PracaGrupypl.praca.dyskusjeJeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-) › Re: Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)
    Date: Mon, 17 Oct 2005 16:15:13 +0200

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj06nq$1b0$1@news.onet.pl...

    > Oj to byla juz rozmowa z inz. a nie specjalista od HR

    Opisany znajomy jest tzw. "zawodowym menedżerem", specem od prognoz
    sprzedaży i zarządzania produktem. Tyle w nim z HR-a co w Lepperze z
    Goethego :)

    > i watpie zeby inz
    > byl kompetentny do oceniania reakcji kandydata.

    Jeśli czekał na jakąś konkretną reakcję, to z pewnością był kompetenty.
    Pytanie tylko, czy był kompetentny w tym, jak wytłumaczyć, o czym dana
    reakcja świadczy i jak to się przełoży na całość pracy kandydata.

    > Po za tym gdzie ja
    > pisalem, ze to pytanie mnie zdenerowalo. Stwierdzam po fakcie, ze
    > pytania do kandydata na kierowce typu : " Co to jest auto", albo "Czym
    > sie rozni benzyna E95 od E98" mijaja sie z celem i sa kompletnie
    > bezsensowne.

    Kwestia punktu widzenia. Dla osoby zadającej to może być najlepsze pytanie
    świata. Ale jak pisałem - nie oznacza to, iż jest tak naprawdę.

    > Ok. Ale wez pod uwage, ze rekruter to tez czlowiek i wczesniej czy
    > pozniej glupie/idiotyczne pytanie zada.

    Jasne, że tak, jak to człowiek, ale nie róbmy z tego normy. Ja jakoś święcie
    i idealistycznie (i może bardzo głupio) wierzę we wspólną cechę ludzkości,
    jaką jest chęć robienia wszystkiego co się robi jak najlepiej.

    > Nikt sie nie pieni. Jak juz pisalem stwierdzam fakt, ze 2 pytania,(z
    > kilkunastu!) ktore mi zadal, byly glupie i bezsensowne.
    Nie twierdzę, że się pienisz :) Śledząc ową grupę, mam wrażenie, że wielu
    innych wypłakuje tu swoje łzy i zżyma na różne sytuacje z rozmów
    kwalifikacyjnych. A jak tak sobie myślę: a co mnie obchodzi, że jakiś miś po
    drugiej stronie stołu zadał mi dziwne pytanie. Zawsze mogę wyjść,
    pierdolnąwszy wcześniej drzwiami, a jeszcze wcześniej żądając spalenia
    mojego cv - już im nie będzie potrzebne.

    pozdr.
    m.