PracaGrupypl.praca.dyskusje › Może nie jest tak źle...

  • 91. Data: 2003-07-25 11:38:21
    Temat: Re: Re: Może nie jest tak źle...
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    KrzysztofM <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał(a):

    > wiem, że pracownicy TPSA mają 50% zniżkę na przejazdy kolejowe - ale nie
    > wiem na jakiej zasadzie...

    Moze przewody od trakcji TPSA wykorzystuje jako swoje lacza i tak po
    partnersku obie firmy sie dogadaly :)) To by zreszta uzasadnialo jakos
    polaczen naszego wspanialego, narodowego operatora.

    Pzdr
    KI

  • 92. Data: 2003-07-25 11:51:20
    Temat: Re: Może nie jest tak źle...
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    // ciach //
    > żeby
    >
    > Dobrze zarabiający płacą 40% podatku. Nie każdego dobrze zarabiającego
    stać,
    > żeby za kilkanaście tysięcy $ założyć firmę w raju podatkowym i przenieść
    > tam kapitał. Unikać podatku nie ma jak - US się wyspecjalizowały w nękaniu
    > dobrze zarabiających. Nie płacą tylko najlepiej zarabiający.
    // ciach //

    tu się nie zgodzę mniej może płacić każdy. mam legalne sposoby żeby zamiast
    19, 30 lub 40 % podatku płacić 15. bez żadnych inwestycji. są też i inne
    sposoby, żeby płacić nawet 11% ale to nie jest temat na grupę. grunt że
    nawet przy 19 procentowym podatku jak zostaną ci w kieszeni 4%, to przy
    sumie np. 20000 zł masz w kieszeni 800 zł więcej.

    gromax

  • 93. Data: 2003-07-25 19:04:13
    Temat: Re: Może nie jest tak Ľle...
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Fri, 25 Jul 2003 10:42:10 +0200, gdy "Maxx"
    <m...@a...net> napisał:

    >Znam takich co prace by mogli miec od reki (ale im sie nie chce isc), siedza
    >na utrzymaniu rodzicow (nie mozna powiedziec, zeby Ci rodzice byli biedni),
    >a rejestruja sie jako absolwenci (po technikach czy liceach ekonomicznych) -
    >bo to przeciez XXXzl miesiecznie przez pol roku (czy ile tam teraz jest) za
    >frajer do kieszonkowego....

    to po technikum lub ekonomiku abswolwenci dostają zasiłek?
    a dlaczego nie po maturze i studiach?

    pzdr
    r.

  • 94. Data: 2003-07-25 20:18:17
    Temat: Re: Może nie jest tak Ąle...
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2003 18:40:30 +0200, "Maciek81"
    <N...@c...pl> napisał(a):

    >Realizm przede wszystkim - który wygląda jak najpesymistyczniejszy
    >scenariusz...
    >Obudź się - to Polska - nie zachód - jeszcze nie jest dobrze - dużo do
    >zrobienia

    Powiem jeszcze raz - moje zdanie na temat łatwości i trudności
    znalezienia pracy opieram na doświadczeniach własnych oraz,
    niewielkiego co prawda, grona znajomych. Nie wiem, co jest bardziej
    realne niż osobiste doświadczenie?
    Zdaję sobie sprawę, że bezrobocie jest duże i o pracę nie jest łatwo.
    Ale przekonałam się, że jej zdobycie _nie jest niemożliwe_. To czy
    realizmem w moim przypadku będzie zamartwianie się wysokością
    wkaźników bezrobocia, czy też korzystanie z szansy, jaką dostałam,
    tudzież satysfakcja z tego, że okazałam się na tyle zdolna i
    obiecująca, że mnie zatrudniono?

    Na zachodzie nie byłam, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby tam wszystko
    było takie proste i łatwe. W takiej Anglii czy Niemczech nie ma w
    ogóle bezrobotnych? Na każdego czeka odpowiednie miejsce pracy z
    wysokim wynagrodzeniem i innymi atrakcjami? Trudno uwierzyć...

    I z czego mam się obudzić? :) Właśnie zaczynam urlop, zamierzam
    przedwe wszystkim porządnie się wyspać ;)

    Pozdrawiam, Carrie optymistyczna

  • 95. Data: 2003-07-25 22:16:36
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Maciek81 napisał:

    > Państwowy sektor uzdrawiania martwych instytucji - tak. Nie neguj istoty
    > związków zawodowych - gdyby nie one pielęgniarki przy upadających szpitalach
    > nie dostałyby nic, podczas gdy lekarze na kontraktach brali kilkanaście
    > tysięcy miesięcznie. Węgiel i koleje to przykład zakładów, które przynoszą
    > starty i są ciężarem dla skarbu państwa - natomiast zlikwidować ich się nie
    > da - bo nie pozwoli na to żaden rząd (w ten sposób popełniłby samobójstwo
    > polityczne - jak Wałęsa likwidujący PGRy). Póki co strajki i dopłaty do
    > nierentownych kopalń i kolei.

    Znów sie troche nie zgodzę w odniesieniu do kolei - niedochodowe są tzw.
    koleje regionalne dowożące głownie ludzi do pracy i szkół. Ciekawe jak
    by wyglądał np. rynek pracy w Warszawie, gdyby nie tysiące ludzi
    dojeżdżających z okolicznych miasteczek. Prorokuję, że za 800 zł. w
    Warszawie nawet by nie znaleźli młodszego kiblowego. I nie ma co się
    oszukiwać - transport autobusowy nie jest w stanie przejąć tej ilości
    ludzi, chociażby z racji braku dróg o odpowiedniej przepustowości na
    taką zabawę [te też buduje sie z podatków]. Dodatkowym plusem mobilności
    za pomocą kolei jest to, że gminy macierzyste dla zatrudnionych mają z
    nich własne dochody a nie wydatki na zasiłki. Faktem jest jednak, że
    Warszawa, która czerpie dochody z pracodawców, mogła by się dołożyć
    bardziej do pociągów, zamiast budować idiotyczny tunel obok Wisły za
    ponad 200 mln złotych [a wystarczyło walnąć głupi wiadukt lub kruciuśki
    tunel ;)].

    Flyer

  • 96. Data: 2003-07-25 22:37:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > by wyglądał np. rynek pracy w Warszawie, gdyby nie tysiące ludzi
    > dojeżdżających z okolicznych miasteczek. Prorokuję, że za 800 zł. w

    Mieszkaliby w Warszawie, albo firmy przeniosłyby sie w teren. To drugie
    wpłynęłoby na korzystnie zmniejszenie łapownictwa. Dojeżdzają nowobogaccy
    emigranci jak i biedni, którzy poza warszawą mieszkają od zawsze. Dotowanie
    biednych jeszcze ma jakiśtam sens, ale bogatych?

    > bardziej do pociągów, zamiast budować idiotyczny tunel obok Wisły za
    > ponad 200 mln złotych [a wystarczyło walnąć głupi wiadukt lub kruciuśki
    > tunel ;)].

    No właśnie. Kiedy napisałem na innej grupie, że za ten idiotyczny tunel
    powinni odpowiadać nie tylko politycy, co było dla nich oczywiste, ale i
    fachowiec, który most Syreny z jednopoziomowym skrzyżowaniem z Wisłostradą
    zaprojektował, zostałem obrzucony pomyjami i skazany na banicję. Jak
    myslicie, czy na coś takiego jak etykę czy honor inzynierski jest jeszcze
    miejsce w tym wyscigu szczurów?

  • 97. Data: 2003-07-26 01:13:28
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "MC" <m...@g...pl> writes:

> [...]
    > zaprojektował, zostałem obrzucony pomyjami i skazany na banicję. Jak
    > myslicie, czy na coś takiego jak etykę czy honor inzynierski jest jeszcze

    niektorzy go maja, bo po prostu tak zostali wychowani, i jesli cos
    swiadomie spieprza, bo dostana kupe kasy to czuja sie normalnie zle.

    wciaz sa jeszcze tacy inzynierowie, lekarze czy prawnicy, ale gina w
    tlumie partaczy.

    skad tylu partaczy? bo moga partaczyc.

    jak lekarz w usa spieprzy operacje z powodu wlasnej niekompetencji to
    jest pewien, ze pacjent badz jego rodzina poda go do sadu i zasadza
    takie odszkodowanie, ze sie nie pozbiera.
    Tak wiec staraja sie nie partaczyc, bo partaczenie oznacza koniec ich
    kariery i wielkie szkody finansowe.

    zero odpowiedzialnosci za skutki wlasnej pracy, bledow i zlych
    poczynan sprawia, ze ludzie czuja sie bezkarni; zrobia dobrze czy
    zrobia zle - co za roznica, skoro zaplaca w zasadzie tyle samo a
    konsekwencji sie zadnych nie poniesie?

    to po co sie maja wysilac, skoro mozna mniejszym kosztem dostac to
    samo?

    niestety, ale sprawne sadownictwo to podstawa funkcjonowania calego
    panstwa.
    bolesne skutki odczuwaja wszyscy - niestety w Polsce jakos nikt nie ma
    ochoty cos z tym zrobic :(

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 98. Data: 2003-07-26 08:51:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    MC napisał:

    > Mieszkaliby w Warszawie, albo firmy przeniosłyby sie w teren.

    Niezbyt sensowne rozwiązanie - co prawda siła robocza niby tańsza, ale
    wystarczy drugie wiekszy zakład w okolicy, żeby okazało się, że nie ma
    kogo zatrudniać. Zresztą czytam co poniedziałek ogłoszenia w GW i jakoś
    największy kłopot z ludźmi mają firmy w Grodzisku Maz., Pruszkowie,
    Jankach, Markach.

    > wpłynęłoby na korzystnie zmniejszenie łapownictwa. Dojeżdzają nowobogaccy
    > emigranci jak i biedni, którzy poza warszawą mieszkają od zawsze. Dotowanie
    > biednych jeszcze ma jakiśtam sens, ale bogatych?

    Ale to nie ma znaczenia - czy nowobogaccy, czy biedni - ich dojazd do
    Warszawy wpływa na to, że Warszawa dostaje podatki od firm tu
    działających, a jednocześnie ich macierzyste gminy też dostają podatki
    od osób zatrudnionych - nie dość, że układ korzystny w skali mikro, to
    jeszcze w skali makro przychody rozkładają się na większą ilość
    podmiotów. Kolej jest wszędzie dotowana, nawet chyba w USA [oczywiście
    nie przejazdy towarowe] i od zawsze była motorem rozwoju miejscowości
    leżących przy jej szlaku.

> [...]
    > zaprojektował, zostałem obrzucony pomyjami i skazany na banicję. Jak
    > myslicie, czy na coś takiego jak etykę czy honor inzynierski jest jeszcze

    Nie Syreny tylko Świętokrzyski, jeżeli chodzi o ścisłość - muszę
    przyznać, że prosty wiadukt, bez rozjazdów zburzył by "piękno widoku" na
    Wisłę i na sam most, ale wystarczył by wykop jak na Trasie
    Łazienkowskiej pod Alejami Niepodległości. Zresztą sam most i tunel, to
    głównie polityczne popisy UW i PO [ciekawe co też by walnęli POwiacy,
    gdyby doszli do władzy - kosmodrom?] ;).

    Flyer

  • 99. Data: 2003-07-27 10:45:23
    Od: "Ptasie Radio" <i...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr "Nygus"" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W rodzinie żony, człowiek potrzebował szybko zbudowac serwis internetowy z
    > prawdziwego zdarzenia. Koszt - wiem, bo siedzę w "branży" - nie powinien
    > przekroczyć 4.000 zł. Jednak nie było chętnych na pracę przez 14 godzin na
    > dobę.

    Ja się nie dziwię. 14 godzin na dobę to jest praca bez przerwy od 8 rano do
    22 wieczorem. I to jescze programowanie, czyli nieustanna koncentracja. Jaką
    jakość będzie miał tak tworzony kod?
    Czy coś by się stało, gdyby serwis powstał 5 dni później?

    Pozdrawiam,
    Ptasie Radio

  • 100. Data: 2003-07-28 05:29:07
    Od: m...@o...pl (maik)

    Witam,

    Czytając posty w tym temacie, odnoszę wrażenie, że jest tu miejce
    tylko na skrajności: albo jest dobrze, albo jest beznadziejnie.
    IMHO obie strony mają częściową rację. Powiedzmy sobie szczerze, że
    nie każdy ma szansę znaleźć odrazu pracę. Nawet wtedy gdy ma duże
    umiejętności itd. Zależy to jeszcze od jego sytuacji np. miejsca
    zamieszkania. Oczywiście, ktoś może powiedzieć: to niech jedzie np. do
    Warszawy. No dobrze, a gdzie on będzie mieszkał? Skąd ma wziąść
    pieniądze na czynsz? Oczywiście można mnożyć takie wytłumaczenia.
    Jedne będą prawdziwe a inne będę po prostu usprawiedliwianiem samego
    siebie.

    Osobiście, bardziej skłaniam się ku stwierdzeniu, że dla chcącego nic
    trudnego. Jednak nie można tego rozumieć dosłownie. Czasami naprawdę
    ludziom rzucane są kłody pod nogi i jest im ciężko.

    Teraz napiszę coś co być może rozwścieczy wiecznie narzekających.
    Ciekawi mnie skąd korzystacie z internetu? i jak często? Właściwie to
    skąd macie na to pieniądze? Kawiarenka? Modem? Stałe łącze? To
    wszystko kosztuje. Obawiam się (a znam takich), ze wśród wiecznie
    narzekających są również takie osoby, które skończyły średnią/studia i
    siedzą sobie spokojnie w domku. Rodzice za wszystko płacą, a dzieci
    szukają pracy. Kupią Wyborczą i coś jeszcze. Zarejestrują się w kilku
    serwisach. Przeglądną codziennie kilka ogłoszeń o pracę, wyślą swoje
    listy motywacyjne (skopiowane ze stron), i to wszystko. Słyszą też, że
    koleżance/koledze rodzice załatwili pracę. Później narzekają,
    że wysłali już X ogłoszeń i nikt im nie odpowiedział. Wg nich liczą
    się tylko znajomości. No i bardzo często nie "inwestują" w siebie.

    Podsumowując.

    Obie strony mają trochę racji. Jednak każda ze stron widzi tylko
    pewien fragment (pkt widzenia zależy od pkt siedzenia). Widzą
    fragmenty i próbują mówić jak wygląda całość. Nie, tak się nie da. To
    po prostu nie ma sensu. Powoduje tylko wzajemne "najeżdanie" na
    siebie. Dlaczego zamiast pisać: "Nie Ty nie masz racji. Jest
    beznadziejnie" nie zastanowić się: "Ok, ten facet mówi, że jest
    dobrze. Może ja coś robię nie tak?,a Może rzeczywiście jest inaczej?
    Ciekawe gdzie on pracuje/mieszka?" IMHO, drugi sposób jest lepszy. Bo
    widać w nim zalążki kontaktu. Można sensownie porozmawiać. Dzięki temu
    może uda się dowiedzieć jakie firmy, szanują swoich pracowników, a
    jakie ich olewają. W jakim rejonie jest źle a w jakim lepiej.
    Więcej z tego będzie pożytku, niż z prostego stwierdzenia:
    "Ty Baranie. Nic nie rozumiesz. Jest tragicznie/świetnie"

    Pozdrawiam,
    --
    maik
    mailto:m...@o...pl