza danych to taka, którą umiemy programować.

    > Windowsy uzywaja lamerzy.

    Windows jest do bani, bo kiepsko w nim chodzą bazy cliperowe. Nie znasz
    tego ?

    > Kiedys bylo lepiej teraz jest gorzej a bedzie jeszcze gorzej, no ochyba ze
    > wroca lata 80s a w raz z nimi dos.
    > Siec jest niepotrzebna, bo wszystko mozna przeniesc na dystkietkach

    Siec floppy - bardzo dobra i niezawodna. Zawsze działa.

  • 9. Data: 2003-10-15 17:07:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "AP" <...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tworzone w foxBase, czyli systemie bazodanowy z . . . 1987 roku.
    > Prezes, sekretariat nie posiadaj wogole komputerow.

    Akademia Pana Kleksa - mimo swej anachronicznosci i poslugiwaniu sie w
    codziennym zyciu bajkami - prosperowala znakomicie dopoki Golarz Filip (z
    konopii?) nie postanowil jej uszczesliwic na sile wynalazkami
    wyprzedzajacymi epoke...

    Generalnie maja wybor:
    1. Zatrudnia kogos kto wydlubie cos o tej samej funkcjonalnosci tyle, ze
    zracego wiecej zasobow, co za jakis czas i tak bedzie do wymiany.
    2. Zwolnic 1/4 pracownikow, zeby wdrozyc i utrzymac SAP'a, kolejna 1/4
    wymienic, zeby mial kto SAP'a obslugiwac.
    3. Nie przjemowac sie i zarabiac dalej pieniadze.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 10. Data: 2003-10-15 17:18:54
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    > W zasadzie cale oprogramowanie funkcjonujace w przedsiebiorstwie jest
    > tworzone w foxBase, czyli systemie bazodanowy z . . . 1987 roku.

    To tylko dowodzi, ze system foxBase jest dobrym systemem, skoro przez tyle
    lat nikt nawet nie pomyslal o zmianie oprogramowania, a w firmie nadal
    pracuje 500 osob....
    Do takich systemow nie potrzeba kilkunastu P4, 256MG RAM, kilkanastu
    licencji Windowsow, serwerow sql, itp - i co dziwne wszystko dziala - a o
    ile mniejsze koszta.....

    > Prezes, sekretariat nie posiadaj wogole komputerow.

    Widac, ze prezes jest bardzo zdolny i przedsiebiorczy - potrafi kierowac
    firma bez uzycia komputerow i jego firma zyje i nawet dobrze funkcjonuje.
    Popatrz, ile innych prezesow nie moglo zyc bez komputerow .... i juz nie sa
    prezesami.