PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek specjalny?

  • 1. Data: 2005-10-16 15:34:35
    Temat: Dodatek specjalny?
    Od: tom-ash <a...@a...aaa>

    Cześć,

    mam pytanie dotyczace wyplaty wynagrodzenia. Mianowicie w umowie
    mam napisane o "płacy zasadniczej" - czy jest to wartość netto
    czy brutto? Dalej mam jeszcze miesięczny "dodatek specjalny" i
    nie wiem, czy będę dostawał go zawsze, czy jest to dodatek
    w jakiś sposób uznaniowy (coś w rodzaju premii), który
    dostanę jeśli się "sprawię".

    Sorry za być może głupie pytania, ale to moja pierwsza
    praca na etacie i jeszcze nie bardzo się w tym wszystkim
    orientuję :-)

    Tomek

  • 2. Data: 2005-10-16 15:42:40
    Temat: Re: Dodatek specjalny?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "tom-ash" <a...@a...aaa> napisał w wiadomości
    > mam pytanie dotyczace wyplaty wynagrodzenia. Mianowicie w umowie
    > mam napisane o "płacy zasadniczej" - czy jest to wartość netto
    > czy brutto?

    Zazwyczaj jest to wartość brutto, bo faktycznie ty tyle dostejesz, a to,
    że z tego część _ty_ musisz oddać do zusu (tą część dostaniesz z
    powrotem w postaci renty, emerytury), nfz-u, na podatek itp. pracodawcę
    to nie interesuje ;)

    >Dalej mam jeszcze miesięczny "dodatek specjalny" i
    > nie wiem, czy będę dostawał go zawsze, czy jest to dodatek
    > w jakiś sposób uznaniowy (coś w rodzaju premii), który
    > dostanę jeśli się "sprawię".

    To zależy od regulaminu wynagradzania. Jak jest tam to określone, czy
    trzeba spełnić kryteria, aby ten dodatek otrzymywać itp.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-10-16 15:45:04
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    tom-ash wrote:
    > Cześć,
    >
    > mam pytanie dotyczace wyplaty wynagrodzenia. Mianowicie w umowie
    > mam napisane o "płacy zasadniczej" - czy jest to wartość netto
    > czy brutto?

    przewaznie sa to kwoty brutto i u ciebie tez tak raczej jest - tzn: nie
    widzialem jeszcze umowy o prace na ktorej bylaby podana kwota netto. Jezeli
    chcesz wiedziec ile to bedzie netto to odlicz sobie gdzies tak ze 30% od
    kwoty podanej na umowie i juz masz netto

    > Dalej mam jeszcze miesięczny "dodatek specjalny" i
    > nie wiem, czy będę dostawał go zawsze, czy jest to dodatek
    > w jakiś sposób uznaniowy (coś w rodzaju premii), który
    > dostanę jeśli się "sprawię".

    mysle ze tak, natomiast powiniennes przeczytac regulamin premiowania bo
    pewnie tam bedzie to wyjasnione.

  • 4. Data: 2005-10-16 18:35:35
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

    > Zazwyczaj jest to wartość brutto, bo faktycznie ty tyle dostejesz, a to,
    > że z tego część _ty_ musisz oddać do zusu (tą część dostaniesz z
    > powrotem w postaci renty, emerytury)

    ... pomniejszoną o kwotę zdefraudowaną przez państwo.

    --
    Pitt

  • 5. Data: 2005-10-17 14:23:36
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "TaDeK" napisał w wiadomości

    > Jezeli chcesz wiedziec ile to bedzie netto to odlicz sobie gdzies
    > tak ze 30% od kwoty podanej na umowie i juz masz netto

    A jeżeli chcesz wiedzieć _dokładnie_, ile to będzie na rękę,
    ile z tego będzie wynosić podatek, ZUS itd., to zajrzyj na stronę
    http://www.kalkulator.pl i odnajdź kalkulator wynagrodzeń
    - kalkulator online lub arkusz Excela.

    --
    Koziorozec