PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 08:40:27
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek Bogusz wrote:

    > Stawianie sprawy w ten sposob to poslugiwanie sie daleko idacymi
    > uproszczeniami oraz niebezpiecznym zblizeniem do populizmu liberalnego.
    > Liberalizm totalny jest tak samo niewykonalny jak prawdziwy komunizm i
    > kazde dziecko o tym wie.

    Fantastyczny chwyt, próbujący zdyskredytować wszystkie osoby myślące
    przeciwnie. :-)

    > Mowisz o tym w kontekscie pracy nauczycieli. Wiec ok - wszystkie szkoly
    > sa prywatne - nauka kazdego dziecka kosztuje konkretna kwote wypisana w
    > cenniku. Dokladnie tak samo z szpitalami.
    > Efekt: uczymy tylko tych co maja pieniadze - leczymy tylko tych co maja
    > pieniadze. Dochodzimy do czego ?

    Nie dałbyś trochę swoich zarobionych pieniędzy na to, żeby dzieci
    biednych ludzi mogły się uczyć. Ja bym dał. Ale ciebie może trzeba zmusić
    poprzez wyższe podatki? Uważasz, że to lepiej jeśli ludzie oddają kasę pod
    przymusem, przy okazji opłacając urzędników-nierobów, czy lepiej jak
    dają dobrowolnie? Ja uważam, że to drugie jest lepsze.

    > Ano do tego, ze biedni sa analfabetami
    > i umieraja mlodo. Dokladnie tak jak we Francji przed rewolucja - plebs
    > dawal dupy za jednego franka, nie umial sie podpisac i sprzedawal wlasne
    > zęby oraz wlosy aby miec franka na jedzenie dla bachorow.

    Nie interesuję się mocno historią. Przed rewolucją był we Francji
    idealny liberalizm? To chciałeś powiedzieć?

    > Systemy idealne sa z natury utopią.

    A tu zgoda.

    > Kazdy kto w nie wierzy jest albo
    > glupcem, albo latwowiernym idealistą.

    A jak nazwać dążenie do bycia możliwie blisko ideału. Dążenie
    w jakimś kierunku. Czy jeśli chcę więcej liberalizmu to też
    jestem głupcem np.?

    > Problem odpowiedniego wydawania panstwowej kasy nie lezy w tym, ze
    > urzednicy sa lepsi czy gorsi. Problem ten lezy w tym, ze urzednicy w
    > poslce NIE ODPOWIADAJA ZA WLASNE DECYZJE.

    Absolutnie - to jest bardzo poważny problem. :-(

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl