PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)

  • 11. Data: 2005-10-17 09:22:14
    Temat: Re: Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:diuhp2$pvk$1@news.onet.pl...
    [...]
    > Za to ja na rozmowie telefonicznej z
    > inz. Motoroli dostalem pytanie: jaka komenda w UNIX'ie wyswietlic pliki
    > w danym katalogu.

    [...]
    > Gratulacje dla idioty, ktory wymyslil te pytania.

    Mój znajomy rekrutuje właśnie w taki sposób, tyle że do agencji reklamowej,
    pytając się o szczegóły techniczne jakiejś tam technologii webowej czy
    druku. G. go obchodzi odpowiedź, której zresztą sam nie zna. Obserwuje tylko
    reakcję kandydata.

    Dziwi mnie to wściekanie się na rekrutrerów wymyślających pytania od czapy.
    W końcu obie strony stosują różne kruczki i wybiegi. Kandydat tak formułuje
    CV, żeby pominąć swoje braki i inne ciemne sprawki, rekruter tak zadaje
    pytania, żeby owe braki wyciągnąć na światło dzienne.

    Ów znajomy, opisany powyżej - znam go właśnie z rozmowy kwalifikacyjnej, na
    którą wszedł, zmierzył mnie wzrokiem, potem rozejrzał się po sali i wypalił:
    "pana firma jest dopiero na etapie kształtowania się pewnych zasad i
    tworzenia kultury organizacyjnej, czyż nie?". Owszem, pewne rzeczy się w tym
    czasie dopiero rodziły w bólach. Kilka miesięcy się głowiłem, jakiego 6
    zmysłu mi brakuje, a który on posiadał, że mnie tak prześwietlił.. Dopiero
    niedawno uświadomił mi, że on tej sytuacji nie pamięta, ale to pewnie był
    jakiś tam zabieg, który zastosował celem wysadzenia z siodła człowieka
    siedzącego po drugiej stronie stołu. Czyli mnie. I zrobiłby to b. skutecznie
    gdybym tylko na takie stwierdzenie wolał się obruszyć i udowadniać mu, że
    nie ma racji, niż zaintrygować i posłuchać, co ktoś taki ma do powiedzenia.
    Bo, że ma dużo, to udowodnił dobitnie już swoim pierwszym zdaniem. Normalne,
    o co się tu pienić?

    pozdr.
    m.

  • 12. Data: 2005-10-17 11:55:25
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Ja kiedyś faktycznie popłynęłam w technikum na pytaniu "co to
    > jest ścieżka" -- znaczy się taka na dyskietce np.

    a o jakiej myślałaś? chyba nie o takiej co do noska ... ;)

  • 13. Data: 2005-10-17 12:41:31
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    tukan napisał(a):

    > Na jakie stanowisko aplikowałeś, gdy Ci takie pytania zadawali ?

    Programisty, albo testera oprogramowania.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 14. Data: 2005-10-17 12:51:23
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

> [...]
    > druku. G. go obchodzi odpowiedź, której zresztą sam nie zna. Obserwuje tylko

    Oj to byla juz rozmowa z inz. a nie specjalista od HR i watpie zeby inz
    byl kompetentny do oceniania reakcji kandydata. Po za tym gdzie ja
    pisalem, ze to pytanie mnie zdenerowalo. Stwierdzam po fakcie, ze
    pytania do kandydata na kierowce typu : " Co to jest auto", albo "Czym
    sie rozni benzyna E95 od E98" mijaja sie z celem i sa kompletnie
    bezsensowne.

> [...]
    > CV, żeby pominąć swoje braki i inne ciemne sprawki, rekruter tak zadaje
    > pytania, żeby owe braki wyciągnąć na światło dzienne.

    Ok. Ale wez pod uwage, ze rekruter to tez czlowiek i wczesniej czy
    pozniej glupie/idiotyczne pytanie zada.

> [...]
    > Bo, że ma dużo, to udowodnił dobitnie już swoim pierwszym zdaniem. Normalne,

    Nikt sie nie pieni. Jak juz pisalem stwierdzam fakt, ze 2 pytania,(z
    kilkunastu!) ktore mi zadal, byly glupie i bezsensowne.

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 15. Data: 2005-10-17 13:58:07
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    perszing wrote:
    > Programisty, albo testera oprogramowania.

    No to mogę powiedzieć, że na panelu technicznym
    już takich głupot nie ma :) Tylko C i C++.

  • 16. Data: 2005-10-17 14:15:13
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj06nq$1b0$1@news.onet.pl...

    > Oj to byla juz rozmowa z inz. a nie specjalista od HR

    Opisany znajomy jest tzw. "zawodowym menedżerem", specem od prognoz
    sprzedaży i zarządzania produktem. Tyle w nim z HR-a co w Lepperze z
    Goethego :)

    > i watpie zeby inz
    > byl kompetentny do oceniania reakcji kandydata.

    Jeśli czekał na jakąś konkretną reakcję, to z pewnością był kompetenty.
    Pytanie tylko, czy był kompetentny w tym, jak wytłumaczyć, o czym dana
    reakcja świadczy i jak to się przełoży na całość pracy kandydata.

> [...]
    > pytania do kandydata na kierowce typu : " Co to jest auto", albo "Czym
    > sie rozni benzyna E95 od E98" mijaja sie z celem i sa kompletnie

    Kwestia punktu widzenia. Dla osoby zadającej to może być najlepsze pytanie
    świata. Ale jak pisałem - nie oznacza to, iż jest tak naprawdę.

    > Ok. Ale wez pod uwage, ze rekruter to tez czlowiek i wczesniej czy
    > pozniej glupie/idiotyczne pytanie zada.

    Jasne, że tak, jak to człowiek, ale nie róbmy z tego normy. Ja jakoś święcie
    i idealistycznie (i może bardzo głupio) wierzę we wspólną cechę ludzkości,
    jaką jest chęć robienia wszystkiego co się robi jak najlepiej.

    > Nikt sie nie pieni. Jak juz pisalem stwierdzam fakt, ze 2 pytania,(z
    > kilkunastu!) ktore mi zadal, byly glupie i bezsensowne.
    Nie twierdzę, że się pienisz :) Śledząc ową grupę, mam wrażenie, że wielu
    innych wypłakuje tu swoje łzy i zżyma na różne sytuacje z rozmów
    kwalifikacyjnych. A jak tak sobie myślę: a co mnie obchodzi, że jakiś miś po
    drugiej stronie stołu zadał mi dziwne pytanie. Zawsze mogę wyjść,
    pierdolnąwszy wcześniej drzwiami, a jeszcze wcześniej żądając spalenia
    mojego cv - już im nie będzie potrzebne.

    pozdr.
    m.

  • 17. Data: 2005-10-18 07:17:09
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 17.10.2005 tukan <t...@...onet.pl> napisał/a:

    > No to mogę powiedzieć, że na panelu technicznym
    > już takich głupot nie ma :) Tylko C i C++.

    Tzn. głupotami są pytania o obsługe unixa ?
    Zbyt proste czy zbyt trudne ?
    Jeśli ktoś ma wykonywać prace w określonym środowisku to chyba naturalne
    są pytania które go z obsługi tego środowiska sprawdzają.

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 18. Data: 2005-10-18 10:36:28
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Krzysztof Krasoń wrote:
    > Tzn. głupotami są pytania o obsługe unixa ?
    > Zbyt proste czy zbyt trudne ?

    Dla kogoś kto pracuje/ował pod Linuksem/Uniksem
    nie ma problemu. Chodzi mi tylko o to, żeby
    wiedzieć do czego jakie polecenie służy
    (ls - wylistuj pliki, katalogi; tar - spakuj itd.).
    Ale pytanie już o szczegółowe parametry poleceń
    to imho porażka - w manie w kilka sekund można
    znaleźć.
    Druga sprawa, że pewnie im chodzi tylko o to czy
    dany człowiek kuma cokolwiek z Uniksów, a nie
    wytrzeszcza oczy na pytanie o polecenia. Jeśli
    ktoś zna nazwę polecenia, parametrów nie bardzo
    to i tak szybko sobie tego doszuka, nie ma tragedii.
    Acha, cały czas też myślę o stanowisku programisty,
    bo dla administratora to powinna być bułka z masłem.