PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 09:56:00
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek Bogusz wrote:

    > Ot i populizm czysty jak łza :)
    > Wierzysz w cos, czego nie potrafisz udowodnic. Pozatym satyryczny
    > rysunek to nie dowod na cokolwiek :)

    No pewnie że nie. Dlatego napisałem, że to rysunek satyryczny.
    Ale fajnie obrazuje pewną tendencję.
    Jak miałbym to udowodnić? Może poprzez historię.
    Wynalazki powstają, a świat się jednak jakoś dalej kręci.

    > Czyzby ? To dlaczego w USA trwa bardzo goraca dyskusja na temat, czy
    > wprowadzic system 'bezrobotnego na cale zycie'. Chodzi o obywatela,
    > ktory pozbawi sie prawa do pracy, a w zamian za to panstwo bedzie mu
    > wyplacac solidny zasilek przez cale zycie ?

    Naprawdę trwa taka dyskusja? Cholera, przeoczyłem.
    Ciekawa koncepcja, zahaczająca o niewolnictwo. To chyba jakiś ponury
    żart.

    > Dlaczego wlasnie niemcy w Europie maja w tej chwili najwieksze problemy
    > z rosnacym bezrobociem ?

    Bo mają przeładowany socjal. Jak bym dostawał 80% ostatniego wynagrodzenia
    (czy ile tam mają) jako zasiłek przez parę miesięcy, to też bym sobie
    wolne od pracy zrobił. A pozostali muszą mi teraz płacić daninę
    na te moje 80%.

    > Dlaczego slowa typu 'nadprodukcja', 'zwolnienia grupowe z powodu
    > redukcji kosztow' sa tak czesto obecne w mediach ?

    Naprodukcja jest w dziedzinie rolnictwa, gdzie państwo "uregulowało"
    sobie rynek cenami minimalnymi skupu. W związku z tym rolnicy
    produkują ile wlezie bo przecież mają "gwarancję" skupu,
    zamiast produkować tyle ile mogłoby się dać sprzedać.

    Rozwiń tę redukcję kosztów, bo nie czuję gdzie problem.

    > Dlaczego w chinach godzina pracy kosztuje srednio 0.10 EUR ?

    Nie mam pojęcia. Za tyle widać są tam ludzie gotowi pracować.
    Zapewne praca wykonywana przez niewolników w obozach pracy
    jest zbyt "konkurencyjna" :-/

    > Ja sie nie boje ani wolnego rynku, ani rozwoju techniki. Panstwo jest od
    > tego, aby takie sytuacje przewidywac i im przeciwdzialac. A wiec
    > DZIAŁAC, ROBIC COS. A stwierdzenia kolegi, ktore sprokurowaly ta
    > dyskusje twierdzily wlasnie cos dokladnie odwrotnego.

    Ja bym się zastanowił czy państwo coś powinno robić.
    Może raczej właśnie powinno zaniechać robienia czegokolwiek.
    Bo regulacje nie służą "dobru ogólnemu", ale są opłacane
    przez ludzi, którzy chcą mieć prawnie zagwarantowane zyski
    i poprzez prawo wykosić konkurencję.

    > A prawda, prawda. Ale nie OGÓLNA PRAWDA. Przyklad z dworcami moze byl i
    > niefortunny. Ale fakt jest faktem - poziom biedy w polsce jest wysoki,
    > standowczo za wysoki.

    Ludzie biedni zawsze będą. Np. zarabiający w Polsce średnią krajową,
    we Francji byłby żebrakiem. To jest względne.
    Poziom biedy w Polsce jest nie tyle za wysoki, co ogólnie
    poziom posiadania jest niższy niż w krajach zachodnich. Gdyby nie to
    porównanie, to może bylibyśmy całkiem bogaci. ;-)

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl