PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 09:15:26
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek Bogusz wrote:

    > Teza jest zasadniczo latwa do udowodnienia: rozwoj cywilizacji i
    > technologii w niedlugiej przyszlosci doprowadzi do tego, ze
    > maszyny/komputery beda wykonywac coraz wiecej pracy. Itegracja systemow
    > wszelkiej masci doprowadzi do tego ze w procesach biznesowych w ktorych
    > obecnie pracuje powiedzmy 20 osob, bedzie pracowal tylko jeden czlowiek
    > (ten od podejmowania strategicznych decyzji - reszte wykona system).

    Mniej więcej tego się obawiano jak wprowadzano nowe maszyny do fabryk.
    Prawda jest taka, że ktoś zawsze musi konstruować te magiczne maszyny
    robiące wszystko, serwisować je, obsługiwać.
    Jak to gdzieś widziałem na jakimś satyrycznym rysunku:
    "ta maszyna zastępuje pracę 5 robotników, do jej
    obsługi potrzeba 10 specjalistów". :-)

    > Sprawa sprowadzi sie do tego, ze pracy bedzie malo a dochodowosc
    > biznesow bedzie potężna (wartosc dodana z wykorzystania technologii). Co
    > wtedy ? Totalnie wolny rynek wygeneruje totalne bezrobocie - jesli nikt
    > nie bedzie tego probowal to stan ten wygeneruje totalną wojnę. Przeciez
    > to jest proste jak drut.

    Chwila chwila, ty się boisz rozwoju techniki, a nie wolnego rynku.
    Jakoś na razie historia pokazała, że wprowadzanie nowych technik
    nie prowadzi do totalnego bezrobocia. Oczywiście rozpoczęcie produkcji
    samochodów spowodowało, że pracę stracili producenci batów do poganiania
    koni, ale jakoś nie odbiło się to na cywilizacji.
    Może tym razem historia się nie powtórzy? Może. Ale raczej
    nie spodziewałbym się tego.

    > Ups, nie widziales nigdy biednych ludzi ? Proponuje przejscc sie na
    > najblizszy dworzec kolejowy lub wlaczyc telewizor o dowolnej porze dnia.
    > Pozatym, nie rozumiem pytania dot. kwoty jaka mam im dawac. Sprecyzuj
    > pytanie zawierajac w nim zwiazek przyczynowy jego zadania.

    Ci ludzie chcą żyć w takich warunkach. Mieszkający na dworcu
    systematycznie odmawiają jakiejkolwiek pomocy (patrz ostatnia akcja
    wyrzucania bezdomnych z dw. Centralnego w Warszawie), stawiając
    swoją wolność do robienia czego chcą, wyżej.
    Ponadto żebranie na dworcach jest całkiem dochodowym biznesem.
    Można wyciągnąć trzycyfrową liczbę złotówek dziennie (wiem z opowiadań
    ludzi, którzy z tymi żebrzącymi mieli często do czynienia).

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl