PracaGrupypl.praca.dyskusje › NTG 30lat, Facet Zdaze zrobic studia i znal. prace?

  • 1. Data: 2002-05-02 09:41:20
    Temat: NTG 30lat, Facet Zdaze zrobic studia i znal. prace?
    Od: "Piotr" <a...@p...onet.pl>

    Witam szanowna grupe. Tak mi sie poukladalo, ze dobiegam 30-tki i mam
    srednie bez matury. Pracuje z a 1700 m-cznie w malej firmie. Jak myslicie,
    zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-05-02 10:07:46
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Jak myslicie,
    > zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Przede wszystkim przeanalizuj co (ile?) Ci to da i co (ile?) będziesz musiał
    stracić.

  • 3. Data: 2002-05-02 10:19:13
    Od: "AndrzejW" <a...@s...pl>

    "Piotr" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Zależy w jakiej branży pracujesz. Mi tak się poukładało, że minąłem 30-tke,
    i mam średnie z maturą.
    W obecnej chwili zarabiam b.dobrze, ale gdybym chciał zmienić pracę to na
    informatyka bez papierów nikt nawet nie spojrzy. Dlatego tłukę właśnie
    jakieś studia zaoczne - papier w życiu się zawsze przyda.

    Policz tak: masz jeszcze 35 lat pracy zawodowej przed sobą - to kupa czasu.

    Andrzej Wilkoszewski

  • 4. Data: 2002-05-02 10:47:52
    Od: "Friend" <h...@f...pl>

    Masz racje zawsze warto mięć papier.

  • 5. Data: 2002-05-02 11:01:34
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Friend" <h...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Masz racje zawsze warto mięć papier.

    Pewnie, że lepiej mieć niż nie mieć, ale jeżeli nie bardzo chcesz zmieniać
    pracę, masz silną pozycję, a firma jest stabilna, perspektywiczna, przyjazna
    itp. to warto rozważyć czy wykładać np. 20 000 na studia w ciągu pięciu lat
    i zażynać się czasowo, jeżeli to w obecnej firmie i tak nie zrobi wrażenia.
    Oczywiście jest jeszcze kwestia, kto ile ma kasy i czasu. Bo jeżeli z tym
    nie ma problemu to oczywiście robić.

  • 6. Data: 2002-05-02 11:16:07
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jak myslicie,
    > zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Pewnie, ze da rade. W mojej grupie na studiach (ekstern) bylo trzech
    czterdziestolatkow, a srednia wieku w grupie to ok. 30 lat. Spokojnie,
    jezeli mocno przysiadziesz, dasz rade. Chyba warto, ale na to sam sobie
    musisz odpowiedziec. Bo jezeli nie bedziesz do tego przekonany, to duzo
    szybciej zrezygnujesz (czego Ci nie zycze). A jezeli chcesz sie dalej
    rozwijac, to warto postudiowac. :o)
    Powodzenia.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-05-02 11:55:01
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Uzupelnic.Po 3 latach masz juz inz albo licencjata. W papierach zawsze dobrze
    wyglada, ze sie rozwijasz, a mala firma moze zrobic sie duza...i wtedy bedziesz
    mial kierownika z wyzszym byc moze, lub moze splajtowac...i wtedy zostajesz na
    srednim bez matury. U mnie w firmie siedza na helpdescu wlasnie koledzy ktorzy
    sa maocni praktycznie, ale maja slabiutkie papiery...a nie kazdy z nich z
    przyczyn rodzinno/finansowych jest w stanie to nadrobic.
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-05-02 12:02:32
    Od: "mroowka" <f...@p...onet.pl>

    Myślę,że warto,szczególnie jeśli studia miałyby się wiązać z obecną pracą.
    Moim zdaniem warto zastanowić się nad studiami on-line.
    W Polsce proponuje takie kształcenie(na poziomie) chyba jedynie PW i WSB w
    Nowy Sączu.
    W USA jest dużo zarówno studiów jako takich jak i kursów.1000,1500$ i wzwyż.
    Co ciekawe ceny często są niższe niż w Polsce :),nie wiem jak z
    poziomem -choć znając trochę Amerykanów,sądze,że
    dysponując trochę mniej utytułowaną kadrą,kształcą lepiej pod wzgledem tego
    co masz potem robić,czyli bardziej zawodowo.

    Użytkownik Piotr <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aar1mh$cse$...@a...dialog.net.pl...

  • 9. Data: 2002-05-02 14:39:15
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "winetu" <P...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Friend" <h...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie, że lepiej mieć niż nie mieć, ale jeżeli nie bardzo chcesz zmieniać
    > pracę

    "nie bardzo chcesz zmieniać pracę"????? dziś się chyba już nie pracuje do
    emertyury w jednej firmie?

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 10. Data: 2002-05-02 15:00:40
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Jak myslicie,
    > zacisnac i uzupelnic wyksztalcenie, czy trwac w obecnym stanie. Da rady?

    Oczywiście ze dasz rade. Rob mature, a potem licencjat. Dalej zobczysz.
    Masz ca.3 lata nauki przed soba i 35 lat pracy.
    Znajoma zaczeła robic licencjat jak miało 40-tke, teraz jest juz magisterka.
    I IMVHO zrobila sie troche "fajniejsza".
    Jesli pracujesz jako informatyk to pomysli o zarządzaniu.Studia łatwe,
    tanie, jest ich dużo a informatykowi ulatwiaja zrozumienie dlaczego w firmie
    jest tak a nie inaczej. Pozatem moga sie przydac gdy firma bedzie sie
    rozwijac.
    pozdr.
    svobo