PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 09:06:06
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Tomek Bogusz <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [cut]

    > Nie wiem czy to można nazwać liberalizmem, ale mówiąc "po chłopsku"
    > chciałbym, aby każdy dostawał tylko tyle kasy ile chcą mu dać jego
    > klienci.
    > Uważasz to za niebezpieczną utopię?

    Utopia ukryta jest w slowie 'KAŻDY". Walisz tu definicje calkowicie
    wolnego rynku w kazdej dziedzinie zycia. Cywilizacja ma to do siebie ze
    nie da sie stworzyc wolnego rynku w KAŻDEJ dziedzinie zycia.
    Ja uwazam, ze wolny rynek powinien byc tam, gdzie ma on sens. I w
    wiekszosci przypadkow tak wlasnie jest (nie chce tu uskuteczniac
    pogladow interwencjonizmu panstwa w kazdej dziedzinie zycia - rowniez
    mam liberalne podejscie do gospodarki i uwazam, ze wszedzie gdzie ma to
    sens, rynek powinien byc wolny).
    Teza jest zasadniczo latwa do udowodnienia: rozwoj cywilizacji i
    technologii w niedlugiej przyszlosci doprowadzi do tego, ze
    maszyny/komputery beda wykonywac coraz wiecej pracy. Itegracja systemow
    wszelkiej masci doprowadzi do tego ze w procesach biznesowych w ktorych
    obecnie pracuje powiedzmy 20 osob, bedzie pracowal tylko jeden czlowiek
    (ten od podejmowania strategicznych decyzji - reszte wykona system).
    Sprawa sprowadzi sie do tego, ze pracy bedzie malo a dochodowosc
    biznesow bedzie potężna (wartosc dodana z wykorzystania technologii). Co
    wtedy ? Totalnie wolny rynek wygeneruje totalne bezrobocie - jesli nikt
    nie bedzie tego probowal to stan ten wygeneruje totalną wojnę. Przeciez
    to jest proste jak drut.

    > Naprawde nie wiesz jaka róznica była (jest) w przepływie pieniądza w tak
    > zwanym komunizmie a jak jest na wolnym rynku?

    Doskonale wiem. Przeplyw pieniadza to tylko element wolnego rynku.
    Piszac zdanie o Dzierzynskim mialem na mysli calosc problemu a nie jego
    element.

    > Tu się zgodze. Dziecku może w te bzdury uwierzyć. Osobie dorosłej już nie
    > wypada.
    > W totalnym liberalizmie człowiek doszedł od małpy do maszyny parowej.
    > Póżniej paru chorych na umyśle oraz paru cwaniaków zaczeło opowiadać bajki
    > szaraczkom i wbrew ich woli i możliwościom stawiac ich na piedestał.
    > Mamy czkawke do dzisiaj po tych zabawach.

    Nie rozumiem co chciales powiedziec.

    > konkretna kwote wypisana w cenniku. Dokladnie tak samo z szpitalami.

    > Więc ok - wszystkie sklepy są prywatne - jedzenie dla kazego dziecka
    > kosztuje konkretną kwote wypisaną na półce w sklepie.
    > Efekt: jedzą tylko ci co maja pieniądze. Dochodzimy do czego? Ano do tego,
    > że biedni umierają z głodu.
    >
    > Ja nie spotkałem biednego umierającego z głodu. Ty spotkałeś? Jeżeli tak
    > to ile kasy im dajesz co miesiąc, aby nie umarli?

    Ups, nie widziales nigdy biednych ludzi ? Proponuje przejscc sie na
    najblizszy dworzec kolejowy lub wlaczyc telewizor o dowolnej porze dnia.
    Pozatym, nie rozumiem pytania dot. kwoty jaka mam im dawac. Sprecyzuj
    pytanie zawierajac w nim zwiazek przyczynowy jego zadania.

    > DECYZJE.
    >
    > Nikt i nigdzie nie bedzie odpowiadał za swoje decyzje jeżeli od tych
    > decyzji nie bedzie uzależnione czy wogóle ma wypłate i jak dużą.

    Fakt, iz maslo zrobione jest z masla nie powinien wplywac na to, ze
    nalezy o tym opowiadac calemu swiatu. W swoim zdaniu postawiles teze,
    ktora potem wykorzystales do jej udowodniania. Mi chodzilo o to, ze
    urzednicy nie odpowiadaja za wlasne decyzje i nic wiecej. Pobieranie
    wyplaty ma niewiele wspolnego z tytularnym brakiem odpowiedzialnosci za
    wykonywana prace.

    > socjalistyczny, komunistyczny, feudalny czy czysto kapitalistyczny.
    >
    > Oczywiście, że nie ma nic do rzeczy jak się go nazwie.

    Jak najbardziej nie chodzilo mi o nazwy. Chodzi mi o to, ze utopie typu
    "kazdy dostaje tylko tyle, ile ktos chce mu dac" sa niezalezne od
    systemu politycznego. Utopia jest na wyzszym poziomie postrzegania.

    Pozdrawiam
    Tomek