PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak podwyżka za mgr inż. ??? › Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
  • Data: 2004-10-30 13:29:38
    Temat: Re: Jak podwyżka za mgr inż. ???
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
    news:cm0147$ldb$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Tomek Bogusz" <t...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:clvlnf$lto$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >

    > A w jakich dziedzinach życia nie ma on sensu? Daj jakieś przykłady.

    Da mnie podzial biegnie nie tyle wzgledem dziedzin zycia, tylko mentalnosci.
    To, jak zadziala ustroj gospodarczy, zalezy od tego, czy ludzie w nim zyjacy
    beda bardziej czy mniej sklonni do ryzyka, oszczedzania, natychmiastowego
    realizowania zyskow, na ile beda cenic wzbogacanie sie, a na ile np. czas
    wolny, jaka bedzie tradycja poszanowania wartosci prywatnej, prawo
    zwyczajowe itd. Stworzenie dobrych warunkow prawno-ekonomicznych do pewnych
    zachowan nie spowoduje automatycznie tych zachowan, jesli bedzie bariera
    mentalnosciowa. Mowie o skali spoleczenstwa, bo jednostki-wyjatki zawsze sie
    znajda. Nie ma sensu dyskutowac o wyzszosci liberalizmu nad socjalizmem i
    odwrotnie w oderwaniu od uwzgledniania wartosci i mentalnosci grupy, ktorej
    to chcemy zaaplikowac. Uwazam, ze obecnie w Polsce przydaloby sie wiecej
    liberalizmu gospodarczego, ale w skrajnej libertarianskiej wersji nie
    sprawdzilby sie, chocby dlatego, ze np. filantropia i zachowania
    obywatelskie nie sa u nas rozwiniete tak, jak w np. USA czy starej UE i
    prywatni dobroczyncy nie przejeliby roli opieki spolecznej w dostatecznym
    stopniu, zeby zapobiec rozruchom i degeneracji czesci spoleczenstwa.

    I.