PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zerwanie umowy o prace na czas okreslony - pytanie

  • 1. Data: 2002-05-02 19:28:49
    Temat: Zerwanie umowy o prace na czas okreslony - pytanie
    Od: abnegat <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chcialbym prosic o porade. Miesiac temu podpisalem z pracodawca umowe
    o prace na czas okreslony - 6 miesiecy. W umowie nie ma zadnej
    klauzuli dot. ewentualnego wypowiedzenia umowy, z kodeksu pracy wynika
    zreszta, ze przy takiej umowie nie ma czegos takiego jak
    wypowiedzenie.
    Tymczasem w chwili obecnej mam mozliwosc podjecia pracy w innej firmie
    na korzystniejszych warunkach - stad moje pytanie - w jaki sposob
    mozna zerwac taka umowe?
    Wiem, ze istnieje mozliwosc porozumienia stron, lecz co w przypadku,
    gdy pracodawca nie wyrazi na to zgody? Slyszalem o czyms takim, jak
    porzucenie pracy - na czym to polega, jakie niesie to za soba
    konsekwencje i jak w praktyce sie cos takiego przeprowadza?
    Z gory dziekuje za pomoc

    pozdrowienia
    abnegat

    ----------------
    http://republika.pl/abnegatos - Abnegaci 77
    http://cdeathmatch.w.interia.pl - Celebrity Deathmatch

    When I was a painter I painted you well
    Too bad I have to die

  • 2. Data: 2002-05-02 19:48:41
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "abnegat" <a...@p...onet.pl> napisał

[...]

    Może żądać pokrycia poniesionych strat. Z drugiej strony mądry pracodawca
    nie trzyma pracownika na siłę, bo po co mu pracownik, który nie chce
    pracować?

    --
    Jag

  • 3. Data: 2002-05-03 05:46:02
    Od: "Monika" <m...@w...pl.x>

    Uzytkownik "abnegat" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Tymczasem w chwili obecnej mam mozliwosc podjecia pracy w innej firmie
    > na korzystniejszych warunkach - stad moje pytanie - w jaki sposob

    Przeczytaj sobie art 30 KP, to jest art,., dotyczacy
    wypowiedzienia w róznych sytuacjach

> [...]
    > porzucenie pracy - na czym to polega, jakie niesie to za soba
    > konsekwencje i jak w praktyce sie cos takiego przeprowadza?

    Porzucenie pracy przez pracownika, najczesciej to art 52 Kp, a
    takie swiadectwo nie jest mile widziane u nastepnego pracodawcy, moze
    pomyslec skoro tam porzuciles prace u niego tez mozesz zrobic to samo..,

    > Z gory dziekuje za pomoc
    Nie ma za co...

    Pozdrawiam,
    Monika

  • 4. Data: 2002-05-03 13:03:43
    Od: No Name <v...@w...pl>

    abnegat wrote:

> [...]
    > klauzuli dot. ewentualnego wypowiedzenia umowy, z kodeksu pracy wynika
    > zreszta, ze przy takiej umowie nie ma czegos takiego jak

    Kaz.da; umowe; moz.na wypowiedziec'.

    > Tymczasem w chwili obecnej mam mozliwosc podjecia pracy w innej firmie
    > na korzystniejszych warunkach(...)

    Dlaczego pracodawca zawar? z toba; umowe; na czas okres'lony? Moz.e zapytaj
    sie;, czy jest zadowolony z ciebie i co be;dzie po tych 6 miesia;cach?

    Dogbert

  • 5. Data: 2002-05-04 09:31:11
    Od: "BHP-EKSPERT http://bhp.org.pl/" <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    Tak oczywiście że można rozwiązać taką umowę.
    Proszę wystąpić do pracodwcy z pismem /prośbą/o rozwiązanie umowy na mocy
    porozumienia stron.Prośbę proszę umotywować tym ,że znalazł Pan bardziej
    interesującą pracę.
    W zawartej umowie pracodawca nie umieścił klauzuli o wcześniejszym
    rozwiązaniu umowy ponieważ stosuje się ją tylko do umów zawieranych powyżej 6
    miesiecy.
    Oczywiście pracodawca może tylko dobrowolnie wyrazić zgodę na rozwiązanie
    zawartej przez strony umowy. Gdy nie wyrazi zgody trzeba odpracować 6
    miesiecy.
    Powodzenia

    Agencja Usług BHP BHP-EKSPERT
    www.bhpekspert.com

  • 6. Data: 2002-05-04 10:54:43
    Od: abnegat <a...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 May 2002 07:46:02 +0200, "Monika" <m...@w...pl.x> wrote:

    > Porzucenie pracy przez pracownika, najczesciej to art 52 Kp, a
    >takie swiadectwo nie jest mile widziane u nastepnego pracodawcy, moze
    >pomyslec skoro tam porzuciles prace u niego tez mozesz zrobic to samo..,

    Jak takie porzucenie pracy wyglada w praktyce??
    Czy pisze sie jakies pismo? Po prostu nie potrafie sobie wyobrazic jak
    sie cos takiego przeprowadza. I co konkretnie wpisane jest w
    swiadectwo pracy w takim przypadku?

    pozdrowienia
    abnegat

    ----------------

  • 7. Data: 2002-05-04 10:56:03
    Od: abnegat <a...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 May 2002 09:31:11 +0000 (UTC), "BHP-EKSPERT
    http://bhp.org.pl/" <b...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >Oczywiście pracodawca może tylko dobrowolnie wyrazić zgodę na rozwiązanie
    >zawartej przez strony umowy. Gdy nie wyrazi zgody trzeba odpracować 6
    >miesiecy.

    A jesli nie wyrazi zgody, to czy oprocz "odpracowania" pozostalego
    czasu istnieje jeszcze jakies inne wyjscie (porzucenie pracy)?

    pozdrowienia
    abnegat

    ----------------

  • 8. Data: 2002-05-04 16:13:23
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 May 2002 09:31:11 +0000 (UTC), "BHP-EKSPERT http://bhp.org.pl/"
    <b...@N...poczta.gazeta.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >W zawartej umowie pracodawca nie umieścił klauzuli o wcześniejszym
    >rozwiązaniu umowy ponieważ stosuje się ją tylko do umów zawieranych powyżej 6

    Naszła mnie taka myśl... A jak sytuacja wygląda, gdy to pracodawca chce
    rozwiązać umowę na czas określony < 6 mies., a pracownik nie chce się zgodzić
    "na porozumienie stron"? Czy pracownik w takiej sytuacji może liczyć na jakieś
    odszkodowanie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 9. Data: 2002-05-06 08:46:24
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "na porozumienie stron"? Czy pracownik w takiej sytuacji może liczyć na
    jakieś
    > odszkodowanie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy?

    To prawo obowiązuje obie strony. Pracownik ma nawet lepiej, bo prawie pewne
    ma wygranie w sądzie przywrócenie do pracy i wynagrodzenie za czas, kiedy
    pracy nie wykonywał, bo pracodawca nie wpuszczał go do firmy.
    Umowa na czas określony to jednocześnie lojalka dla obydwu stron i IMO takie
    było założenie ustawodawcy, że np. firma podpisuje kontrakt, że będzie przez
    3 wakacyjne miesiące pilnowała porządku na jakimś polu namiotowym i pod ten
    kontrakt zatrudnia ludzi. Wie, że na pewno będzie potrzebowała x ludzi na 3
    miesiące (nie dłużej i nie krócej). Jak ulał pasuje wtedy umowa na czas
    określony. Studentowi też może to dokładnie pasować. Ma pewną pracę na
    dokładnie określony czas.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-05-06 08:51:38
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Jak takie porzucenie pracy wyglada w praktyce??

    Po prostu nie chodzisz do pracy.

    > I co konkretnie wpisane jest w
    > swiadectwo pracy w takim przypadku?

    Po jakims czasie powinienes dostac swiadectwo pracy, ze umowa ulegla
    rozwiazaniu na mocy AFAIK art 52 par.1
    Bardzo prawdopodobne, ze dostaniesz tez pozew do sadu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedz www.google.com