PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow

  • 71. Data: 2003-11-23 23:54:23
    Temat: Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    (ciach)
    Sorry, ze wszystko wycialem, ale nie chcialem przytaczac calosci - po prostu
    trafiles w sedno.
    Podpisuje sie pod Twoim postem wszystkimi dwoma rekami ;-)

    PiotrG

  • 72. Data: 2003-11-24 00:02:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031122011040.00079b99.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    Ano to, ze przyjecie na próbe uwazasz za metode najlepsza a mimo to
    wychwalasz robienie testów, chociaz ich przydatnosc szacujesz na
    kilkadziesiat (dalej nie wiem, 20 czy 80) procent. Dla mnie egzaminowanie w
    rodzaju zrób typowe zadanie dla przyszlego stanowiska pracy to szukanie
    sprawnych wyrobników. Oczywiscie w firmie, gdzie sprawny wyrobnik awansuje
    coraz wyzej artystów nie trzeba, ale jest to widzenie krótkowzroczne i w
    efekcie skutkuje tym czym jest srednia polska firma, zwykle bezradna wobec
    szybszych zmian na rynku.

    Porównaj przyjmowanie do pracy z rekrutacja na studia. Od czasu jej
    wprowadzenia tocza sie nieustajace dyskusje, teraz troche ciszej, bo
    uczelnie same ustalaja kryteria, co nie znaczy, ze kwestie sporne zostaly
    rozstrzygniete. Sprawa nie jest prosta, a napewno nie ogranicza sie do
    wykonania kilku podstawowych zadan.

  • 73. Data: 2003-11-24 00:13:42
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Nie do konca, sa rozne czynniki, ale zarzadzanie jest chyba
    > najwazniejszym.
    Nie zawsze. Wszystko zalezy od rodzaju dzialalnosci.
    Opisalem to w poscie w innym watku tego tematu, ale np.
    nie powiesz mi chyba, ze trema (=stres) znanego aktora
    wynika ze zlego zarzadzania?
    Stres towarzyszy wykonaniu kazdego nietrywialnego zadania,
    ktore da sie spieprzyc (a da sie spieprzyc chyba wszystko ;-).

    > Jesli uwzasz, ze to nie jest zle zarzadanie to ja nie rozumiem. Albo
    > bierze sie wiecej pracownikow, albo mniej zadan. Jesli ktos nie moze sie
    > skupic na problemie od ktorego zalezy taki kontrakt bo musi rozwiazywac 2
    > dodatkowe, to jest to tragiczne zarzadzanie.
    Nie rozumiem - czy widziales, co potrafia zrobic z najlepszych
    harmonogramow klienci? Ano papier toaletowy. I b. czesto tak robia.
    I z tego wynikaja opisywane wyzej problemy - oczywiscie, mozna
    zatrudnic drugie tyle personelu, wtedy bedzie spokojnie i komfortowo,
    ale - ojej - wynik finansowy gorszy? Mniej kasy na premie dla ludzi?
    Dlaczego, kto zgadnie?
    Wiesz, wole miec wieksza premie i robic nawet 3 rzeczy na raz, niz
    siedziec za "podstawe" i miec duzo czasu.

    > Mozna chciec, a i tak sie nie da. Poza tym prezes bierze za to wiecej
    > kasy, jest to jego firma wiec dla niego moze (nie musi) byc drugim domem.
    > Pracownik podpisuje umowe na osiem godzin wiec nie ma obowiazku siedziec
    > za darmo dluzej.
    Nie ma. Pracodawca nie ma takze obowiazku wyplacac mu premii uznaniowych.

    > Inaczej sprawa wyglada gdy za te dodatkowe godziny
    > dostanie kase za nadgodziny, premie za zwiekszony zysk firmy.
    Inaczej.

    > A ja siedze
    > po godzinach bo sie chce nauczyc nowych rzeczy
    Bardzo dobry (i chyba najlepszy powod)
    > ale to jest dobre na
    > poczatek, jak juz sie naucze to dlaczego mam zostawac po godzinach za
    > darmo.
    Tzn. uwazasz ze dojdziesz do momentu, w ktorym bedziesz wiedzial wszystko?
    I nie bedzie juz nic nowego? Ciekawego?
    Mi sie caly czas nie udaje ;-)

    > Do pracy przychodzisz zarabiac pieniadze a nie dla przyjemnosci.
    Racja. Idealem jest, jesli za przyjemnosc ci placa. I, wbrew pozorom,
    jest to mozliwe - po prostu trzeba lubic swoja prace.

    > Celem firmy jest pomnarzec dochody.
    Oczywiscie - to cel nadrzedny.

    > Chyba, ze wierzysz w jakas misje
    > firmy, ale to chyba tylko organizacje charytatywne
    I tu sie mylisz. Nawet sobie nie wyobrazasz, jak nakreca ludzi (od
    "szeregowych" po dyrektorow) swiadomosc, ze firma kosi coraz wieksza kase
    i robi sie coraz wieksza. Mowie oczywiscie o realiach, nie o budowaniu
    "fikcyjnej" swiadomosci sukcesu przez management firmy. Oczywiscie taka
    swiadomosc moze byc "podpierana" praktycznie, np. premiami.

    > Generalnie celem firmy jest zaracieac pieniadze dla
    > wlasciciela, a celem pracownika zarabiac dla siebie.
    Zarobisz wiecej dla wlasciciela => zarobisz wiecej dla siebie.
    Przeciez to wlasciciel Ci placi, nie jego wujek.

    PiotrG

  • 74. Data: 2003-11-24 01:30:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba Florczyk" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Doksztzłacanie i samokształcenie to jest kwintesencja pracy! To o to tak
    > naprade chodzi, jesli mozesz uczysz sie od kolegów, jesli juz ich
    przerosles
    > albo nikt nie jest ci w stanie pomóc to masz: helpy, szkolenia,
    > dokumentacje, www!

    Gdyby to była prawda już dawno wszystkie szkoły zostałyby zamknięte. A
    studia? Po co, skoro "mozesz uczysz sie od kolegów", a potem masz "helpy,
    szkolenia,
    dokumentacje, www!". O ich poziomie przez litość nie wspomnę. Studia też nie
    imponują poziomem, ale przynajmiej masz jakis alternatywny punkt widzenia.

    > Btw: Kiedys w polsce, za dawnych czasow było takie prawo iż położną nie
    > mogła zostać kobieta która nie miała dzieci, nie wiem jak to jest dziś,
    ale
    > uważam ze ktos genialnie to wymyślił. I wlasnie o to chodzi, to jest cała
    > kwintesencja.

    To jest faktycznie kwintesencja dreptania w miejscu.

    > Na studiach jestes teoretykiem a w pracy praktykiem i nie
    > mozesz liczyc na to ze ktos przyjdzie i paluszkiem wskaze ci co i jak masz
    > zrobic.

    Właśnie do tego potrzebne sa szersze horyzonty, których nie uzyskasz
    studiując dokumentacje i helpy jedynie słusznej firmy.

  • 75. Data: 2003-11-24 11:26:05
    Od: "Kuba Florczyk" <c...@p...onet.pl>

    > Gdyby to była prawda już dawno wszystkie szkoły zostałyby zamknięte. A
    > studia? Po co, skoro "mozesz uczysz sie od kolegów", a potem masz "helpy,
    > szkolenia,

    Powtórze to co napisałem wcześniej: "na studiach jestes teoretykiem a pracy
    praktykiem". Studia maja zbudowac podwaliny pod prace która chcesz
    wykonywac, wiedze teoretyczna ktorą na pewno wykorzystasz w pracy. Teraz
    zakumałes o co mi chodzi?

    > dokumentacje, www!". O ich poziomie przez litość nie wspomnę.

    No to sorry... ale zapraszam dla przykładu na
    java.cun.com
    msdn.microsoft.com

    Nie wymieniam sitów specjalistycznych, w konwensji: www.codeproject.com, ect

    Jeśli uważasz że poziom akurat tych dwóch sitów jest niski ... no to chyba
    nie mamy o czym rozmawiać.

    >Studia też nie
    > imponują poziomem, ale przynajmiej masz jakis alternatywny punkt widzenia.

    Z tymi studiami to się zgadzam.

    > ale
    >
    > To jest faktycznie kwintesencja dreptania w miejscu.

    Niekoniecznie dreptania w miejscu. Nie każdy z nas ma w soim grafiku
    zapisane zmieniać prace conajmniej raz na dwa lata. Niektórzy lubią to co
    robią i nawet w dzisiejszych czasach od początku są w jednej firmie.

    > Właśnie do tego potrzebne sa szersze horyzonty, których nie uzyskasz
    > studiując dokumentacje i helpy jedynie słusznej firmy.

    Ale niekoniecznie potrzebujesz studia aby poszerzać swoje horyzonty.

    kuba

  • 76. Data: 2003-11-24 11:29:58
    Od: "Kuba Florczyk" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > drugiego powodu - zwolniony pracownik nie obgaduje ich, nie wymyśla bzdur
    na
    > temat poprzedniej firmy i czuje się lojalny. Proste choć kosztowne.
    > Po drugie, zwalniając człowieka bez powodu możesz się liczyć z wytoczeniem
    > przez zwolnionego procesu przeciwko firmie. Za utratę zarobków. A
    > amerykańscy prawnicy bezwzględnie wykorzystują możliwość zarobienia.
    > Za mordę to ty możesz trzymać człowieka, który nie potrafi się podpisać,
    > skończył 3 klasy podstawówki i co najwyżej może dostać pracę na czarno.

    Wszystko fajnie, tylko jaki procent z nas pracuje w dużych, poważnych,
    zagranicznych konceranch, które przejmują się swoim wizerunkiem?
    Natomiast jakby nie chodziło mi o sposób zwalniania a podejście polaków do
    tego faktu.

    kuba

  • 77. Data: 2003-11-24 12:20:42
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bpr1nf$j8c$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > zasadami sztuki, tylko o tym jak bywa. Podany przykład - to fakty.
    > Miałem pewnego czasu interwencję w firmie gdzie jest nawet więcej niż
    > 300 maszyn (koło 350 końcówek, nie licząc serwerów w serwerowni) gdzie
    > pier*nął kopytami do góry serwer domeny i nie byo serwerów BDC. Było to
    > mniej więcej o 13:13, w sensie : środek dnia. I to tak się wyp*, że heja
    > ! ... Zjarała mu się płyta główna czy coś takiego, totalny dead.
    >
    > Co do procedur - tak. Oczywiście że tak. Tylko do tego trzeba mieć
    > porządnie zrobiony dział IT. Dalej nie będę komentował, bo musiał bym

    Nie przesadzajcie - szef nie jest swieta krowa!
    Opracujcie rozwiazania, jesli nie zaakceptuje zaproponujcie na wyzszym
    szczeblu (dobrze uzasadnione - ekonomicznie). Szef albo Was wyrzuci
    z roboty, albo sam wyleci. Znacie zasade Petera?
    (urzednik dotad awansuje, poki osiagnie prog swojej niekompetencji.
    a czy taki szef to nie skostnialy "urzednik")

    Osobiscie zrezygnowalem ze swoich pomyslow tylko raz - szefem byl wlasciciel
    i preferowal piracenie oprogramowania (to byl prawnik, wiecie jak to jest z
    prawnikami).
    Zwolnilem sie z pracy :-)))) nie bede okradal kolegow po fachu!
    No ale to bylo 10 lat temu -mozna wspominac ze smiechem!

    Zdrowka - Wojtek H.

  • 78. Data: 2003-11-24 12:27:27
    Temat: Re: (dlugie) Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik PiotrG <p...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bprh0o$3ig$...@a...news.tpi.pl...
    > Mimo, ze ten watek dyskusji nie "jest moj", chcialbym troszke skomentowac
    > Twoj post.
    > Odnosze wrazenie, ze reprezentujemy "przeciwne bieguny" modelu dzialania,
    > i choc masz duzo racji, prawda zapewne lezy po srodku (jak zwykle
    zreszta).
    > Wynika to zapewne z faktu, ze nie uwzgledniasz sfery
    uslugowo/wdrozeniowej,
    > ale o tym pozniej.

    Przykro mi Piotrze, mialem nadzieje ze masz _podstawowy_ instynkt
    samozachowawczy...
    Jako swiezy absolwent (albo nieswiezy _bez_ przemyslen) wiesz, ze jesli ktos
    nie wie o czym mowi to podrapie innych za krytyke zanim sie przyzna
    do niewiedzy - nie tylko na pl.praca.dyskusje... Ale robic to na koncie
    firmy???
    Naprawde - zatracenie instynktu samozachowawczego!!!

    Oczywiscie ze CALKOWICIE rozne poglady - ja jestem zwolennikiem
    rozwiazan propagowanych przez prof. Bliklego (znasz? odpowiedz,
    ciekawym bardzo! - powiedz chociaz _kim_ jest prof. Blikle, bo jego zasad
    nie znasz jak widac, choc to nasza [ok, moja - informatyczna] branza)

    Dalej nie komentuje - chcialem Ci odpowiedziec, ale to Twoja firma powinna
    z Ciebie zrobic szefa (ciagle zakladam, ze nie konfabulujesz, wystepujesz
    oficjalnie pod kontem firmowym i oferujesz "prace" ) - a to kosztuje.
    O konfabulacji swiadczy neznajomosc roznic miedzy pracodawca
    a "pracownikim swojego pracodawcy, ktory szuka dla niego nowych
    pracownikow".
    To sa podstawy egzystencji!
    <Troll Warning!!!>

    Tylko po co tutaj? Zapraszam na inne listy - kompleksy?
    jakies religijne, pl.pregierz czy inne - nie siej idiotycznej propagandy!

    w takj sytuacji jestes dla mnie "robotnikiem umyslowym
    chorym na megalomanie".

    Wybacz -pisales naprawde smieszne rzeczy, ale albo firma wysle Cie na
    zupelnie podstawowe szkolenia, albo niedlugo bedziesz w sytuacji tych,
    z ktorych sie smiales (szukajacych pracy).

    Zdrowka - Wojtek H.

  • 79. Data: 2003-11-24 15:30:36
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Przykro mi Piotrze, mialem nadzieje ze masz _podstawowy_ instynkt
    > samozachowawczy...
    > Jako swiezy absolwent (albo nieswiezy _bez_ przemyslen)
    Przykro mi, ze tak mnie oceniasz - no coz, Twoje prawo.
    Nie jestem swiezym absolwentem i mam sporo przemyslen, czasem nawet
    docenianych przez innych (ale nie przez wszystkich, jak widac ;-) ).

    > wiesz, ze jesli ktos
    > nie wie o czym mowi to podrapie innych za krytyke zanim sie przyzna
    > do niewiedzy - nie tylko na pl.praca.dyskusje... Ale robic to na koncie
    > firmy???
    Kompleksy? Tez tak mozesz ;-)

    > Naprawde - zatracenie instynktu samozachowawczego!!!
    Naprawde - nie rozumiem, o co Ci chodzi...

    > Oczywiscie ze CALKOWICIE rozne poglady - ja jestem zwolennikiem
    > rozwiazan propagowanych przez prof. Bliklego (znasz? odpowiedz,
    > ciekawym bardzo! - powiedz chociaz _kim_ jest prof. Blikle,
    Prezes firmy A.Blikle Sp. z o.o., reszte znajdz w internecie - Google Twoim
    przyjacielem ;-)

    > bo jego zasad
    > nie znasz jak widac,
    Uznajesz je za jedyne szluszne? Tak po prostu - wszechswiat i wokolo nic?

    > choc to nasza [ok, moja - informatyczna] branza)
    Ok. Twoja. Szkoda, ze dostrzegasz tylko to, co chcesz widziec.
    Twoja sprawa (w zasadzie mozna by napisac: "Twoja strata", ale po co?)

    > Dalej nie komentuje - chcialem Ci odpowiedziec, ale to Twoja firma powinna
    > z Ciebie zrobic szefa (ciagle zakladam, ze nie konfabulujesz,
    Uzywasz trudnych slow...

    > wystepujesz oficjalnie pod kontem firmowym i oferujesz "prace" )
    Chyba mylisz grupy.
    Prace oferowalem na ppo. Tutaj po prostu wyrazam swoje opinie.

    > - a to kosztuje.
    > O konfabulacji swiadczy neznajomosc roznic miedzy pracodawca
    > a "pracownikim swojego pracodawcy, ktory szuka dla niego nowych
    > pracownikow".
    Sorry - uczepiles sie. Wiem jaka jest roznica (i chyba wszyscy to wiedza),
    po prostu uproscilem sprawe - z pewnego punktu widzenia nie ma to
    znaczenia. Nie komentowalem tego watku Twojej wypowiedzi, uwazajac go za
    nieistotny. Ty natomiast zrobiles z tego podstawowy argument w dyskusji.
    Malostkowosc?

    > To sa podstawy egzystencji!
    > <Troll Warning!!!>
    Moim pierwotnym zamierzeniem bylo wywolanie wlasnie na tej grupie
    dyskusji nieco innej od tych, ktore zwykle sie tutaj tocza. Czy to jest
    trolowanie? Jesli tak, to zaczynam tracic wiare w to, ze cokolwiek da
    sie zmienic w mentalnosci obydwu stron bioracych udzial w tworzeniu
    stosunku zwanego pospolicie praca ;-)

    > Tylko po co tutaj? Zapraszam na inne listy - kompleksy?
    > jakies religijne, pl.pregierz czy inne - nie siej idiotycznej propagandy!
    Troche to nie miejsce i nie czas, zeby dyskutowac n/t kompleksow.
    Natomiast nie rozumiem, gdzie widzisz idiotyczna propagande?
    Ja widze tylko Twoje przekonanie, ze Twoje racje sa jedyne sluszne.

    > w takj sytuacji jestes dla mnie "robotnikiem umyslowym
    > chorym na megalomanie".
    Rozumiem, ze jestes "chorym na megalomanie szefem"?
    Wiesz, wole byc oceniany tak jak Ty to widzisz - to mniej szkodliwe
    dla otoczenia ;-)

    > Wybacz -pisales naprawde smieszne rzeczy, ale albo firma wysle Cie na
    > zupelnie podstawowe szkolenia,
    Nie twierdze, ze wiem wszystko o zarzadzaniu - z tego, co widze, Ty wiesz
    wiecej. Natomiast Twoje wypowiedzi zaczynaja byc zlosliwe - ok, masz
    prawo, od tego jest usenet (od tego?). Czyzbys to wlasnie Ty byl
    wszystkowiedzacym czlowiekiem nie tolerujacym opinii niezgodnych z Twoimi?

    > albo niedlugo bedziesz w sytuacji tych,
    > z ktorych sie smiales (szukajacych pracy).
    Nie odrozniasz ironii od wysmiewania sie. Szkoda.
    Czyzbys uwazal, ze z Ciebie sie smieje?

    > Zdrowka - Wojtek H.
    Tego samego - PiotrG

  • 80. Data: 2003-11-24 19:30:35
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 24 lis 2003, "PiotrG" <p...@s...com.pl> zapodal(a):

    > Nie zawsze. Wszystko zalezy od rodzaju dzialalnosci.
    > Opisalem to w poscie w innym watku tego tematu, ale np.
    > nie powiesz mi chyba, ze trema (=stres) znanego aktora
    > wynika ze zlego zarzadzania?

    No i masz racje. Nie miales racji gdy pisales, ze stres nie jest
    _miedzy_innymi_ skutkiem zlego zarzadzania:)

> [...]
    > Dlaczego, kto zgadnie?
    > Wiesz, wole miec wieksza premie i robic nawet 3 rzeczy na raz, niz
    > siedziec za "podstawe" i miec duzo czasu.

    A premie wieksza daja - no to mozna sie zastanowic. Jednak dalej uwazam,
    ze jest to zle zarzadzanie - rozwazywanie kilku problemow na raz pod
    presja czasu fatalnie wplywa na jakosc rozwiazan - sam tego doswiadczam -
    wiele rzeczy zrobilbym lepiej gdybym mial czas. Jak chodzi o taki kontrakt
    (1.5 mln zielonych) i nie da sie zalatwic, zeby czlowiek sie na tym skupil
    to jest to fatalne zarzadzanie. A jak sam napisales zachowania klientow
    nie sa sila wyzsza, wiec jak sie kontrakt z powodu tych dwoch zadan zawali
    to bedzie to raczej wina kierownictwa a nie pracownika. I dobry
    zarzadzajacy bierze to pod uwage. Kontrakt sie zawalil bo czlowiek sie nie
    wyrobil bo robil co innego - mniej kasy dla ludzi dlaczego kto zgadnie?

    > Tzn. uwazasz ze dojdziesz do momentu, w ktorym bedziesz wiedzial
    > wszystko? I nie bedzie juz nic nowego? Ciekawego?
    > Mi sie caly czas nie udaje ;-)

    To znaczy, ze jak mam zostac zrobic kolejny projekt, ktory rozni sie od
    poprzednich szczegolami to wole poczytac grupy dyskusyjne albo pospac. Jak
    mam na tym zarobic extra to sie zastanowie czy mi sie oplaca i czy jestem
    w stanie to zrobic bez normalnego odpoczynku.

    > Racja. Idealem jest, jesli za przyjemnosc ci placa. I, wbrew pozorom,
    > jest to mozliwe - po prostu trzeba lubic swoja prace.

    Ja lubie, ale nie zamierzam spedzac w niej calego czasu, tydzien ma siedem
    dni, a doba 24 godziny, a osiem godzin pracy nie jest zadna fanaberia
    socialna, tylko w miare optymalnym wykorzystaniem pracownika, ktory jak
    nie odpocznie to jest malo wydajny w robi duzo bledow.

    > Oczywiscie - to cel nadrzedny.

    I pod ten cel sa ustawiane inne.

    > I tu sie mylisz. Nawet sobie nie wyobrazasz, jak nakreca ludzi (od
    > "szeregowych" po dyrektorow) swiadomosc, ze firma kosi coraz wieksza
    > kase i robi sie coraz wieksza.

    Mysle, ze jak cos z tego mam to mnie kreci (chocby docenienie -na krotka
    mete tez dobre), jak nie to srednio i tylko do czasu. Jak robie pierwszy
    raz taki projekt to mnie to bawi i ciesze sie jak wszystko idzie dobrze,
    jak 10 to bede to robil dla kasy a nie klientow, ani frontu walki o wyzsze
    dochody wlasciciela. No chyba, jego wyzsze dochody, to moje wyzsze dochody
    - wtedy mamy wspolny cel - super.

    > Mowie oczywiscie o realiach, nie o
    > budowaniu "fikcyjnej" swiadomosci sukcesu przez management firmy.
    > Oczywiscie taka swiadomosc moze byc "podpierana" praktycznie, np.
    > premiami.

    o ooo.

    > Zarobisz wiecej dla wlasciciela => zarobisz wiecej dla siebie.

    NIestety nie.

    > Przeciez to wlasciciel Ci placi, nie jego wujek.

    Ale tyle samo.

    > PiotrG

    Pozdr.

    --