PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak skutecznie szukać pracy :-)

  • 41. Data: 2009-03-24 22:37:31
    Temat: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Krzysztof Stachlewski pisze:

    > Zmień profil i zacznij od początku. Może będziesz miał banana na mordzie
    > i przestaniesz marudzić.

    Chyba nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Ja jestem zadowolony z
    tego co robie. Opisuje natomiast moje doświadczenia podczas bycia sterem
    i okrętem co jak widzę nikomu z pieniaczy się nie przytrafiło, natomiast
    na pracodawce zawsze mozna wiele powiedzieć zlego tylko nie to że to on
    ci daje pracę. Inaczej możesz przewozić ziemie z jednej częsci działki
    na drugą - pracować będziesz jeszcze ciężej tyle że nikt ci za to nie
    zapłaci. Nie istotne wiec jak ciężko pracujesz ale na ile twoja praca
    jest potrzebna innym.

    > No to jutro twoje stanowisko zostanie zlikwidowane.
    > Przez przypadek. No...

    I myślisz że kto będzie miał problem? Wg Ciebie tylko pracownik? No
    chyba że ta praca to kopanie szpadlem w 200 osobowej ekipie kopaczy.
    Jeżeli jednak robisz coś bardziej kreatywnego to pracodawca inwestując w
    Ciebie i zwalniając strzela sam sobie w stopę.

    Rafał

  • 42. Data: 2009-03-24 22:39:24
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-03-24 23:37, The_EaGle pisze:

    > Chyba nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem. Ja jestem zadowolony z
    > tego co robie.

    Pisałeś, że działalność gospodarcza to większe niewolnictwo.
    No więc wcale nie większe. Kwestia robienia odpowiednich rzeczy
    i dobrego podejścia.

> [...]
    > Jeżeli jednak robisz coś bardziej kreatywnego to pracodawca inwestując w
    > Ciebie i zwalniając strzela sam sobie w stopę.

    Jasne. Pracodawca będzie miał problem. Czasem spory problem, jeśli
    zachowuje się zwyczajnie głupio. Co nie zmieni faktu, że nie będzie
    już moim pracodawcą a ja będę bez pensji.
    Jednak dla mnie to utrata CAŁYCH dochodów, a dla niego tylko CZĘŚCI.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 43. Data: 2009-03-24 23:06:39
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Jotte pisze:

    > A gdyby nie jeździł podobnie jak ty w Alpy wspinać się tylko hodował
    > pająki i węże, to czy także przepytywałbyś go o jego hobby i czy rozmowa
    > byłaby równie miła oraz zakończyła się pozytywnie?

    To on widział w CV moje hobby i sam zagadnął wiec gdyby się nie wspinał
    tylko zajmował się szydełkowaniem pewnie by ta rozmowa w ogóle nie miała
    miejsca. Natomiast chętnie bym zobaczył hodowle pająków bo ciekawy wielu
    rzeczy jestem...

    > Otóż nie. Pracę należy bezwzględnie oddzielać od życia prywatnego. Hobby
    > znajduje się w obszarze prywatności.

    Twoja sprawa czy je oddzielasz czy nie. Ja nie oddzielam pracy od
    prywatnego życia - pije piwo z kierownikiem i dyrektorem na spotkaniach.
    Tak samo było jak sam zatrudniałem ludzi. Jak ktoś chciał nie musiał
    przyjść jak "firma stawiała" - jego wybór.

    Po za tym w pracy spędza się 1/3 swojego życia wiec jeżeli źle sie w
    niej czujesz ma wpływ na pozostałe 2/3. Dlatego dobrze jest tak dobrać
    pracę aby być z niej zadowolonym.

    > Nie widzę poza tym logiki w rozgraniczeniu: poglądy polityczne nieważne,
    > hobby natomiast tak. Niby dlaczego? A światopogląd (wiara, wyznanie
    > itp.), ważne czy nieważne?

    Dla mnie nie ważne, co nie znaczy że dla kogoś nie będa istotne. Hobby
    jest o tyle istotne że na jego podstawie wiesz czy rozmawiasz z ciekawym
    człowiekiem czy jednym z 40 mln podobnych. To czym się zajmujesz
    wyróżnia cię z tłumu.

    Jak piszesz w CV: hobby: sport, motoryzacja i muzyka to dla znaczy że
    jesteś jednym z 40 mln. Jak napiszesz:

    hobby: biegi długodystansowe w tym maratony , amatorskie rajdy
    samochodowe, muzyka jazzowa na żywo

    Niby to samo ale jednak ciekawiej? Właśnie, o to chodzi aby w CV
    zaciekawić kogoś twoją osobą.

    > Nie jestem w stanie? Po prostu nie chcę i sobie nie życzę.
    > Nie życzę sobie także paru innych rzeczy.

    Wiesz z tego co piszesz np ja nie chciałbym z tobą współpracować, choć
    możesz być świetnym specjalistą w swojej dziedzinie. Nie chciał bym
    siedzieć z kimś 8h kto ma podejście do kierownika czy dyrektora jako do
    wyzyskiwaczy a każda prace przyjmuje ze znudzeniem. To się udziela innym
    niestety.
    Może właśnie taki HRowiec o tym wie i nie da ci szansy na pracowanie?

    > Jak chcesz to zwierzaj się HRowcowi czy innemu dziwolągowi nawet ze
    > swoich preferencjach seksualnych, wyznania, czegokolwiek, ale nie usiłuj
    > przedstawiać tego jako normy.

    Jak będę leciał samolotem 2h i ktoś siedzący obok mnie zapyta m.in o
    hobby to nie odpowiem mu spier... tak jak byś to pewnie ty zrobił. Może
    ty nie jesteś społeczną jednostką?

    > Widzę, że muszę powtórzyć pytanie - czy zrobisz wszystko, jeśli ci
    > zaoferują coś korzystnego z twego punktu widzenia w zamian?
    > Czy może masz jakąś granicę?

    Oczywiście że nie zrobię wszystkiego. Zatrudniają mnie na określonym
    stanowisku za określone pieniądze. Jeżeli będą chcieli zmienić mi zakres
    obowiązków (stanowisko) to muszę się na to zgodzić jeżeli nie - jest
    okres wypowiedzenia.

    > Zatem - po co, skoro to jeszcze gorsze niewolnictwo?
    > Gdzie tu sens i logika?

    Ludzie w 90% zakładają firmy dla $! Problem w tym że $ przychodzi
    ostatnia. Logika większości ludzi jest taka że można więcej zarobić - bo
    można ale kosztem swojego czasu i nerwów - nie ma nic za darmo.
    Oczywiście jest też dobra strona - masz wpływ na to co robisz w tym
    sensie jest się wolnym człowiekiem ale to jest teoria. Grać możesz jak
    na to RYNEK pozwala a pozwala najczęściej na bardzo ostrych zasadach. Te
    ostre zasady rzadko dotykają pracowników chyba że dochodzi do zwolnienia
    ale to ostateczność.

    > Nie indywidualnego podejścia?
    > To prowadzenie DG jest przymusowe?

    Podejście ma się nijak to obowiązków które z DG są związane. Podobnie
    jest pracą na etacie. Jak popełnisz błąd jako pracownik będziesz
    odpowiadał co jest wielką rzadkością do 3 pensji. Jak masz DG możesz
    odpowiadać całym swoim majątkiem lub wolnością jeżeli masz sp.z.o.o jak
    prokuratura udowodni ci działanie na szkodę własnej spółki.

    > A jak nie?
    > Zresztą nie to jest przecież istotą mego pytania. Skoro własny biznes to
    > takie straszne niewolnictwo, to po co go zaczynać?

    Z biznesem jest trochę tak jak z graniem na giełdzie. Możesz wiele
    wygrać i to ludziom się podoba i dlatego podejmują ryzyko , możesz też
    wszystko stracić i to nie z własnej winy.

    Rafał

  • 44. Data: 2009-03-24 23:17:29
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Krzysztof Stachlewski pisze:

    > Pisałeś, że działalność gospodarcza to większe niewolnictwo.
    > No więc wcale nie większe. Kwestia robienia odpowiednich rzeczy
    > i dobrego podejścia.

    Nadal nie rozumiesz. Robie odpowiednie rzeczy, pracuje w swoim zawodzie,
    prowadzę DG i nadal to jest większe niewolnictwo. Czemu? PONIEWAŻ jesteś
    uwiązany do firmy jak rolnik do chowu bydła. Tak jak krowę trzeba wydoić
    i dać jeść tak jak firmę nie zostawisz z pracownikami na 2 tyg bo nie
    będziesz miał do czego wracać. A jak pracowałeś na coś od lat to ciężko
    jest się pogodzić z tą świadomością.

> [...]
    > już moim pracodawcą a ja będę bez pensji.
    > Jednak dla mnie to utrata CAŁYCH dochodów, a dla niego tylko CZĘŚCI.

    Zaraz, zaraz. Załóżmy że jesteś specjalistą w małej firmie
    zatrudniającej kilka osób. Często są rzeczy którymi TYLKO ty się
    zajmujesz. Pracodawca żąda od ciebie przyjazdu do pracy o 23.00 ty się
    nie zgadzasz i nie jedziesz. Pracodawca wyrzuca cię z pracy - masz okres
    wypowiedzenia 1 miesiąc, bo zwolnić cię dyscyplinarnie nie ma szans. Ty
    masz miesiąc na znalezienie pracy a pracodawca miesiąc na poszukanie
    kogoś na twoje miejsce. W dodatku ty nie będziesz w najmniejszym stopniu
    współpracował a wiec nowa osoba będzie się wdrażać w skomplikowane
    rzeczy kilka miesięcy przy założeniu że ta pierwsza z brzegu osoba
    będzie istotnie tak dobra jak ty. Mamy więc straty wielu twoich pensji
    które będzie musiał zapłacić pracodawca aby mieć to co miał zanim cię
    zwolnił. Widzisz tu gdzieś sens?

    Tak wiec tylko idiota pracodawca by coś takiego zrobił, a skoro wiesz że
    pracujesz z idiotą to szukasz nowej pracy ZANIM cię zwolni.

    Rafał

  • 45. Data: 2009-03-24 23:36:50
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Jotte pisze:
    .
    > No i z tego przeglądu wynika, że strasznie oni zapracowani. Niech ci
    > będzie. A dlaczego? Może zła organizacja pracy, kiepskie planowanie, brak
    podstawowych
    > umiejętności, przeliczenie się z możliwościami itp.?

    A może po prostu najprościej - mają dużo pracy. Zdarzyło ci się kiedyś
    coś takiego?

    > Akurat.
    > To tak, jakby ci szewc mówił, że buty masz dobre, chociaż ci po nich
    > pęcherze wyskakują.
    > On robi buty i ma ci większe prawo powiedzieć czy są dobre.

    To że tobie jest źle pracując na etacie nie oznacza że (buty) etat jest
    zły ale że TY masz problem. Pracodawca (szewc) mówi że daje ci tyle ile
    może (tak dobre buty jakie potrafi zrobić). Różnica polega na tym że
    albo zmienisz pracę (buty) skoro ci nie odpowiada albo dogadasz się z
    szefem. Tak więc wszystko w twoich rękach.

    > A co mnie obchodzi praca szewca? Mnie obchodzą buty.
    > Co mnie obchodzą warunki pracy pracodawcy? Mnie obchodzą moje.

    Skoro chcesz dostać dobre warunki pracy (buty) to powinna cię
    interesować sytuacja pracodawcy (szewca). Ze złej firmy dobrej pracy nie
    będzie.

    Rafał

  • 46. Data: 2009-03-24 23:46:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqbotj$pa9$1@news3.onet The_EaGle <t...@t...pl> pisze:

    > To on widział w CV moje hobby
    A po co je tam opisałeś? Czy w ogłoszeniu o pracę pracodawca opisywał swoje?
    Bo jakich informacji może pracodawca wymagać od kandydata to w KP jasno
    napisane.

    > i sam zagadnął wiec gdyby się nie wspinał tylko zajmował się
    > szydełkowaniem pewnie by ta rozmowa w ogóle nie miała miejsca.
    Ależ dlaczego??
    Nie zapytałbyś o hobby swojego ewentualnego pracodawcy??

    > Twoja sprawa czy je oddzielasz czy nie. Ja nie oddzielam pracy od
    > prywatnego życia - pije piwo z kierownikiem i dyrektorem na spotkaniach.
    Nie oddzielaj, twoja rzecz. Będzie ci bardziej przykro jak cię bez
    sentymentów posuną na aut.

    > Po za tym w pracy spędza się 1/3 swojego życia wiec jeżeli źle sie w niej
    > czujesz ma wpływ na pozostałe 2/3. Dlatego dobrze jest tak dobrać pracę
    > aby być z niej zadowolonym.
    To prawda. Ale ten wpływ nie musi być wcale taki oczywisty i można go
    zminimalizować, a nawet uczynić nieistotnym.

> [...]
    > człowiekiem czy jednym z 40 mln podobnych. To czym się zajmujesz wyróżnia
    Raz jeszcze powtórzę - nie mówimy o randce, lecz o pracy. Gówno pracodawcy
    do mojego hobby, ja rozmawiam o zatrudnieniu jako np. dekarz.

> [...]
    > samochodowe, muzyka jazzowa na żywo
    > Niby to samo ale jednak ciekawiej? Właśnie, o to chodzi aby w CV
    Nie no, kompletnie się nie rozumiemy. Ty mówisz o podrywie, czy rozmowie o
    pracę?

> [...]
    > siedzieć z kimś 8h kto ma podejście do kierownika czy dyrektora jako do
    > wyzyskiwaczy a każda prace przyjmuje ze znudzeniem. To się udziela innym
    Mnie tam wisi z kim chciałbyś siedzieć 8h, a z kim nie. Osobiście wolałbym
    oczywiście pracować z kimś, kto rozumie i potrafi szanować cudzą prywatność,
    ale gdyby nie umiał, to łatwo i szybko bym go naprostował.
    Reszty nie bedę komentował, bo sam sobie poradzisz z dyskutowaniem z własnym
    zdaniem.

    > Może właśnie taki HRowiec o tym wie i nie da ci szansy na pracowanie?
    Mentalnośc petenta.
    Skąd wiesz kto komu daje szansę?

    > Jak będę leciał samolotem 2h i ktoś siedzący obok mnie zapyta m.in o
    > hobby to nie odpowiem mu spier... tak jak byś to pewnie ty zrobił. Może ty
    > nie jesteś społeczną jednostką?
    Sprawdźmy.
    Wymieniliśmy już sobie miło kilka zdań.
    Mam takie pytanie: czy twoja kobieta często krytykuje twoja sprawność
    seksualną?

    > Oczywiście że nie zrobię wszystkiego.
    Jaką masz granicę?
    Bo że zgodzisz się zwinąć na żądanie własny interes to już wiem.

    > Podejście ma się nijak to obowiązków które z DG są związane.
    No to chyba trzeba być niespełna rozumu.
    Nie uwzględniać w kształtowaniu podejścia obowiązków...

    > Z biznesem jest trochę tak jak z graniem na giełdzie. Możesz wiele wygrać
    > i to ludziom się podoba i dlatego podejmują ryzyko , możesz też wszystko
    > stracić i to nie z własnej winy.
    Jak to nie z własnej winy? To granie na giełdzie też jest przymusowe?
    Nadal jednak nie rozumiem, po co zaczynać "byznes", skoro to takie straszne
    niewolnictwo?

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2009-03-25 00:01:05
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "The_EaGle" napisał:
    > Czy ty należysz do SLD czy patrzysz po sobie? Kogo ma okradać prywatny
    > przedsiębiorca, może ciebie? Przecież on w pierwszej mierze okrada siebie
    > w takiej sytuacji. Zgadza sie co do firm państwowych tam złodziejów jest
    > zatrzęsienie ale w firmie prywatnej to ma bardzo krótkie nogi.

    tylko wnaszym kraju prawdziwych prywatnyh firm szukac ze świeczką i jeszcze
    im walą kódy pod nogi takie instytucje jak sb, abw, zus, us, milicja:O(
    w naszym okradzionym przez ruskich kraju nie byo kapitału, a wiec i
    kapitalistów, a wielkie majątki pochodzą wyłacznie z kradzierzy, czy myślisz
    ze taka firma jest prywatną firmą?:O)

    > ale zrozumiesz o co chodzi w HR. Twoje hobby przy kilku kandydatach na
    > jedno miejsce ma większe znaczenie niż kolor twojego krawatu czy ilość
    > przebytych szkoleń.

    też właśnie dlatego nie chcę mieć doczynienia z takim HR:O)

  • 48. Data: 2009-03-25 00:02:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqbqm6$tlc$1@news3.onet The_EaGle <t...@t...pl> pisze:

    > A może po prostu najprościej - mają dużo pracy.
    Z własnej woli.
    Więc nie narzekać.

    > Zdarzyło ci się kiedyś coś takiego?
    No pewnie. I zdarza nadal.
    Staram się, oczywiście, unikać tego jak tylko mogę.

> [...]
    > zmienisz pracę (buty) skoro ci nie odpowiada albo dogadasz się z szefem.
    Ładnie powiedziane i podoba mi się.
    Ale nie do końca i zawiera poważny błąd.
    Bowiem nie muszę zmieniać butów (pracy) lecz dochodzić swego, udowadniając
    braki jakościowe w obuwiu i dochodzić swego (choćby w sądzie).
    Nie muszę się dogadywać z pracodawcą - mogę go zaskarżyć, a przedtem
    spowodować interwencję różnych instytucji.

    > Skoro chcesz dostać dobre warunki pracy (buty) to powinna cię interesować
    > sytuacja pracodawcy (szewca). Ze złej firmy dobrej pracy nie będzie.
    To ma pewien sens. Tylko nie zawsze to się da zrealizować. Myślisz, że
    potencjalny pracodawca powie: u mnie naruszane jest nagminnie prawo pracy,
    płacę nieterminowo, stosuję praktyki mobbingowe, jestem chamem dla
    podwładnych, nie dotrzymuję słowa, stoję na skraju bankructwa itp.?

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2009-03-25 00:15:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqbspl$kj3$4@news.wp.pl gargamel <s...@d...eu>
    pisze:

    > też właśnie dlatego nie chcę mieć doczynienia z takim HR:O)

    Bo z HR jest jak z kórwom. Masz do czynienia jak już nic innego ci nie
    pozostało... ;))

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-03-25 01:19:21
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "The_EaGle" <t...@t...pl> wrote in message news:gqbotj$pa9$1@news3.onet...

> [...]
    > samochodowe, muzyka jazzowa na żywo
    >
    > Niby to samo ale jednak ciekawiej? Właśnie, o to chodzi aby w CV

    Kumplowanie sie i zaciekawianie swoja osoba to jedno i sensownosc tego
    zalezy od zawodu i kultury danej firmy, ale hobby moze byc tez po prostu
    informacja dotyczaca cech pozadanych (lub nie) na danym stanowisku. W
    przypadku Twojego wspinania sie mozna wnioskowac, ze masz ponadprzecietna
    sprawnosc fizyczna i kreci Cie pewien poziom ryzyka. Sa zawody, jak np.
    ratownictwo, w ktorych jest to przydatne i wymagane i takie udowodnione
    hobby jest jak najbardziej merytoryczna, relewantna informacja. Podzial
    miedzy zyciem zawodowym i prywatnym nie zawsze przebiega wedle kryterium "za
    co mi placili" lub "co wykonywalem w ramach zorganizowanej, instytucjonalnej
    dzialalnosci".

    I.
    --
    http://blog.pasnik.pl