PracaGrupypl.praca.dyskusje › uslugi na zlecenie

  • 1. Data: 2003-11-20 22:05:40
    Temat: uslugi na zlecenie
    Od: "gerwazy" <g...@w...pl>

    Witam

    Czy jako studenci mozemy reklamować swoje usługi na stronie www, miec swoją
    domenę, posługiwać sie jakąś nazwą. załóżmy "Students Team", świadczyc
    usługi na umowę zlecenie.(usługi związane z informatyką - programowanie,
    projektowanie, itp)

    Czy tez aby mieć własną domenę, w której reklamuje sie swoje usługi trzeba
    prowadzić firmę.

    Jak to jest w świetle polskiego prawa?

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2003-11-20 22:26:56
    Temat: Re: uslugi na zlecenie
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    g...@w...pl news:bpja5s$j34$1@julia.coi.pw.edu.pl

> [...]
    > swoją domenę, posługiwać sie jakąś nazwą. załóżmy "Students Team",
    > świadczyc usługi na umowę zlecenie.(usługi związane z informatyką -

    Oczywiscie ze mozna - czemu nie :) ? Na reklame nie trzeba zadnego
    pozwolenia, umowe o dzielo mozna zawrzec praktycznie kazdym (tym bardziej
    pelnoletnim) skoro to tylko grupa/team/itd wiec nie jestscie firma i nie
    trzebeba sie rejestrowac ani placic ZUS.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-11-20 22:33:12
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gerwazy" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > projektowanie, itp)
    >
    > Czy tez aby mieć własną domenę, w której reklamuje sie swoje usługi

    jesli nie wybierasz jakies zastrzezonej. zwiazanej ze znana firma nazwy to
    placisz i jest twoja.(ale takie firmy to juz raczej profilaktycznie, za
    wyjatkiem microsoftu, rozne mutacje domen przewaznie wykupily) bez zbednych
    tlumaczen.Kiedys *com.pl byly zastrezone dla firm, teraz juz chyba nawet te
    moze wykupic osoba fizyczna. Na * .pl jest promocja, ale kiedys sie skonczy,
    dlatego doradzam * .com. lub inna z tanszych.

    Jaki strony dasz na swojej domenie to tez juz twoja sprawa, byle byly zgodne
    z prawem.(np bez pornagrafii dzieciecej, handlu bronia bez zezwolenia itp)
    jesli reklamujecie uslugi ktore chcecie swiadczyc legalnie, odprowadzac
    podatek od zlecen itp to nikt do niczego nie moze sie przyczepic.
    Zasady sa takie same, jakbyscie zamiescili ogloszenie w prasie, tylko
    latwiej was namierzyc.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > Jak to jest w świetle polskiego prawa?
    >
    > Z góry dzięki za odpowiedź

    ---

  • 4. Data: 2003-11-21 08:54:17
    Od: "Point" <p...@o...pl>

    Witam,
    Pozwole sobie podpiac sie pod pytanie rozszerzajac je lekko, przewaznie
    wszyscy chca dostac fakture VAT wiec jak pogodzic brak zarejestrowanej
    dzialalnosci z tego typu oczekiwaniami klienta ?

    --
    Pozdrawiam Robert
    www.pooint.net

  • 5. Data: 2003-11-21 10:03:39
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 20 Nov 2003 23:05:40 +0100, gdy "gerwazy"
    <g...@w...pl> napisał:

    >Witam
    >
    >Czy jako studenci mozemy reklamować swoje usługi na stronie www, miec swoją
    >domenę, posługiwać sie jakąś nazwą.

    Mieć domenę można :)

    Podczepię się jednak z podobnym pytaniem.
    Zarejestrowałem domenę *.pl akonto przyszłej DG, rejestrowałem ją jako
    osoba prywatna, ale rejestrator i tak wpisał "corporate". Czy to ma
    jakieś skutki poza banalnym wpisem w rejestrze?

    pzdr
    Robert

  • 6. Data: 2003-11-21 11:41:10
    Od: "gerwazy" <k...@g...pl>

    > Pozwole sobie podpiac sie pod pytanie rozszerzajac je lekko, przewaznie
    > wszyscy chca dostac fakture VAT wiec jak pogodzic brak zarejestrowanej
    > dzialalnosci z tego typu oczekiwaniami klienta ?

    Więc pytanie drugie.
    Jestem studentem pracuję w jakiejś firmie na umowe o pracę (odprowadzany
    jest ZUS).
    Jęzeli chciałbym dodatkowo założyć DG, jakie dodatkowe koszty mnie czekają
    (ZUS'u drugi raz nie muszę płacić, tylko......pewnie jakiś składki)

    Więc jakie i ile

    Z góry dziekuję i pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-11-21 11:59:29
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Robert Drozd napisał(a):

    > Czy to ma
    > jakieś skutki poza banalnym wpisem w rejestrze?

    Twoje dane osobowe sa widoczne w whois.

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))