PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoże nie jest tak źle... › Re: Może nie jest tak źle...
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Może nie jest tak źle...
    Date: Sat, 26 Jul 2003 10:51:01 +0200

    MC napisał:

    > Mieszkaliby w Warszawie, albo firmy przeniosłyby sie w teren.

    Niezbyt sensowne rozwiązanie - co prawda siła robocza niby tańsza, ale
    wystarczy drugie wiekszy zakład w okolicy, żeby okazało się, że nie ma
    kogo zatrudniać. Zresztą czytam co poniedziałek ogłoszenia w GW i jakoś
    największy kłopot z ludźmi mają firmy w Grodzisku Maz., Pruszkowie,
    Jankach, Markach.

    > wpłynęłoby na korzystnie zmniejszenie łapownictwa. Dojeżdzają nowobogaccy
    > emigranci jak i biedni, którzy poza warszawą mieszkają od zawsze. Dotowanie
    > biednych jeszcze ma jakiśtam sens, ale bogatych?

    Ale to nie ma znaczenia - czy nowobogaccy, czy biedni - ich dojazd do
    Warszawy wpływa na to, że Warszawa dostaje podatki od firm tu
    działających, a jednocześnie ich macierzyste gminy też dostają podatki
    od osób zatrudnionych - nie dość, że układ korzystny w skali mikro, to
    jeszcze w skali makro przychody rozkładają się na większą ilość
    podmiotów. Kolej jest wszędzie dotowana, nawet chyba w USA [oczywiście
    nie przejazdy towarowe] i od zawsze była motorem rozwoju miejscowości
    leżących przy jej szlaku.

    > No właśnie. Kiedy napisałem na innej grupie, że za ten idiotyczny tunel
    > powinni odpowiadać nie tylko politycy, co było dla nich oczywiste, ale i
    > fachowiec, który most Syreny z jednopoziomowym skrzyżowaniem z Wisłostradą
    > zaprojektował, zostałem obrzucony pomyjami i skazany na banicję. Jak
    > myslicie, czy na coś takiego jak etykę czy honor inzynierski jest jeszcze
    > miejsce w tym wyscigu szczurów?

    Nie Syreny tylko Świętokrzyski, jeżeli chodzi o ścisłość - muszę
    przyznać, że prosty wiadukt, bez rozjazdów zburzył by "piękno widoku" na
    Wisłę i na sam most, ale wystarczył by wykop jak na Trasie
    Łazienkowskiej pod Alejami Niepodległości. Zresztą sam most i tunel, to
    głównie polityczne popisy UW i PO [ciekawe co też by walnęli POwiacy,
    gdyby doszli do władzy - kosmodrom?] ;).

    Flyer