PracaGrupypl.praca.dyskusje › firma studenta

  • 1. Data: 2002-05-01 06:22:16
    Temat: firma studenta
    Od: "Thc Drinker" <w...@p...onet.pl>

    witam,

    jestem studentem (zaocznym) i chcialbym zalozyc firme uslugowo-handlowa,
    mozecie mi napisac, z jakim kosztami to sie wiaze - oplaty skarbowe itp, i
    co bedzie, jezeli nic nie bede zarabial, czy wtedy tez bede musial placic
    podatki i inne zus'y

    pzdrv
    thc_dRinker

  • 2. Data: 2002-05-01 10:30:55
    Temat: Re: firma studenta
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "Thc Drinker" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co bedzie, jezeli nic nie bede zarabial, czy wtedy tez bede musial placic

    Zasada ZUSowania mowi, ze niezaleznie czy zarabiasz czy nie, i tak musisz
    placic. Chociaz nie wiem czy dotyczy to studentow, bo kiedys bylo tak (nie
    wiem czy jest nadal - moze ktos zweryfikuje), ze studenci i uczniowie do 26
    roku zycia nie placili ZUS. Moze to obowiazuje nadal - nie wiem.
    Oplaty - Urzad Gminy: ja placilem w grudniu 40 zlotych, od stycznia podobno
    jest to 100 zlotych,
    Urzad Skarbowy: za sama rejestracje (nadanie NIP) nic, ale jezeli
    rejestrujesz sie jako VATowiec, plaicsz 152 zlote na konto Urzedu Gminy
    (potwierdzenie rejestracji VAT to sie nazywa)
    Urzad Statystyczny: REGON free
    ZUS: sama rejestracja free, co miesiac placisz drobne ca. 600 zlotych.
    Bank: niektore banki pobieraja oplaty za zalozenie rachunku, niektore nie
    (rachunek bankowy jest obowiazkowy dla wszystkich podmiotow gospodarczych),
    rozne sa tez wysokosci oplat za prowadzenie rachunku, za przelewy i inne -
    to sobie musisz juz sam sprawdzic
    No i pieczatka - ok. 50 zlotych

    I to wszystko chyba. No, jeszcze co miesiac rozliczenia za skarbowa.

    Powodzenia.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-05-01 11:11:49
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > Zasada ZUSowania mowi, ze niezaleznie czy zarabiasz czy nie, i tak musisz
    > placic.

    min 560PLN na miesiąc (chyba jakoś tak)

> [...]
    26
    > roku zycia nie placili ZUS. Moze to obowiazuje nadal - nie wiem.

    uczniowie i studenci (do 26 roku życia) zatrudnieni na umowę zlecenie nie
    płacą ZUS-ale nie dotyczy to studenta/ucznia będącego właścicielem firmy

    sebur

  • 4. Data: 2002-05-01 14:03:39
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > min 560PLN na miesiąc (chyba jakoś tak)

    Ostatnia skladka to ca. 600 zlotych (za marzec).

    > uczniowie i studenci (do 26 roku życia) zatrudnieni na umowę zlecenie nie
    > płacą ZUS-ale nie dotyczy to studenta/ucznia będącego właścicielem firmy

    No, czyli juz mamy jasnosc.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 5. Data: 2002-05-01 14:22:04
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > uczniowie i studenci (do 26 roku życia) zatrudnieni na umowę zlecenie nie
    > płacą ZUS-ale nie dotyczy to studenta/ucznia będącego właścicielem firmy

    a studiow doktoranckich tez?

  • 6. Data: 2002-05-01 19:20:30
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > (rachunek bankowy jest obowiazkowy dla wszystkich podmiotow
    gospodarczych),
    > Pzdr.
    >
    > Marcin/.Barman

    Zapytam krótko: od kiedy tak jest?

  • 7. Data: 2002-05-01 19:52:45
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytam krótko: od kiedy tak jest?

    No, faktycznie drobne preklamanie, ktore wzielo sie z powszechnosci
    stosowania rachunkow bankowych w obrocie gospodarczym. Ustawa Prawo
    dzialalnosci gospodarczej mowi:

    "Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy stroną transakcji jest
    inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość należności lub zobowiązań
    przekracza równowartość 3000 EURO albo równowartość 1000 EURO, gdy suma
    wartości tych należności i zobowiązań powstałych w miesiącu poprzednim
    przekracza równowartość 10000 EURO, przeliczanych na złote według kursu
    średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego
    dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonywane są operacje
    finansowe"

    Tak wiec, jezeli dokonujesz operacji miesiecznie na 3000 Euro, albo wiecej -
    musisz miec rachunek bankowy. A, ze powszechne stalo sie stosowanie rachukow
    bankowych do wszelkich rozliczen miedzy firmami na duzo mniejsze kwoty, to i
    stad wzielo sie przeklamanie z mojej strony, za ktore przepraszam.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 8. Data: 2002-05-01 20:29:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 1 May 2002 21:20:30 +0200), "Cezary F."
    <c...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >gospodarczych),
    >Zapytam krótko: od kiedy tak jest?

    Mniej więcej od wtedy, gdy trzeba płatności do ZUSu i US odprowadzać z
    konta bankowego. O ile jeszcze zatwardziali zwolennicy RORów
    udowadniają, że w przypadku jednosobowej DG ZUS można z prywatnego
    konta, podatek z prywatnego, to na VAT żaden nie ma odpowiedzi i
    niestety do płacenia VATu wymagane jest konto firmowe.

    Nie wspomnę już o tym, że wyższe płatności (pow 3000 euro czy jakoś
    tak) obowiązkowo dokonuje się przelewami.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-05-01 21:24:22
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Mniej więcej od wtedy, gdy trzeba płatności do ZUSu i US odprowadzać
    > konta bankowego.

    No kto jak kto, ale Ty powinieneś to wiedzieć :-))
    Po tylu dyskusjach warto chyba przeczytać ten fragment ustawy.
    Nikt nie wymaga tam posiadania rachunku firmowego.
    Wymagają tylko bezgotówkowego rozliczenia, a to
    pozwala być "zatwardziałym" :-))))

> [...]
    > konta, podatek z prywatnego, to na VAT żaden nie ma odpowiedzi i
    > niestety do płacenia VATu wymagane jest konto firmowe.

    Akurat jestem tylko zwolennikiem niewciskania kitu, że trzeba mieć.
    Co do VATu zgoda, ale czy każdy jest VATowcem?

    > Nie wspomnę już o tym, że wyższe płatności (pow 3000 euro czy jakoś
    > tak) obowiązkowo dokonuje się przelewami.

    Ostatnio przyjąłem 4127 euro w gotówce.
    I nie złamałem żadnego prawa!
    (rachunek mam, ale okazał się mało przydatny :-))

    CEZ

  • 10. Data: 2002-05-02 10:07:20
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:msj0du0kg0aeeoujpq4t8b1ea885ivvh43@4ax.com...

> [...]
    > konta, podatek z prywatnego, to na VAT żaden nie ma odpowiedzi i
    > niestety do płacenia VATu wymagane jest konto firmowe.

    Inne podatki (z wyj. końcowych PIT 36, 37 itp) też nie wyjdą z ROR-u
    (tego pilnuje bank, spójrz na oprocentowanie ROR i kont firmowych).

    Kotewka
    k...@w...pl