PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 11:12:31
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek Bogusz wrote:

    > Bo ty piszesz o polsce, a ja pisze o tym jak powinno byc.

    To ja się, przepraszam, zgubiłem.

    > Przekret ? Ja nic nie insynuuje :) Pisze tylko o tym, ze ludzia daja na
    > fundacje dlatego bo moga sobie to odpisac od podatku. Gdzie tu widzisz
    > jakikolwiek przekret ? Teza moja jest prosta - daja bo cos z tego maja.
    > Gdyby nie mieli to by nie dawali. Normalna ludzka natura, ot i wszystko.

    Ok. Odliczenia od podatku na pewno pomagają im dawać.
    Dzięki temu mają uczucie, że zamiast dawać państwu,
    gdzie ten pieniądze przepadną, mogą z nimi zrobić coś sami.
    Ale dawali by tak samo i bez tych odliczeń.
    Mieliby ludzką wdzięczność i dobre samopoczucie, poczucie
    zrobienia czegoś dobrego. To też ludzka natura. :-)

    > No pewnie. Ale to nic nie wnosi do dyskusji.

    Wnosi tyle, że prywatna pomoc jest skuteczna.

    > Jeszcze nie. Dostrzegasz problem ? Wlasnie tu on siedzi.

    Jeśliby wprowadzić odpowiedzialność posłów i wszystkich u władzy.
    Odpowiedzialność osobistą i na rzecz poszkodowanych, nie jakieś
    "nawiązki na PCK". :-P To na pewno by wiele na lepsze zmieniło.
    Ale pamiętajmy tez, że jeśli taki urzędnik będzie mógł w zbyt
    wielu sprawach podejmować decyzje, to będzie ciężko udowonić
    związek przyczynowo-skutkowy między decyzją a szkodą.
    Jak wywieść z głosowania nad ustawą, konkretną krzywdę, konkretnej osoby?

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl