PracaGrupypl.praca.dyskusje › NTG 30lat, Facet Zdaze zrobic studia i znal. prace?

  • 11. Data: 2002-05-02 16:36:51
    Temat: Re: NTG 30lat, Facet Zdaze zrobic studia i znal. prace?
    Od: No Name <v...@w...pl>

    winetu wrote:

    >(...)
    > Pewnie, ?e lepiej mie? ni? nie mie?, ale je?eli nie bardzo chcesz zmienia?
    > prace^, masz siln? pozycje^, a firma jest stabilna, perspektywiczna, przyjazna
    > itp.(...)

    Znam taką firmę, ewakuowałem się z niej dwa lata temu, patrzono na mnie
    jak na wariata. Parę miesięcy temu motywując to obniżką kosztów
    przeniesiono biuro z jednego miasta do drugiego wywalając z dnia na
    dzień 3/4 ludzi, niczego się nie spodziewających - dobrych wieloletnich
    wydajnych pracowników (firma zawsze miała zyski i bynajmniej nie tylko
    bilansowe). Znam też inną firmę, która była wielka, wspaniała i z
    perspektywami - pewnego dnia zaczęto zwalniać ludzi "na chybił trafił",
    bo okazało się, że zarząd za dużo ukradł, a załamanie rynku
    uniemożliwiło skompensowanie strat bieżącymi dochodami. Wykształcenia
    nikt nikomu nie zabierze - pracę - i owszem. Osoba z silną pozycją
    zawsze stanowi zagrożenie dla stojących wyżej - o tym też jest dobrze
    pamiętać.

    Dogbert

  • 12. Data: 2002-05-02 19:09:30
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >Jak myslicie,

    Zawsze warto uczyc się. Zarobki masz bliskie sredniej krajowej,
    nie powinieneś mieć problemu ze sfinansowaniem (chyba, ze
    robisz jakies skoki w boki... i masz duze koszty).
    Zreszta, sprobuj. zobaczysz jak jest i czy dasz rade - zrezygnowac
    ze studiow mozna zawsze.

  • 13. Data: 2002-05-02 19:38:41
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@p...onet.pl> napisał

    : Witam szanowna grupe. Tak mi sie poukladalo, ze dobiegam 30-tki i mam
    : srednie bez matury. Pracuje z a 1700 m-cznie w malej firmie. Jak myslicie,
    : zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Marne szanse. Co zrobisz, jak firma padnie (np. umrze właściciel, albo da
    się oszukać i zbankrutuje)? Jakie masz szanse na znalezienie innej pracy?
    Pamiętaj, że w życiu będziesz musiał nieraz zmieniać zawód. W Polsce papiery
    są niezmiernie ważne.

    --
    Jag

  • 14. Data: 2002-05-03 13:00:35
    Od: "Piotr" <a...@p...onet.pl>

    Dziękuję serdecznie wszystkim uczestników grupy za konstruktywną dyskusję
    nad tematem.
    Po wszystkich za i przeciw konkluzja nie jest daleka od dwuznaczności, i
    właściwie przeważa tylko szalę mojej dojrzewającej decyzji w oczywistym
    kierunku:) Trza się kurde uczyć... No metter what...
    Btw... Najgorsze, kiedy przy rozmowie kwalifikacyjnej pada jako pierwsze,
    lub jako drugie pytanie (zanim jeszcze zacznie się nawijkę o
    doswiadczeniu:):
    -kim pan jest z wykształcenia?
    -kosmitą:)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia i wytrwałości wszystkim uczestnikom
    grupy:)
    Piotr