PracaGrupypl.praca.dyskusjeJeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-) › Re: Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jeszcze glupsze pytanie na rozmowie ;-)
    Date: Mon, 17 Oct 2005 11:22:14 +0200

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:diuhp2$pvk$1@news.onet.pl...
    [...]
    > Za to ja na rozmowie telefonicznej z
    > inz. Motoroli dostalem pytanie: jaka komenda w UNIX'ie wyswietlic pliki
    > w danym katalogu.

    [...]
    > Gratulacje dla idioty, ktory wymyslil te pytania.

    Mój znajomy rekrutuje właśnie w taki sposób, tyle że do agencji reklamowej,
    pytając się o szczegóły techniczne jakiejś tam technologii webowej czy
    druku. G. go obchodzi odpowiedź, której zresztą sam nie zna. Obserwuje tylko
    reakcję kandydata.

    Dziwi mnie to wściekanie się na rekrutrerów wymyślających pytania od czapy.
    W końcu obie strony stosują różne kruczki i wybiegi. Kandydat tak formułuje
    CV, żeby pominąć swoje braki i inne ciemne sprawki, rekruter tak zadaje
    pytania, żeby owe braki wyciągnąć na światło dzienne.

    Ów znajomy, opisany powyżej - znam go właśnie z rozmowy kwalifikacyjnej, na
    którą wszedł, zmierzył mnie wzrokiem, potem rozejrzał się po sali i wypalił:
    "pana firma jest dopiero na etapie kształtowania się pewnych zasad i
    tworzenia kultury organizacyjnej, czyż nie?". Owszem, pewne rzeczy się w tym
    czasie dopiero rodziły w bólach. Kilka miesięcy się głowiłem, jakiego 6
    zmysłu mi brakuje, a który on posiadał, że mnie tak prześwietlił.. Dopiero
    niedawno uświadomił mi, że on tej sytuacji nie pamięta, ale to pewnie był
    jakiś tam zabieg, który zastosował celem wysadzenia z siodła człowieka
    siedzącego po drugiej stronie stołu. Czyli mnie. I zrobiłby to b. skutecznie
    gdybym tylko na takie stwierdzenie wolał się obruszyć i udowadniać mu, że
    nie ma racji, niż zaintrygować i posłuchać, co ktoś taki ma do powiedzenia.
    Bo, że ma dużo, to udowodnił dobitnie już swoim pierwszym zdaniem. Normalne,
    o co się tu pienić?

    pozdr.
    m.