PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 09:44:04
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek Bogusz wrote:

    > No bez przesady :) Nie lubie utopijnych pogladow i tyle. Pozatym nie
    > lubie widziec efetow populistycznych gadek roznych politykow
    > obiecujacych ludziom miód i mleko za marny glos w wyborach. Wolny rynek
    > albo smierc ? Cokolwiek albo smierc (za 'cokolwiek' wpisz sobie
    > cokolwiek) ? Przeciez to nierealne dyrdymaly.

    A nie nie, oczywiście. To już jakiś fanatyzm. Na szczęście nie oglądam tv
    i nie muszę oglądać mord naszych polityków. :-)

    > :) Anarchista - mażyciel :)
    > Urzednicy - nieroby to fakt oczywisty. Gigantyczne i czesto
    > nieuzasadnione koszty utrzymania tego panstwa - to fakt oczywisty. Ale
    > utrzymywac biednych tylko z tego, czy ktos im cos da, albo nie ??
    > UTOPIA !!!

    E tam. Przecież i tak się z tego utrzymują. Dokładnie z tego, czy ktoś
    im da czy nie. W obecnym systemie pomocy państwowej są uzależnieni
    nie od niezależnych decyzji milionów osób, tylko często od
    decyzji paru urzędników, którzy stwierdzą *czy i ile należy dać*.
    Ja bym dał biednym większą szansę i pozostawił każdemu tę decyzję.

    > Zadzwon do pierwszej lepszej uczciwej fundacji i zapytaj o to ile
    > dostaja kasy od ludzi. Potem zaytaj jaki procent tej kasy jest dany
    > calkowicie bezinteresownie, a nie po to zeby sobie cos od podatku
    > odpisac itp.
    > Utopie szerzysz kolego na maxa.

    Co insynuujesz? Że organizacje dobroczynne są zaowalowanym przekrętem?
    Ejże, to by była przesada. :-)
    A pewnie, że nie są *całkowicie* bezinteresowne.
    Ci z fundacji też muszą (albo i nie) z czegoś żyć.
    Jak mam fundacje to ja sobie mogę wybrać taką, która mi odpowiada.
    Np. prowadzoną przez zakonników, którzy dla siebie będą brać prawie nic.
    W przypadku państwa wyboru nie mam. Urzędnik *na pewno* będzie brał
    dużo dla siebie.

    Organizacje takie jak Caritas całkiem sensownie pomagają codziennie
    wielu ludziom. Ileś ludzi dostaje choćby jedzenie, po odstaniu swojego
    w kolejce.

    > Nie byl. Jednak biorac pod uwage mieszczanski plebs (przecietny obywatel
    > w polsce to tez troche 'mieszczanski plebs') oraz jego codzienne zycie,
    > tak to mozna nazwac - kazdy mial tyle ile mogl zarobic (lub ukrasc).
    > Struktury panstwa mialy gdzies co sie dzieje w plebsie.

    Struktury państwa były zainteresowane, obawiam się że również prawną,
    nierównością. Struktury państwa były opanowane przez ówczesnych bogatych.
    Mieszkaniec miasta *nie mógł* mieć wpływu na ten stan.
    Nastąpiła rewolucja i teraz biedni stali się bogatymi i na odwrót. ;-)
    Bo przecież w rewolucjach chodzi o to, żeby się nachapać, a nie wprowadzić
    równość dla wszystkich. :-P

    > Ale nie uzywajmy w tym slow KAZDY, WSZYSTKO. Nie wszystko, tylko
    > maksymalnie duzo. To subtelna, ale chyba najistotniejsza roznica.

    Okey. Spróbujmy używać "dostatecznie dużo", "prawie wszyscy", ale
    to takie niewygodne. ;-)

    > To jest clou. Panstwo ma byc sprawiedliwe, skuteczne i uczciwe.

    A nadto, skoro ma już być, to powinno jak najmniej przeszkadzać.
    Niech się zajmie jakimiś podstawowymi celami. Jak wojsko.

    > Jesli takie bedzie, to mozemy je nazywac jak chcemy. Cala moja wypowiedz
    > (zarowno ta, jak i poprzednie w tym watku) posrednio odnosza sie wlasnie
    > do tego. Szukamy problemow nie tam, gdzie one sa naprawde. Nie ulegajmy
    > taniemu populizmowi

    Tak a'propos odpowiedzialności urzędników.
    Czy ci ze skarbówki nie zostali wreszcie zobowiązani do odpowiadania
    za swoje decyzje?

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl